שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

נתניהו: "מייעץ לאיראן לצאת מהר מסוריה, נמשיך במדיניות התקיפה"

בטקס חלופי הרמטכ"לים אמר נתניהו כי "איראן משקרת כל הזמן", והזכיר את הלוויין שניסתה לשגר לחלל. "היא בעצם מנסה את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי בניגוד להסכמים". הוא גם דיבר על הצורך להגדיל את תקציב הביטחון "מול איומים שלא הכרנו"

 

 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קרא הבוקר (יום שלישי) לאיראן "לצאת מהר" מסוריה. בנאומו בטקס הענקת דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי אמר נתניהו: "שמעתי אתמול את דובר משרד החוץ האיראני אומר 'לאיראן אין שום נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים'. אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים ללא מורא וללא הפסקה".

 

לדברי נתניהו, "בארבע השנים הללו התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים. הזירות משתנות בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אבל מולנו עומד גורם אחד מרכזי - איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת לסכל את ההתעצמות של מבקשי נפשינו. עשינו זאת באמצעות בלימת הסכם הגרעין עם איראן וחידוש הסנקציות עליה".

טקס הענקת דרגת רב אלוף רמטכ
"איראן משקרת כל הזמן". נתניהו והרמטכ"ל הנכנס, רא"ל אביב כוכבי(צילום: רויטרס)

 

 

הוא הוסיף: "היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן, היא משקרת כל הזמן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהרן. היא משקרת עכשיו כשהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם היא מנסה את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי בניגוד לכל ההסכמים. עשינו זאת גם על ידי שיבוש ההצטיידות של חיזבאללה בנשק מדויק, השמדת המנהרות של חיבאללה בצפון וחמאס בדרום, ומעל לכל מניעת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה".

 

ראש הממשלה דיבר גם על הצורך להגדיל את תקציב הביטחון: "השילוב של ההתעצמות בהתקפה וההתעצמות בהגנה יגדיל גם את כושר ההרתעה שלנו. כל זה יחייב אותנו להשקיע יותר בביטחון. אני חייב להדגיש שאנחנו בנקודת מעבר היסטורית. עד עכשיו פירות הכלכלה החופשית שטיפחנו מימנו את צורכי הביטחון שלנו, ועכשיו עלינו להוסיף יותר לביטחון כדי להגן על ההישגים שהשגנו בכלכלה, בתשתיות, במדינה כולה - מול איומים שלא הכרנו לפני כן".

טקס הענקת דרגת רב אלוף רמטכ
נתניהו נואם בטקס הענקת הדרגה לרמטכ"ל הנכנס(צילום: רויטרס)

בתחילת נאומו אמר נתניהו כי "השורות האחרונות בדפי המורשת של הרמטכ"ל היוצא נכתבות היום ובמקביל נכתבות השורות הראשונות בגיליון העשייה של הרמטכ"ל הנכנס. בשליחותנו המשותפת להבטחת ביטחון ישראל אסור שיהיה חלל ומעצור, חייב להיות רצף של נשיאה בעול למען מדינת ישראל ולמען בטחון אזרחי ישראל. בעיניי זוהי חובה אדירה, חובה עליונה וזוהי גם זכות כבירה".

 

נתניהו פנה לרמטכ"ל היוצא: "גדי, אתה מסיים יותר מ-40 שנות שירות מסור בצה"ל במימוש הזכות הזאת, ואני בטוח שאתה זוכר את יום הגיוס שלך לחטיבת גולני בנובמבר 78'. בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשמם של אזרחי ישראל, תודה לך גדי מעומק הלב".

  

לדברי נתניהו, "כל פעולות בניין הכוח שלנו בשנים האחרונות מכוונות לחיזוק המוכנות של צה"ל להשגת מטרה אחת - ניצחון במלחמה. וככל שאנחנו חזקים יותר, ככה אנחנו מגדילים גם את הסיכויים לשלום. בזכות יכולותינו המודיעיניות, המבצעיות והטכנולוגיות, קשרינו עם העולם הערבי מתהדקים כפי שלא היה מעולם. מדינות מוסלמיות מובילות מתקרבות אלינו. הן מבינות שאנחנו משמשים לא אויב להן, אלא משענת חיונית עבורן. בהעצמת הצבא שלנו, בהעצמת הכלכלה שלנו, בהעצמת הדיפלומטיה שלנו הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה.

 

"גדי, אתה היית חלק מזה וגם ראית את זה בפגישות שלך עם רמטכ"לים ממדינות ערב, ראית את החיבוק. אפילו צולם החיבוק. יש לך הרבה מאוד הישגים, אבל כעת אתה פושט את המדים בדרך להגשמת משאלות ישנות, אולי טיול תרמילאים. אני מאוד ממליץ על דרום אמריקה, ואולי גם תמצא אתנחתות אחרות לתחנות חייך. אני מאחל לך הרבה הצלחה בהמשך דרכך".

 

 

לאחר מכן פנה נתניהו לכוכבי: "רב אלוף אביב כוכבי, בנם של ריבה ושאול, שאול שנמצא איתנו כאן. אתה עם כומתה אדומה על הכתף, מה שמסמל את הרוח המיוחדת של הצנחנים. הקריאה 'אחריי', הדבקות במשימה והחתירה המתמדת למצוינות. כמצביא מנוסה אתה תישא מעכשיו באחריות כבדה להבטיח שצבא ההגנה לישראל יעמוד במשימותיו. ישבנו יחד, דיברנו, שוחחנו שיח קולח על העבר ועל ההווה, אבל בעיקר על העתיד, על העשור הקרוב. המטרה ברורה: להבטיח את העליונות שלנו על אויבינו ולהגדיל את הפער האיכותי בינינו לבינם. קודם כל נפעל לחזק עוד יותר את כושר התקיפה שלנו. נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד".

 

"אביב, יחד נזניק את צה"ל לשיאים חדשים של תחכום, של טכנולוגיה, של חדשנות. זה לא יומרני לקבוע שבכוונתנו, ולפי אמונתי גם ביכולתנו, להקדים את כל העולם, כי המעז מנצח. היצירתיות שלך, היכולת שלך לחשוב מחוץ לקופסה הוכחה באימוץ שיטות פעולה שהוציאו את אויבנו משיווי משקלם. אתן דוגמא אחת: במבצע 'חומת מגן' פיתחת שיטה לפלס דרך עם לוחמיך מבית לבית דרך הקירות, וכך השתלטתם על מוקדי טרור ביהודה ובשומרון".

 

בסוף דבריו אמר: "אם נהיה נכונים להגן על מדינתנו בכל מאודינו, ייתכן שלא נידרש למערכה כוללת. ואם נידרש לכך, צה"ל יעמוד באתגר, אזרחי ישראל יעמדו באתגר מלוכדים בשעת מבחן, ויחד נבטיח את נצח ישראל" .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נתניהו והרמטכ"ל הנכנס כוכבי
צילום: רויטרס
מומלצים