שתף קטע נבחר

הותר לפרסום: שנתיים וחצי מאסר למורה למוזיקה שפגע מינית בתלמידה

גל סהר, תושב קיבוץ כפר מסריק, הורשע בפגיעה מינית של תלמידה בת 15 במשך שלוש שנים. עורכי הדין ביקשו להתחשב בנסיבותיו אך השופט קבע כי הוא "התעלם מתמרורי האזהרה" ופסק לטובתה 40 אלף שקל פיצויים

המורה הנאשם גל סהר ()
המורה הנאשם גל סהר

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שנתיים וחצי מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי על גל סהר, בן 46 מקיבוץ כפר מסריק שבצפון, שהורשע במעשים מגונים בתלמידה שלו. סהר יידרש לשלם גם 40 אלף שקל פיצויים לתלמידה.

 

על אף שגזר הדין ניתן כבר בתחילת החודש, בית המשפט התיר רק היום (יום שני) לפרסם את ההחלטה לאחר שכל ההליך המשפטי התנהל בדלתיים סגורות. סהר נעצר בפברואר 2017 לאחר ששתי תלמידות לשעבר התלוננו על מעשים מיניים שביצע בהן. כחודש לאחר מכן פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום בגין תקיפה מינית, אך לכל אורך הדרך הכחיש את הדברים, והודה רק ש"נסחף" לקשר רומנטי עם אחת מהן, והתחרט על כך.

 

המתלוננת הגיעה לשמיעת גזר הדין יחד עם בני משפחה וקרוביה. ג', אחת החברות שהגיעה לתמוך במתלוננת, אמרה בשמה כי "אין עונש חמור מספיק עבור הנאשם. אני מצליחה לשמוח רק בגלל שעונש המאסר שקיבל יכול לעודד ילדות שנפגעו להתלונן". ג' אמרה שלחברות היה חשוב להגיע לשמיעת העונש: "אנחנו עושות כל שביכולותינו כדי לעמוד לצידה בכל התהליך הקשה הזה שהיא עוברת במשך שנים, אנחנו איתה בכל צעד".

 

 

בחודש יולי האחרון הפרקליטות וסנגוריו של סהר, עורכי הדין אביעד רייפר ונוגה ויזל, הגיעו להסדר טיעון - והתביעה הגישה כתב אישום מתוקן שבו הודה בביצוע מעשים מגונים בתלמידה אחת תוך ניצול יחסי מרות, תלות וחינוך. בכתב האישום נטען כי חלק מהמעשים בוצעו ללא הסכמת הנערה, וכי מדובר בתקופה שנפרשה על פני שלוש שנים, מאז שהנערה הייתה בת 15.

 

עורכי הדין לא הצליחו להסכים על העונש למורה, ועל אף בקשת הסנגורים להתחשב בנסיבותיו האישיות של סהר ובחרטה שהביע - הפרקליטות דרשה להחמיר בדין. השופט ערן קוטון עמד על חומרת מעשיו של סהר ואמר כי "ישנו צורך גובר והולך להגן על קטינים מפני מי שאמור להגן עליה. הנאשם נתן דרור לעיקריו ופגע במשך שלוש שנים פגיעות קשות אותן עלולה הנפגעת, תלמידה הצעירה ממנו ב-20 שנים, לשאת גם בעתיד".

עורך דין נוגה ויזל עו
עורכי הדין נגה ויזל ואביעד רייפר(צילום: עמיקם בן שלום, אלעד גרשגורן)

עו"ד ענבר קידר-ברוך (מימין) וד"ר דנה פוגץ' ()
עו"ד ענבר קידר-ברוך (מימין) וד"ר דנה פוגץ'

לפי פסק הדין, מעשיו של סהר הסלימו עם הזמן עד שפגע בתלמידה ללא הסכמתה. "הוא לקה בעיוות מחשבתי כשסבר שמדובר במערכת יחסים", כתב השופט. "הנאשם התעלם מתמרורי האזהרה".

 

עורכי הדין אביעד רייפר ונוגה ויזל, שייצגו את המורה, אמרו כי "מתחילת הפרשה אמרנו שההודעות שיצאו לתקשורת היו מנופחות ומופרכות, ואכן בסופו של יום העבירות שבהן הורשע על פי הודאתו בהסכם היו פחותות משמעותית מאלה שבהתחלה הוא נחקר ואלה שפורסמו בתקשורת".

 

עורכות הדין ד"ר דנה פוגץ' וענבר קידר-ברוך, אשר ייצגו את המתלוננת, ציינו כי "מלכתחילה הועמד הנאשם לדין על עבירות שביצע תוך ניצול כוח."בסופו של דבר הוא הורשע גם בעבירות חמורות של ניצול כוח כלפי קטינה ובביצוע מעשיו המיניים, לרבות מעשים בחוסר הסכמה. מדובר על מקרים חמורים של פגיעה בילדה קטנה בניגוד להסכמתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים