שתף קטע נבחר

בצל הנסיגה: דאעש רצח 4 אמריקנים בסוריה

מחבל מתאבד התפוצץ בשוק ירקות בעיירה מנביג', כשבמקום עבר סיור של הקואליציה האמריקנית. לפי דיווחים 14 בני אדם נהרגו. בין ההרוגים שני חיילים אמריקנים ושני עובדים של הפנטגון. רק בחודש שעבר הכריז טראמפ שדאעש נוצח – ושלכן ארה"ב מחזירה את חייליה הביתה

כוח של הקואליציה הבינלאומית שמובילה ארה"ב בסוריה נפגע היום (ד') מפיצוץ במהלך סיור בעיר מנביג' שבצפון המדינה, ולפי דיווחים 14 בני אדם נהרגו, בהם אמריקנים. דאעש נטל אחריות לפיגוע וטען כי מחבל שלו הוא שפוצץ חגורת נפץ שלבש לגופו כשבמקום עבר סיור של חיילים זרים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

פיגוע דאעש סוריה נגד סיור של הקואליציה האמריקנית ()
זירת הפיצוץ במנביג', היום

גורם אמריקני רשמי אישר כי ארבעה אזרחים אמריקנים, שני חיילים ושני אזרחים עובדי הפנטגון, נהרגו. שלושה חיילים נוספים נפצעו. "הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם", ארגון שמושבו בלונדון ושנשען על רשת מודיעים די אמינה מרחבי סוריה, דיווח כי 14 בני אדם נהרגו סך הכול, בהם שבעה אזרחים. הפיצוץ אירע כנראה בסמוך למסעדה בשוק ירקות. עדי ראייה סיפרו אחרי הפיצוץ כי מורגשת "נוכחות ערה מאוד" של כלי טיס מעל העיירה.

פיגוע דאעש סוריה נגד סיור של הקואליציה האמריקנית ()
ליד המסעדה בשוק הירקות

העיירה מנביג' נשלטת על-ידי מיליציה כורדית הזוכה לתמיכת ארה"ב. הכורדים כבשו אותה מידי דאעש ב-2016. היא שוכנת קרוב לאזורים שבהם מחזיקים צבא אסד, הנהנה מתמיכת טורקיה, ומורדים המתנגדים לאסד וזוכים לתמיכת טורקיה.

 

הפיגוע במנביג' בא כשברקע הודעתו המפתיעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחודש שעבר, כי בכוונתו להוציא מסוריה את כל 2,000 החיילים האמריקנים שנמצאים בה. טראמפ הסביר את ההחלטה לסגת מסוריה בכך שדאעש נוצח כביכול, וטען שאת כיסיו האחרונים יוכלו מדינות האזור לחסל בעצמן.

ארה
טראמפ הכריז שדאעש נוצח(צילום: רויטרס)

החלטתו של טראמפ הדהימה את בעלות בריתה של ארה"ב באזור, בכללן ישראל, החוששת מההתבססות האיראנית בסוריה. שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס, שהופתע בעצמו מההחלטה והתנגד לה נחרצות, התפטר בעקבותיה מתפקידו.

 

היום הודיעה מוסקבה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ייפגשו בשבוע הבא בבירה הרוסית וידונו בנסיגת הכוחות האמריקניים מסוריה. לפי הקרמלין, רוסיה מתכוונת להציע גם לערוך פסגה משולשת בעניין סוריה, שבה ישתתפו מנהיגי רוסיה, איראן וטורקיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים