שתף קטע נבחר

טראמפ לדוברת הבית הלבן: אל תצאי לתקשורת

התדריכים היומיים היו חלק בלתי נפרד מהלו"ז בבית הלבן. לא בעידן טראמפ. הנשיא אמר לשרה סנדרס "לא לטרוח" להשיב לשאלות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הנחה את שרה סנדרס, דוברת הבית הלבן, לא לטרוח לקיים תדריכים לעיתונאים – מכיוון שהם לא מסקרים אותה בצורה הוגנת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"הסיבה ששרה סנדרס כבר לא יוצאת ל'פודיום' יותר מדי היא שהסיקור התקשורתי שלה כל כך גס ולא מדויק, במיוחד של עיתונאים מסוימים", צייץ אתמול (ג') טראמפ בטוויטר. "אמרתי לה לא לטרוח, המילים יוצאת החוצה בכל מקרה! הרוב לעולם לא יסקרו אותנו בהגינות, ומכאן המונח פייק ניוז!".

 

 

ארכיון נשיא ארה
סנדרס וטראמפ. "לא לטרוח לצאת לפודיום"(צילום: AP)

לחדר התדריכים של הבית הלבן יש חלק חשוב בהעברת המסרים של הממשל, ולאורך השנים היו התדריכים, והתשובות לשאלות העיתונאים, חלק בלתי נפרד מהלו"ז. בעידן טראמפ החדר שומם למדי. התדריך האחרון לתקשורת היה ב-18 בדצמבר. ב-3 בינואר טראמפ הפתיע והגיע בעצמו לחדר – כדי למסור הצהרה על הביטחון בגבול. הוא סירב לענות על שאלות.

 

טראמפ, נזכיר, מתלונן לעיתים קרובות על היחס שהוא מקבל מהתקשורת. פעמים רבות הסכסוך יורד לפסים אישיים, וטראמפ ומקורביו תוקפים אישית את העיתונאים שלדעתם מסקרים אותו בצורה השלילית ביותר.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בחודש נובמבר, אחרי שטראמפ התעמת במסיבת עיתונאים עם כתב CNN ג'ים אקוסטה, נשלל ממנו אישור הכניסה לבית הלבן. בית המשפט הורה לבית הלבן לבטל את ההרחקה.

 

סנדרס אמנם הפסיקה לצאת לתדריכים, אך לעיתים קרובות היא נפגשת עם כתבים. טראמפ אמנם משיב לשאלות עיתונאים לעיתים קרובות - אך בדרך כלל לא מדובר במסיבת עיתונאים מסודרת אלא בתשובות בשולי פגישות בחדר הסגלגל או לפני טיסות.


פורסם לראשונה 22/01/2019 23:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ והדוברת סנדרס
צילום: AP
מומלצים