שתף קטע נבחר

איראן עונה לנתניהו: "נשאיר את כל כוחותינו בסוריה"

בעקבות קריאתו של ראש הממשלה לאיראן להוציא את כוחותיה מסוריה, משמרות המהפכה הודיעו כי ישאירו את "היועצים" והנשק שלהם: "מזהירים את נתניהו שלא ישחק בזנב האריה"

 

 

 

משמרות המהפכה מסרו היום (ד') כי איראן "תשאיר את כל כוחותיה בסוריה". הדברים באים על רקע קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, שלפיה הוא "מייעץ לאיראן לצאת מסוריה - ומהר", אחרת הם עלולים להיפגע.

 

בהודעה שנמסרה על ידי מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, נאמר כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן תשאיר בסוריה את היועצים, הכוחות המהפכניים והנשק שלה", כפי שפורסם בסוכנות הידיעות ISNA. "האיומים של נתניהו בדבר הנוכחות שלנו בסוריה מצחיקים וריקים מתוכן והם לעולם לא ישאו תוצאות", הוסיף ג'עפרי. "יש חוכמה מאחורי הסבלנות שלנו בפני צעדי נתניהו ובקרוב כולם יבינו את החכמה של הסבלנות שלנו. אנחנו מזהירים אותו שלא ישחק בזנב האריה. נתניהו צריך לפחד מהיום שבו הטילים שלנו יפלו על הראש שלו וינקמו את דם הסובלים".

 

תוצאות תקיפת נמל התעופה הבינלאומי בדמשק סוריה, בו היה מחסן תחמושת איראני- לפני ואחרי  (צילום: www.imagesatintl.com)
תוצאות התקיפה של מחסן תחמושת איראני ביום שישי האחרון(צילום: www.imagesatintl.com)

פיצוצים בדמשק ()
התקיפה בדמשק בשבוע שעבר

נתניהו אמר אתמול במהלך הטקס לחילופי הרמטכ"ל: "שמעתי את דובר משרד החוץ האיראני אומר 'לאיראן אין שום נוכחות צבאית בסוריה, אנחנו רק מייעצים'. אז אני מייעץ להם לצאת משם מהר, כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו וכפי שאנחנו עושים ללא מורא וללא הפסקה".

 

לדברי נתניהו, "בארבע השנים הללו התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים. הזירות משתנות בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אבל מולנו עומד גורם אחד מרכזי - איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת לסכל את ההתעצמות של מבקשי נפשינו. עשינו זאת באמצעות בלימת הסכם הגרעין עם איראן וחידוש הסנקציות עליה".

 

עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפכה של איראן (צילום: AP) (צילום: AP)
עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפכה של איראן(צילום: AP)

חיילי משמרות המהפכה בסוריה ()
חיילי משמרות המהפכה בסוריה

ראש הממשלה הוסיף: "היינו צריכים לנקב את השקרים של איראן, היא משקרת כל הזמן. היא שיקרה ביחס להסכם הגרעין וחשפנו זאת עם הוצאת ארכיון הגרעין הסודי מטהרן. היא משקרת עכשיו כשהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם היא מנסה את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי בניגוד לכל ההסכמים. עשינו זאת גם על ידי שיבוש ההצטיידות של חיזבאללה בנשק מדויק, השמדת המנהרות של חיבאללה בצפון וחמאס בדרום, ומעל לכל מניעת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה".

 

בדברי הפרידה שלו מהרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר נתניהו: "בארבע השנים הללו התמודדנו יחד עם אתגרים גדולים. הזירות משתנות בעזה, בסוריה, בלבנון ובמקומות אחרים, אבל מולנו עומד גורם אחד מרכזי - איראן ושלוחות הטרור שלה. פעלנו באחריות ובשיקול דעת לסכל את ההתעצמות של מבקשי נפשינו".

 

לרמטכ"ל הנכנס, רב אלוף אביב כוכבי, אמר נתניהו: "כמצביא מנוסה אתה תישא מעכשיו באחריות כבדה להבטיח שצבא ההגנה לישראל יעמוד במשימותיו. ישבנו יחד, דיברנו, שוחחנו שיח קולח על העבר ועל ההווה, אבל בעיקר על העתיד, על העשור הקרוב. המטרה ברורה: להבטיח את העליונות שלנו על אויבינו ולהגדיל את הפער האיכותי בינינו לבינם. קודם כל נפעל לחזק עוד יותר את כושר התקיפה שלנו. נבטיח אגרוף תקיפה מוחץ נגד אויבים קרובים ורחוקים כאחד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים