שתף קטע נבחר

סקר: האמריקנים נגד מדיניות החוץ של טראמפ

סקר AP מעלה ש-63% מהאמריקנים מתנגדים למדיניות החוץ של הנשיא, רק 35% תומכים בה. הדמוקרטים נגד נסיגה מסוריה, הרפובליקנים רוצים "להפסיק להיות השוטר של העולם". ומי מפחד מאיראן?

רוב האמריקנים אינם מרוצים מהאופן שבו הנשיא דונלד טראמפ מנהל את מדיניות החוץ של ארצות הברית, וכחצי מהם סבורים שמעמדה הבינלאומי של ארה"ב יידרדר בשנה הקרובה. כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות AP ושל מכון NORC שמתפרסם היום (ב'). לפי הסקר, האמריקנים חצויים בנוגע לכוונתו של טראמפ להסיג את כוחות ארה"ב מסוריה ואולי גם מאפגניסטן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ  (צילום: AP)
בסך הכול: הרפובליקנים איתו. הנשיא טראמפ(צילום: AP)

בסך הכול מקבל הנשיא טראמפ מהציבור ציון נמוך על מדיניות החוץ שלו – רק 35% תומכים בה ואילו 63% מתנגדים לה. כמו בתחומים אחרים, גם בכל הנוגע למדיניות החוץ יש פער עצום בין עמדות הרפובליקנים לאלה של הדמוקרטים: 76% מהרפובליקנים תומכים במדיניות החוץ של טראמפ לעומת 8% בלבד מהדמוקרטים.

 

"אני פשוט חושבת שכל פעם שאתה מסתחבק עם רוסיה וצפון קוריאה זה הולך להיות רע", אומרת סמנתה פלאוורס, בת 30 ומורה בבית ספר יסודי מקולומביה, מיזורי. "גם האופן שבו הוא מתנהל מול שכנותינו, במיוחד מקסיקו – אני חושבת שזה פשוט מנוגד לערכים האמריקניים. היינו מדינה מכילה ורחומה".

כוחות צבא אמריקנים בסוריה (צילום: AFP)
רק 26% מהדמוקרטים בעד נסיגה. כוחות אמריקניים בסוריה(צילום: AFP)

ריצ'רד קליבלנד, נהג משאית בן 65 מאוגדן שביוטה, לא מסכים איתה, והוא תומך בלב שלם בטראמפ ובמדיניות החוץ שלו. "אני חושב שהוא עושה עבודה טובה בכל הקשור לצפון קוריאה. הוא פעל טוב יותר מכל אחד שהיה לפניו", אומר קליבלנד, ומזכיר את פגישתו של הנשיא עם השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און. "אף אחד לא הגיע רחוק כל כך בשיחות עם צפון קוריאה".

 

לפי החלק בסקר שעוסק במעורבות של ארה"ב במלחמות מעבר לים, 39% מהאמריקנים תומכים בהסגת 2,000 החיילים האמריקנים מסוריה ו-35% מתנגדים. בקרב הרפובליקנים 56% תומכים בהסגת הכוחות ובקרב הדמוקרטים 26%. "אני חושב שהגיע הזמן שהחיילים שלנו יחזרו הביתה – מעיראק, מאפגניסטן, מסוריה, אומר קליבלנד. "איבדתי הרבה חברים טובים כשהייתי בווייטנאם. אני חושב שגם זאת הייתה מלחמה טיפשית".

דונלד טראמפ עם קים ג'ונג און (צילום: AP)
להסתחבק עם קים ג'ונג און. טראמפ ושליט צפון קוריאה(צילום: AP)

לאמריקנים יש עמדה דומה גם בנוגע להחלטה שטראמפ צפוי לקבל על החזרת לפחות חלק מהכוחות האמריקניים מאפגניסטן. 41% תומכים מנסיגה משם ו-30% מתנגדים לכך. "הצבא שלנו לא צריך להיות השוטר של העולם", אומר רוברט גרנגר, נציג מכירות בן 44 מטנסי. "אנחנו לא שייכים לכל המדינות האלה. אנחנו צריכים להחזיר את החיילים שלנו הביתה ולתת למדינות אחרות לטפל בעצמן בעניינים שלהן".

 

מודאגים מרוסיה וסין

החלוקה המפלגתית ניכרת מאוד בכל הנוגע להשקפה של האמריקנים לגבי תפקידה של ארה"ב בעולם, מעמדה ויחסיה עם מדינות אחרות. דמוקרטים נוטים הרבה יותר מרפובליקנים לטעון שארה"ב צריכה למלא תפקיד פעיל יותר בפתרון הבעיות של העולם: 43% מהדמוקרטים סבורים שארה"ב צריכה להיות פעילה יותר בתחום זה ואילו 23% מהדמוקרטים סבורים שעליה להיות מעורבת פחות. עוד 32% מאמינים שהתפקיד שארה"ב ממלאת כרגע הוא הנכון.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: AFP)
47% מודאגים מפוטין. טראמפ ונשיא רוסיה(צילום: AFP)

רפובליקנים רואים את הדברים אחרת. ארבעה מכל עשרה רפובליקנים אומרים שארה"ב צריכה להיות מעורבת פחות בפתרון בעיותיו של העולם, ו-46% מהרפובליקנים סבורים שהתנהלותה הנוכחית היא הנכונה. רק 13% מהרפובליקנים סבורים שארה"ב צריכה למלא תפקיד פעיל יותר בענייני העולם.

 

הרפובליקנים גם מאמינים שמעמדה הבינלאומי של ארה"ב ויחסיה עם מדינות אחרות ישתפרו או לכל הפחות יישארו בעינם בשנה הקרובה. הדמוקרטים באופן כללי מעריכים שיחסי ארה"ב עם מדינות אחרות יורעו. 44% מהרפובליקנים מאמינים שמעמד הבינלאומי של ארה"ב ישתפר ו-35% מאמינים שהוא לא ישתנה. 77% מהדמוקרטים מאמינים שמעמדה העולמי של וושינגטון יידרדר.

 

המשתתפים בסקר התבקשו להעריך את האיומים העולמיים הנשקפים לארה"ב, ואלה היו הממצאים:

  • 55% מהאמריקנים סבורים שארגוני טרור הם גורם מדאיג מאוד או מדאיג באופן יוצא דופן. 29% סבורים שארגונים כאלה הם איום בינוני.
  • כמחצית מהאמריקנים מעידים כי הם מודאגים במידה רבה מהאיומים הנשקפים מתוכנית הגרעין של צפון קוריאה (52%) ומתוכנית הגרעין של איראן (48%).
  • 47% מהאמריקנים סבורים שהשפעת רוסיה ברחבי העולם מדאיגה מאוד או מדאיגה בצורה יוצאת דופן, ו-40% מודאגים במידה רבה או רבה מאוד מהשפעת סין בעולם. רוב האמריקנים רואים בהשפעתן של שתי המדינות הללו בעולם לכל הפחות איום בדרגה בינונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ. האמריקנים פוחדים מטרור
צילום: רויטרס
מומלצים