שתף קטע נבחר

אפי נוה יצא ממעצר הבית; שמות החשודות לא הותרו לפרסום

בית המשפט קבע כי שמותיהן של השופטת ועורכת הדין החשודות בפרשת "המין והמינויים" לא יותרו לפי שעה לפרסום, "מתוך ראייה זהירה הלוקחת בחשבון קשיים משפטיים עתידיים". בינתיים, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר סיים את מעצר הבית

 

 

שמות השופטת והעורכת דין הקשורות בפרשת אפי נווה לא יפורסמו לעת עתה. כך קבע הערב (ד') שופט בית משפט השלום בתל אביב, עלאא מסארווה, שהחליט לדחות את בקשת המשטרה לפרסם את שמות השופטת ועורכת הדין. במקביל, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה יצא ממעצר הבית.

אפי נוה (צילום: עידו ארז)
נוה בתום מעצר הבית(צילום: עידו ארז)

בסיומו של דיון ארוך בבית המשפט נקבע כי כשמצד אחד עומדת זכות הציבור לדעת ופרסום שמותיהן ותמונתן ומנגד האפשרות כי בסופו של יום ייתכן שהן לא יואשמו בפרשה - קבע השופט מסארווה שלא לפרסם את שמותיהן בעת זו.

 

"כאשר על כפות המאזניים קיימים שני אינטרסים כבדי משקל, הכף נוטה לעבר איסור הפרסום", טען בהחלטתו, "וזאת מתוך ראייה עתידית זהירה הלוקחת בחשבון קשיים משפטיים עתידיים".

שופטת (צילום: אתר בתי המשפט)
השופטת החשודה."מי שיתקתק את שמה בעוד עשר שנים יראה רק את החשדות"(צילום: אתר בתי המשפט)

בפתח הדיון טען עו"ד אופיר סטרשנוב, המייצג את השופטת, כי פרסום שמה כעת יכול לגרום לה נזק בלתי הפיך. "יש כאן קשיים משפטיים לא פשוטים ולא ניתן להחזיר לאחור את הגלגל. ברגע שבית המשפט מכשיר את שמן משמעות הדבר היא תמונה בכל האתרים. כל אדם שיתקתק את שמה בעוד חמש, עשר, עשרים שנה - זה יהיה הדבר היחיד שיראה".

 

עו"ד סטרשנוב טען עוד כי בעצם הפרסום, גם אם לא יוגש נגדה כתב אישום, תעלה השאלה אם ביכולתה להמשיך לכהן כשופטת. הוא הוסיף: "שמונה מתשעת חברי ועדת המינויים הצביעו עבורה, כולל נשיאת העליון. יש לה המלצות לכל אורך ורוחב החזית". הוא אמר כי יש מקום לנהתחשב גם בבני משפחה שיסבלו מפרסום שמה ותמונתה.

עורך דין עדי כרמלי ()
עו"ד עדי כרמלי

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את עורכת הדין החשודה בפרשה, טען שבסופו של יום לא יוגש כתב אישום וביקש מבית המשפט לשקול את האיזון בין פרסום השמות לפגיעה במעורבים. "בעניין הלקוחה שלי המצב סבוך אפילו יותר שכן בעלה הוא שופט מכהן, שבמשטרה הצהירו שאינו צד בחשדות", הוסיף.

 

מעצר הבית של א', השופטת שחשודה במתן שוחד מיני לנוה, הסתיים ביום ראשון השבוע. באותו היום היא הודיעה על יציאה לחופשה מהתפקיד. כפי שדווח לראשונה ב-ynet, ביום רביעי שעבר הוחלט להוציא את השופטת לחופשה מתפקידה עד לתום החקירה ובירור החשדות נגדה.

 

השופט מסארווה אמר בהחלטתו: "מדובר בחשדות לשוחד מיני. פרסום שכזה בעניינה של שופטת או עורכת דין עלול לפגוע בהן ובמשפחותיהן פגיעה שאין קיצונית ממנה. בשלב הזה, מדובר בחשד סביר. לזכות החשודות עומדת חזקת החפות".

 

הוא התייחס לסוגיית זכות הציבור לדעת אל מול הנזק שיכול להיווצר לשתיים וציין כי "מדובר בתיק מיוחד שנטען שנולד לאחר שהושג חומר ראיות בעבירה לפי חוק הגנת הפרטיות".

 

עורך הדין עדי כרמלי, המייצג את עורכת הדין בפרשה, מסר: "הנני מברך על ההחלטה המאוזנת שבאה למנוע פגיעה בלתי הפיכה. בית המשפט, כמי שמכיר את חומרי החקירה טוב מכולם, נתן דעתו למכלול השיקולים ובהם חוקיות השגת החומרים וקבילותם - והחליט את אשר החליט. אני משוכנע כי בסופו של יום ייקבע כי לא דבק רבב בהתנהלות מרשתי וחפותה תוכח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
אפי נוה בצאתו מהחקירה
צילום: יאיר שגיא
מומלצים