שתף קטע נבחר

"הסתובב 52 דקות בלי לאיים": גרסת משפחת ביאדגה

יותר משבוע לאחר שיהודה ביאדגה נורה למוות על ידי שוטר בבת-ים, ערכה המשפחה מסיבת עיתונאים: הם דרשו להשעות את כל המעורבים מהמשטרה וזעמו על כך שאיש מהם לא נחקר. "מספיק לשקר, השוטר ראה אתיופי שחור עם סכין ונתן בו שני כדורים", אמרו. מחר אנשי מח"ש ייפגשו לראשונה עם המשפחה

 

 

משפחתו של יהודה בידאגה, הצעיר שנורה למוות על ידי שוטר בבת ים, כינסה בצהריים (יום א') מסיבת עיתונאים, ובמהלכה שטח פרקליטהּ טענות חדשות בנוגע לנסיבות האירוע הטרגי. "המשפחה חיכתה לסיום השבעה ולצערנו אנחנו שומעים את משטרת ישראל שופכת את דמו של יהודה שוב פעם, ואנחנו רוצים להציג ממצאים - ונפעל שמח"ש תקבל את העדויות בהקדם", אמר בא כוחה של המשפחה עו"ד צחי לסרי. המשפחה דורשת להשעות לאלתר את כל השוטרים המעורבים במקרה.

 

הפרקליט הציג דגם של הזירה, ובכללו מסלול מבית המשפחה ברחוב בלפור בעיר לצומת הרחובות ז'בוטינסקי והרצל. "יש לנו עדות של מישהו שהולך אחריו ומלווה אותו בדרכו. יש שלב כלשהו שיש נתק בקשר עין וזה הזמן שבו שמעו יריות. אין כאן שום אירוע פתאומי כמו שהמשטרה מנסה להגיד. מספיק לשקר".

 

מסיבת עיתונאים משפחתו של יהודה ביאדגה (צילום: מוטי קמחי)
משפחתו של ביאדגה במסיבת העיתונאים(צילום: מוטי קמחי)

 

מסיבת עיתונאים משפחתו של יהודה ביאדגה (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד לסרי במסיבת העיתונאים(צילום: מוטי קמחי)

מסיבת עיתונאים משפחתו של יהודה ביאדגה (צילום: מוטי קמחי)
הוריו של ביאדגה ותמונתו במדי צה"ל(צילום: מוטי קמחי)

עו"ד לסרי הוסיף כי "מגיעים אל יהודה בזוויות פתוחות ועדיין ירו בו למוות, ולכן ציפינו שמח"ש ימשיכו את הבדיקה, והפלא ופלא - מי ששאל את המודיע מה קרה באירוע, אלו לא מח"ש אלא שוטרים מתחנת איילון שבודקים אם חבר שלהם ירה כדין. הם גם אלו שהלכו לאסוף מצלמות.

 

"זה בדיוק מה שקורה. לפעמים אין ברירה אבל איסוף ראיות אחרי שבוע וחצי ועדיין לא גבו מספיק עדויות. האירוע היה צריך להסתיים אחרת מכל הסיבות האלה כי ההתנהלות אחרי האירוע פגעה במשפחה שבעתיים. אחרי שהמפכ"ל אמר שצריך להתחשב באתיופים יותר - המפקדים באותו אירוע ממשיכים בשלהם. אם הבן של אחד המנהיגים היה נהרג - לא היו מתנהגים אותו דבר".

 

הגוס ווביו, גיסו של ביאדגה, אמר: "יהודה יצא מהבית בשעה 14:42 ואמרתי למשטרה בטלפון שהילד יצא הביתה עם סכין. האימא התקשרה למשטרה ואני התקשרתי למשטרה. היתי בראשון וכשהגעתי לבת ים הוא הסתובב כבר 52 דקות עם סכין והוא לא חיפש אף אחד ברחוב. אף אזרח לא התקשר למשטרה. מה עשה השוטר? מה הוא ראה? אדם אתיופי שחור עם סכין. הוא לא חשב פעמיים ונתן בו שני כדורים. הוא לא עבד לפי החוקים. אם היינו יודעים ככה לא היינו מתקשרים למשטרה".

יהודה ביאדגה  ()
יהודה ביאדגה

במקביל, נציגי המחלקה לחקירות שוטרים אמורים לפגוש מחר את בני משפחתו של ביאדגה. בשיחה צפויים אנשי מח"ש לעדכן את המשפחה על אודות ממצאי החקירה שנאספו ולהחזיר להם את חפציו האישיים של ביאדגה שנאספו מהזירה.

 

ווביו, גיסו של ביאדגה, ציין כי בני המשפחה מחכים לשיחה הזאת זמן רב. "עד עכשיו, כבר יותר משבוע, לא עדכנו אותנו בצורה רשמית מה קרה ליהודה, ואנחנו רוצים מאוד לדעת מה היה באירוע הזה. התקשרו אלינו מהמחלקה לחקירות שוטרים, והם אמרו שיגיע נציג מטעמם מחר כדי לעדכן אותנו בבדיקה שלהם. הם גם הבטיחו להחזיר לנו את החפצים והדברים שהיו על יהודה בזמן שנורה על ידי השוטר".

 

בשלב זה השוטר שירה למוות בביאדגה עדיין לא נחקר באזהרה. במח"ש ממשיכים באיסוף ממצאים ובפעולות החקירה, ובהמשך יחליטו אם לזמנו לחקירה באזהרה.

 

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע ביום שישי לבית המשפחה מבלי שתיאם את ביקורו. בבית שהו באותה העת אמו של ביאדגה, אחיו דוד וסבתו, אולם מרבית בני המשפחה עסקו בהכנות לשבת מחוץ לבית.

 

"שאלתי אותו למה הגעת עכשיו בהפתעה? והוא אמר עשיתי טעות כי רציתי לדבר עם ההורים שלו", אמר גיסו של ביאדגה, ווביו. אחיו של יהודה, דוד, אמר כי כשהיה בחדרו שמע פתאום דיבורים מהסלון. "יצאתי מהחדר ואז פתאום ראיתי את השר ארדן בסלון מדבר עם אמא", אמר. "הוא בא לנחם אותנו וששאלנו מה עם השוטר? הוא אמר שהוא מושעה עד סוף הבדיקה של המחלקה לחקירות שוטרים ובינתיים הוא יצא לחופשה".

 

מלשכת השר ארדן נמסר ביום שישי כי "השר הגיע הבוקר לניחום אבלים בבית משפחת ביאדגה בבת ים יחד עם ראש העיר מר צביקה ברוט. השר ארדן הביע את צערו העמוק על האירוע הטרגי שבו נורה יהודה ז"ל על ידי שוטר. השר בחר שלא להפוך את הניחום לאירוע תקשורתי כיוון שביקש לקיים שיחה ולהקשיב לבני המשפחה".


פורסם לראשונה 27/01/2019 13:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים