שתף קטע נבחר

קרב על המטבעות במזרקת המשאלות ברומא

מטבעות בשווי 1.5 מיליון אירו מושלכים מדי שנה למזרקת טרווי המפורסמת ברומא, והכסף שנמשה מועבר לכנסייה הקתולית. עכשיו זה הולך להשתנות

המונים מגיעים מדי שנה למזרקת טרווי, מאתרי התיירות הפופולריים ביותר ברומא. רבים מהם משליכים מטבע למזרקה, מתוך אמונה שהשלכת המטבע היא סגולה למזל טוב, שתבטיח את חזרתם אל העיר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי BBC, מדי שנה נמשים מקרקעית המזרקה מטבעות בשווי כולל של 1.5 מיליון אירו. הכסף מגיע לידי הכנסייה הקתולית, שמשתמשת בו לעזור לנזקקים. בקרוב זה עומד להשתנות.

מזרקת המשאלות טרווי רומא איטליה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מזרקת המשאלות טרווי רומא איטליה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

לאחרונה החליטה ראש העיר של רומא, וירג'יניה ראג'י, לשנות את הכללים. ראג'י רוצה שהכסף יסייע לשיקום התשתיות בעיר. העירייה אישרה את החלטתה, ומחודש אפריל יגיעו המטבעות של מזרקת המשאלות לעירייה במקום לכנסייה.

ראש העיר  וירג'יניה ראג'י  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ראש העיר וירג'יניה ראג'י (צילום: AFP)
 

בכנסייה הקתולית זעמו על ההחלטה של ראג'י. "לוקחים את הכסף מהעניים", זעקה הכותרת של העיתון "אבינרה", העיתון של מועצת הבישופים האיטלקים. קרן הצדקה הקתולית Caritas הביעה את אכזבתה מההחלטה, ומסרה שאם הכסף לא יגיע לידיה העניים ייפגעו. "לא ציפינו להחלטה כזאת", אמרו בקרן הצדקה. "אנחנו מקווים שההחלטה הזאת אינה סופית". ברשתות החברתיות קראו איטלקים רבים לעירייה לשקול מחדש את ההחלטה.

 

ראג'י, חברת המפלגה האנטי-ממסדית "חמשת הכוכבים", מכהנת כראש העיר רומא משנת 2016. במהלך כהונתה היא סופגת ביקורת רבה מצד התושבים, שטוענים שהיא לא מצליחה לטפל בבעיות של העיר, בין השאר הבורות בכבישים ואיסוף האשפה.


פורסם לראשונה 14/01/2019 21:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים