שתף קטע נבחר

20 שנות מאסר לגבר שרצח את שכנו עם גרזן בירושלים

אנדריי וולצ'נסקי הורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח של סמי קוראל במאי 2017. התיק של בת זוגו קלייר קרובלי, שנאשמת בסיוע והשמדת ראיות, עדיין מתנהל

20 שנות מאסר. אנדריי וולצ'נסקי (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
20 שנות מאסר. אנדריי וולצ'נסקי(צילום: עמית שאבי)

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 20 שנות מאסר על אנדריי וולצ'נסקי, שהורשע ברצח שכנו, סמי קוראל ז"ל, במאי 2017. במסגרת הסדר טיעון הודה הנאשם והורשע בעבירת רצח באחריות מופחתת ובהשמדת ראיה. בת זוגו של וולצ'נסקי, קלייר קרובלי, הואשמה בסיוע לאחר המעשה, בהשמדת ראיות ובשיבוש הליכי משפט, והתיק בעניינה מתנהל בבית המשפט. 

המקום בו נמצאה הגופה  (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
המקום בו נמצאה הגופה (צילום: דוברות המשטרה)

ביתר את הגופה וקבר את השקיות  (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
ביתר את הגופה וקבר את השקיות (צילום: דוברות המשטרה)

וולצ'נסקי ובת זוגו היו מסוכסכים עם המנוח על רקע יחסי השכנות הרעועים ביניהם. ב-10.5.17, במהלך קטטה שפרצה בין המנוח לוולצ'נסקי, נטל המנוח גרזן השייך לוולצ'נסקי והניף אותו לעברו.

 

 

 

 

הנרצח סמי קוראל  ()
הנרצח סמי קוראל

וולצנסקי חטף את הגרזן מידיו ונוכח מערכת היחסים העכורה בין השניים, וחששו לחייו, הכה ואת קוראל פעמים רבות בראשו באמצעות הגרזן בכוונה להמיתו. כתוצאה מכך הוא מצא את מותו. וולצ'נסקי החליט לבתר את גופת המנוח לחלקים, באמצעות סכין ומסוריות, ולקברו בגינה הקהילתית הסמוכה, זאת מתוך כוונה להעלים מעיני המשטרה את מעשה הרצח ואת זהות המנוח ובכוונה למנוע ולהכשיל כל הליך חקירה או הליך שיפוטי.

 

בשעות הצהריים הגיעה קרובלי לדירה וראתה את הגופה מוטלת בסלון בשלולית דם. חרף זאת, לא התקשרה למשטרה ובהמשך סייעה לוולצ'נסקי לנקות את הזירה, לבתר את הגופה ולקבור אותה. במעשיה אלה ידעה קרובלי כי וולצ'נסקי רצח את המנוח ועזרה לו בכוונה להימלט מעונש ולהעלים ראיות.

 

עוה"ד אריאל הרמן, אנה בריל ונח אולשה שייצגו את אנדרי וולצ'נסקי מטעם הסניגוריה הציבורית: "כתב האישום ייחס לאנדרי רצח בכוונת תחילה. לאחר ניהול המשפט, ושמיעת הראיות במשך כשנה וחצי, הפרקליטות אימצה את גרסתו של אנדרי, לפיה פעל מתוך חשש כבד לחייו ומתוך חריגה מועטה מהגנה עצמית, לאחר שהותקף על ידי המנוח באמצעות גרזן. לאור זאת הפרקליטות תיקנה את כתב האישום ובית המשפט הרשיע את אנדרי ברצח באחריות מופחתת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
הרוצח אנדריי וולצ'נסקי
צילום: עמית שאבי
מומלצים