שתף קטע נבחר

שליח חב"ד בבוליביה הציל את רגלה של תרמילאית ישראלית

הרב איציק קופצ'יק הוזעק לסייע למטיילת שסבלה מזיהום חמור ברגל ופונתה לבי"ח מקומי, שם קיבלה טיפול לקוי: "הם רצו לכרות את רגלה בגלל נמק וסירבו להעבירה לקליניקה פרטית כי הרופא לא אותר. צעקתי עד שרופאה ניגשה לעזור ולשחרר אותה"

שליח חב
שליח חב"ד, הרב איציק קופצ'יק, והמטיילת שאת רגלה הציל

הרב איציק קופצ'יק, שליח חב"ד בבוליביה - מדינה שלא מקיימת קשרים דיפלומטיים עם ישראל - הצליח תוך צעקות על רופאים ושימוש בקשרים מקומיים להציל מכריתה את רגלה של תרמילאית ישראלית-קנדית, שסבלה מזיהום חמור במהלך טיול.

 

קופצ'יק חגג ביום רביעי האחרון יום הולדת 34, ובלילה חרג ממנהגו להישאר זמין 24 שעות עבור מקרי חירום - וסגר את הטלפון הנייד שלו. לפנות בוקר פתח אותו וגילה 10 שיחות שלא נענו ושורת הודעות וואטסאפ: "הצילו דחוף - עמית פיירשטיין שמטיילת בבוליביה חולצה על ידי מקומיים במשך 12 שעות. הם הביאו אותה לבית חולים בבירה לה-פאס אך המצב שלה מדרדר מהר, צבע הרגל משתנה, כאבי תופת והיא צריכה חילוץ דחוף ועזרה, היא לבד ומנותקת קשר, חשש לאיבוד רגל. אנא תגיעו אליה. אנא תצילו. בפעם האחרונה לפני ניתוק הטלפון היא בכתה וצרחה מכאבים".

 

מי ששלח את ההודעות היו קרובי משפחתה של עמית שמטיילת בבוליביה. היא יצאה לטרק בשמורת "אל צ'ורו" - אחד המפורסמים במדינה הדרום-אמריקנית. במהלך הטרק החל זיהום ברגלה. היא המתינה לחילוץ 24 שעות - וכשהחל עברו 12 שעות נוספות עד שהגיעה לבית החולים המקומי. במשך כל הזמן הזה הזיהום התפשט והרגל החלה להשחיר.

שליח חב
"הצילו דחוף". הודעות הוואטסאפ שקיבל הרב
 

הרב קופצ'יק עלה מיד על מונית ומיהר לבית החולים. בדרך קיבל פרטים נוספים מהמשפחה בקנדה ובישראל. "עדיף לא לתאר איך נראה בית החולים הזה. אני רק חושש לא להידבק פה במחלה או בחיידק. למזלה, אישפזו אותה בחדר פרטי, מהיחידים בבניין. אבל התברר שהמצב ממש לא פשוט. הם רצו לכרות לה את הרגל בגלל נמק. כשהיא הגיעה היא חיכתה כמה וכמה שעות לראות רופא. בהמשך הוא הגיע, ניקה קצת את הרגל והלך. היא לא מבינה ספרדית", שיחזר הרב קופצ'יק.

 

חיה קופצ'יק, רעייתו, סייעה גם היא והתקשרה לנשיא הקהילה היהודית במדינה שהינו רופא. היא שלחה לו תמונות של הרגל והוא ביקש מיד שיביאו אותה לקליניקה שלו. בשלב הזה החל הרב קופצ'יק לריב עם הצוות הרפואי - שסירב לשחרר את הישראלית כיוון שהרופא שטיפל בה לא אותר. "לא היה לנו זמן לחכות, כי הנמק יכול להתפשט וכל שעה הוא גדל בכמה אחוזים, ואם לא מטופל בזמן זה יכול להגיע למוות ה' ישמור. עם הספרדית הרצוצה שלי הרמתי עליהם צעקות. מפה לשם הלכתי לחדר הרופאים, וגם שם צעקתי עד שאיזו רופאה ניגשה לעזור לשחרר אותה".

 

שליח חב

בשלב הזה התעוררה בעיה עם התשלום. חברת הביטוח התקשרה לבית החולים לשלם אך לא היה מי שיענה, ולכן הרב קופצ'יק שילם על ההוצאות בעצמו והזמין אמבולנס בדחיפות. "הגענו בזמן לקליניקה הפרטית. הרופא היהודי חיכה שם עם רופא נוסף. הוא הסביר לי שהזיהום עדיין לא חדר לעצם, והם הצליחו להציל לה את הרגל. אם היינו מאחרים קצת, הסיפור יכול להסתיים בצורה אחרת".

 

המטיילת, עמית פיירשטיין, אמרה כי "אני רוצה שאחרים ילמדו מהטעויות שלי". לדבריה, "הייתה לי שלפוחית ברגל כמה ימים לפני שיצאתי לטרק, טיפלתי בזה, ניקיתי וכיסיתי. התחלתי את הטרק, היה רטוב כל הזמן וקר". עם זאת, סיפרה, בסוף היום השני של הטרק הרגל התנפחה כפליים, והיא לא הצליחה לדרוך על הרגל - וביום השלישי קראה לעזרה.

 

"הורידו אותי בבית חולים, שם נתנו לי אנטיביוטיקה וקרח. אחרי 24 שעות בבית החולים לא ראיתי שינוי, וקראתי לעזרת משפחתי שידברו עם מי שהם יכולים להוציא אותי משם לבית חולים אחר. הרב איציק הגיע בבוקר, ראה את המצב של הרגל שלי והפעיל קשרים והעביר אותי לבית חולים אחר, פרטי - שם ראיתי שינוי תוך מספר שעות. עברתי ניתוח מינימלי להוריד את הזיהום. הרופא המומחה הסביר שאם לא הייתי מגיעה בזמן, הזיהום היה מתפשט לעצם ואז היה לסיפור הזה סוף אחר לגמרי. בזכות הרב הרגל שלי ניצלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שליח חב"ד והמטיילת הישראלית-קנדית
מומלצים