שתף קטע נבחר

שוטר תועד יורק על עצורה, אך מח"ש לא חקרה

ערבייה שהובאה לתחנת משטרה בירושלים לפני שלוש שנים התלוננה למח"ש ששוטר ירק עליה בחדר החקירות. למרות שהמקרה תועד במצלמות התחנה, מח"ש קבעה שאין יסוד לעבירה פלילית - ולא זימנה את השוטר להעיד

 

 

המחלקה לחקירות שוטרים סגרה לאחרונה תיק נגד שוטר שנגדו התלוננה צעירה ערבייה על כך שירק עליה בחדר החקירות של תחנת לב הבירה בירושלים. "לא הונח יסוד סביר לחשד לביצוע עבירה פלילית", נכתב בנימוקי ההחלטה. עם זאת, מח"ש לא פתחה בחקירה ולא זימנה את השוטר להעיד - למרות תיעוד של המקרה במצלמות התחנה.

 

"אני מנסה להבין את ההחלטה של מח"ש ולא מצליחה, אני בהלם מוחלט. החוויה שעברתי הייתה מאוד משפילה וההחלטה לסגור את התיק בלי לברר בכלל את התלונה משפילה עוד יותר", סיפרה הנחקרת. "כיצד אפשר להעמיד אותי לדין בזמן שמח"ש אפילו לא רוצים לפתוח בחקירה בנוגע לטענות המטרידות שהעליתי?", תהתה.

שוטר יורק על נחקרת ()
השוטר יורק על הנחקרת

עו"ד ספא נעאמנה מהסנגוריה הציבורית, שמייצגת את הצעירה, הגישה אתמול ערר על ההחלטה למחלקת העררים בפרקליטות המדינה. "מדובר בהחלטה שגויה ובלתי סבירה בעליל, ועל כן יש לבטלה ולפתוח בחקירה דחופה ומיידית", כתבה בבקשת הערעור. היא הוסיפה כי "ההחלטה מעוררת תחושה של חוסר צדק והגינות ואף מגלמת בתוכה פגיעה בכבוד האדם".

 

המקרה התרחש בינואר 2016, לאחר שהחשודה הובאה לתחנת המשטרה בחשד שתקפה שוטר, קיללה אותו וכיבתה סיגרה על צווארו - במהלך פעילות משטרתית כשבילתה עם חברים במדרחוב בן יהודה בבירה. בתיעוד שהגיע לידי ynet ממצלמות התחנה נראה השוטר נכנס לחדר החקירות ויורק עליה, ואז מתיישב לצד השולחן.

 

הצעירה טענה כי הופעלה נגדה גם אלימות מצד השוטרים והגישה, כאמור, תלונה למח"ש באמצעות פרקליטתה. "הייתי בתקופה מאוד קשה מבחינה רגשית. באותו הערב יצאתי לבלות עם חברים", סיפרה הצעירה, שביקשה להישאר בעילום שם, לאחר פרסום התיעוד באוגוסט אשתקד.

 

"השוטרים התגרו בנו והתנפלו עליי. כאשר החלטתי לצלם אותם הם ביקשו מאיתנו להזדהות, למרות שלא עשינו דבר. כאשר התנפלו עליי הגנתי על עצמי. הגנתי הפכה להיות לימים האשמה בתקיפת שוטר. חורה לי לחשוב על חוסר הצדק, גם ככה הייתי במצב נפשי שבור ומרוסק, הותקפתי על ידי השוטרים ואני זאת שצריכה לשאת במחיר. כשגיליתי שהשוטר ירק עליי, תחושת ההשפלה גברה. זה לא הוגן ולא כך נעשה צדק. הדבר משפיע עליי ברמה יום-יומית ומטריד", הוסיפה אז.

 

ממח"ש נמסר בתגובה: "לאחר בחינת התלונה הוחלט כי לא הונחה תשתית המלמדת על יסוד סביר לחשד לביצוע עבירה פלילית. יחד עם זאת, מאחר שמהחומר הקיים בתיק עולים עניינים שיכול ומצויים בתחום סמכותה של היחידה לתלונות ציבור במשטרת ישראל, התיק הועבר לבחינתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים