שתף קטע נבחר

לבני השיקה קמפיין: "נתניהו ושותפיו הופכים את ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית"

לבני השיקה את קמפיין מפלגת התנועה ותקפה את היריבים בימין. על שקד: "נהגת D-9 במשרד המשפטים". על נתניהו: "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה יום אחד נוסף שלו בלשכת רה"מ"

 

אחרי שהודחה מ"המחנה הציוני", ציפי לבני השיקה הבוקר (ג') את קמפיין הבחירות של מפלגת "התנועה", שבראשה היא עומדת. לבני תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרה: "נתניהו ושותפיו הופכים את ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית". ynet העביר בשידור חי את השקת המפלגה.

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

יו
"נתניהו ושותפיו הופכים את ישראל למדינה לא יהודית ולא דמוקרטית"(צילום: יאיר שגיא)

יו
(צילום: יאיר שגיא)

לבני הוסיפה: "כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית אני ממשיכה להרים את הדגל של ההיפרדות מהפלסטינים. מולנו, מול החברה הישראלית, יש תנועת מלקחיים מסוכנת. של אידיאולוגיה בשילוב עם קרימינולוגיה".

 

היא הבהירה: "אידיאולוגיה שבה שקד באה להרוס את בתי המשפט, את היועמ"שים - וישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד קדנציה של נהגת ה-D-9 הזו. בקרימינולוגיה אנחנו מוצאים ראש ממשלה שמסית נגד כל אלה ששומרים עליו. אסור שהוא יישאר יום אחד בלשכת ראש הממשלה".

איילת שקד בנימין נתניהו (צילום: EPA, יואב דודקביץ)
שקד ונתניהו. "אידיאולוגיה בשילוב קרימינולוגיה"(צילום: EPA, יואב דודקביץ)

יו
לבני. "את עם האיומים החיצוניים נתמודד, את הפנימיים נחליף בבחירות"(צילום: יאיר שגיא)

יו
(צילום: יאיר שגיא)

את דבריה סיכמה: "במהלך הקמפיין תראו סרטים קשים, אבל אנחנו מאמינים שאנחנו חייבים לשים על השולחן את האתגר הגדול הזה. הסכנה שאורבת לפתחנו, הסכנה שאורבת לקיום ישראל כיום היא הסכנה שמוביל לצערי ראש ממשלת ישראל. עם האיומים החיצוניים נתמודד, את הפנימיים נחליף בבחירות".

 

קודם לכן התייחס ח"כ יואל חסון לתקופה שבה התנועה הייתה חלק מהמחנה הציוני: "הצנענו כל סימן של 'התנועה'. היינו מחויבים לשותפות כי רצינו לייצר תקווה למהפך, גם כשזה היה סיזיפי ולא מתגמל פוליטית".

 

 

השותפות בין מפלגת העבודה למפלגת התנועה התפרקה בתחילת החודש, לאחר שיו"ר העבודה, אבי גבאי, הודיע מול המצלמות על פירוק "המחנה הציוני". ההחלטה הייתה הפתעה מוחלטת ללבני, שהייתה יו"ר משותפת יחד עם גבאי.

 

אחרי הפיצול המפתיע אמרה לבני: "אני עדיין רוצה לעשות מהפך למען העמדות שאני מאמינה בהן, שלצערי אני כמעט היחידה שאומרת אותן בקול ונלחמת עליהן. אני אחזור על מה שאמרתי יום לפני הפיצול – אני מצפה מכל אחד שאלה עמדותיו להתייצב בלי לגמגם, בלי לקרוץ ובלי לשתוק, ושביחד נעשה את המהפך. כל עוד זה לא קורה אני אוביל את התנועה בדרכי".

 

"הקריטריונים שלי הם שניים: אני אעשה כל מה שטוב למהפך ואני אמנע מצב של איבוד קולות. אם החיבורים יעזרו למהפך, אני כבר מזמן שמתי את האגו שלי בצד. בראש הגוש צריך לעמוד זה שמייצר את הסיכוי הטוב ביותר שנגיע למהפך", הוסיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים