שתף קטע נבחר

גרמניה: מפלגת ימין חדשה אימצה סמל נאצי

אנדרה פוגנבורג הסעיר את גרמניה לאחר שכינה אזרחים טורקים "רוכבי גמלים" והתפטר ממפלגתו "אלטרנטיבה לגרמניה". הסמל שבחר למפלגתו החדשה: פרח המזוהה עם האוסטרים שתמכו בהיטלר

בצל האנטישמיות העולה בגרמניה, חבר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" לשעבר שפרש בשל סערה גזענית הקים מפלגה חדשה בשם "התעוררות הפטריוטים הגרמנים" - ואימץ את סמל הדרדר הכחול שנודע כסממן הנאצי של מפלגת החירות האוסטרית בשנות השלושים של המאה הקודמת.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

סמל המפלגה החדשה ()
הדרדר הכחול במרכז. סמל המפלגה החדשה

מייסד המפלגה אנדרה פוגנבורג, שכיהן מטעם ה-AfD בפרלמנט של מדינת סקסוניה-אמהלט, עזב אותה לאחר שכינה את האזרחים הטורקים "רוכבי גמלים", וקרא לתושבים בעלי אזרחות כפולה "הומלסים מאפיונרים שאינם רצויים פה". לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות דבריו תקף פוננברג את מפלגתו הקודמת והאשים אותה בנטייה לשמאל.

 

בנובמבר 2017 הפתיעו חברי מפלגת החירות האוסטרית לאחר שהגיעו לפרלמנט עם פרח אלפיני צהוב על דש חליפותיהם במקום הדרדר הכחול המסורתי. מבקרי המפלגה נהגו להזכיר שהנאצים באוסטריה נהגו לענוד את הפרח כדי לזהות זה את זה בעקבות האיסור על פעילותם לפני עלייתו של היטלר לשלטון.

 

אנדרה פוגנבורג (צילום: AP)
אנדרה פוגנבורג(צילום: AP)

בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA אמר פוגנבורג כי למרות טענותיו כלפי מפלגתו לשעבר, הוא אינו מעוניין להתחרות בה באופן ישיר

- אך בכוונתו להתמודד שוב בבחירות המקומיות שייערכו השנה ולנסות להיכנס לפרלמנט של מדינת הבית שלו. לפי "פוקס ניוז", זוהי הפרישה הרביעית של חבר ב-AfD מאז תחילתו של משבר המהגרים בגרמניה ב-2015.

 

בתחילת השבוע בכיר ב"אלטרנטיבה לגרמניה" הותקף באכזריות במרכז העיר ברמן על-ידי שלושה אלמונים. המפלגה פרסמה את תמונתו של חבר הפרלמנט פרנק מגניץ בבית החולים כשהוא שותת דם, וכינתה את התקרית "ניסיון חיסול". אף שהמשטרה עדיין מעריכה שמדובר בתקיפה על רקע פוליטי, בהמשך התברר כי מגניץ הפריז בתיאור הדברים שעוללו לו התוקפים, וכעת נראה שהם הסתפקו בהפלתו אל הקרקע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים