שתף קטע נבחר

88 יום בשבי: "רצח את אבא ואמא, וחטף אותי"

פרטים חדשים בפרשה שמסעירה את ארה"ב: ג'יימי קלוס בת ה-13 הצליחה להימלט מהבקתה שבה החזיק בה ג'ייק פטרסון בעיירה קטנטנה, במשך כמעט 3 חודשים. הרשויות בטוחות: הוא רצח את הוריה כדי לחטוף אותה

 

 

88 יום בשבי, עם רוצח הוריה: אתמול (ו'), שעות ספורות לאחר שהתברר כי הנערה בת ה-13 שהוריה נרצחו הצליחה לברוח מהבקתה שבה הוחזקה כמעט שלושה חודשים, התבררו פרטים חדשים על הפרשה שמסעירה את ארצות הברית, ונחשף שמו של החשוד.

  

ג'יימי קלוס מוויסקונסין ניצלה שעת כושר ונמלטה מהבית בעיירה גורדון, לשם נחטפה. החשוד ג'ייק פטרסון, בן 21, נעצר 11 דקות אחרי שהיא אותרה. האישה שהתקשרה למשטרה ודיווחה כי בת ה-13 הנעדרת נמצאה אמרה שג'יימי סיפרה לה שהגבר שנעצר "רצח את ההורים שלי ולקח אותי". ג'יימי סיפרה לה גם כי החשוד "החביא אותה לרוב כשאנשים התקרבו או כשהוא היה צריך לעזוב את הבית. היא לא נכנסה לפרטים בנוגע לשאלה כיצד היא ברחה מהבית".

ג'יימי קלוס אותרה 3 חודשים לאחר שנחטפה והוריה נרצחו על ידי ג'ייק פטרסון (צילום: EPA )
ג'יימי קלוס(צילום: EPA )

הבית שממנו נחטפה ג'יימי קלוס על ידי ג'ייק פטרסון בארון (צילום: AP)
בית המשפחה שבו נרצחו ההורים(צילום: AP)

ג'יימי ברחה מהבקתה, נופפה לאישה שטיילה עם כלבה וביקשה ממנה עזרה. אותה אישה, ג'יאן נוטר, אמרה לסוכנות הידיעות AP כי "היא הייתה מבוהלת מאוד, אבל רצתה להגיע למקום מבטחים". לדבריה, שיערה של הנערה היה פרוע, והיא נראתה מלוכלכת ורזה. האישה אמרה בנוסף כי קלוס נעלה נעליים גדולות למידתה. "היא צעקה 'בבקשה תעזרי לי, אני לא יודעת איפה אני. אני אבודה'", שחזרה נוטר והשתיים הלכו לבית הסמוך של פטר וקריסטין קסינסקאס. "זו ג'יימי קלוס! תתקשרו 911", אמרה.

 

לפי המשטרה, היעד היחיד של פטרסון היה הילדה - והוא רצח את הוריה כדי לחטוף אותה. עם זאת, קריסטין קסינסקאס אמרה ל-AP כי ג'יימי סיפרה לה שלא ידעה מדוע הייתה היעד. לרשויות עדיין לא ברור אם הייתה היכרות מוקדמת בין פטרסון לבין ג'יימי או משפחתה. "אני עדיין חושב שאני חולם, זה כאילו שראיתי רוח", אמר בעלה פטר.

 

אשתו קריסטין אמרה כי לא ממש הכירה את פטרסון שחשוד ברצח ובחטיפה, אף שגר במרחק שלושה בתים מביתה. היא אמרה שלימדה אותו מדעים בחטיבת הביניים, אבל זכרה רק שהיה "נער שקט". לדבריה, היא לא ראתה את פטרסון במהלך החודשים שבהם ג'יימי הוגדרה כנעדרת. פטרסון גר בעיירה גורדון, לשם נחטפה ג'יימי, שבית משפחתה נמצא במרחק 100 ק"מ משם. בעיירה מתגוררים 743 איש בלבד.

ג'ייק פטרסון רצח את הורי ג'יימי קלוס חטף אותה (צילום: AFP)
החשוד, ג'ייק פטרסון(צילום: AFP)

השריף על ג'ייק פטרסון רצח את הורי ג'יימי קלוס חטף אותה (צילום: EPA )
השריף עם תמונת החשוד(צילום: EPA )

מפרטי החקירה עולה כי פטרסון הופיע לפתע בבית המשפחה, רצח את ההורים ג'יימס קלוס (56) ודניס קלוס (46), וחטף את ג'יימי. השריף של מחוז בארון, כריס פיצ'גרלד, ציין כי לחשוד אין עבר פלילי מוקדם. "הוא לא היה על המכ"ם שלנו", הודה. לדבריו, "מדהים הרצון של בת 13 לשרוד ולברוח". קרובי משפחתה של ג'יימי סיפרו שהיא פונתה לבית חולים. "חיכינו לחדשות האלה שלושה חודשים", אמרה דודתה, סו אלרד. "אני לא יכולה לחכות עד שאחבק אותה, פשוט לא יכולה לחכות".

    

הוריה של ג'יימי נורו למוות בבית המשפחה בעיר בארון. באותו הלילה התקשר אדם שהיה בבית מטלפון סלולרי למוקד 911 ובמשטרה אמרו שהאדם שהתקשר לא אמר מילה לנציג המשטרה, ושהיו רעשי רקע. המשטרה מסרה שג'יימי הייתה בבית בזמן הרצח, ונעלמה כשהשוטרים הגיעו. בדירה לא נמצא האקדח שבו השתמש הרוצח. כבר ביום שאחרי הירי הבהירה המשטרה שהיא שוללת אפשרות שג'יימי חשודה ברצח הוריה, וחוששת שהיא נחטפה באיומי אקדח.


פורסם לראשונה 11/01/2019 21:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: APF , EPA
החשוד פטרסון, והנערה קלוס
צילום: APF , EPA
מומלצים