שתף קטע נבחר

ציד מכשפות בהודו: אם וארבעת ילדיה הושלכו לבאר

קבוצת גברים בכפר בהודו פרצה באישון לילה לבית של מנגרי מונדה. הם האמינו שהיא מכשפה, שהטילה קללה על משפחה בכפר. האם וילדיה נרצחו

המשטרה במדינת אוריסה במזרח הודו עצרה שישה בני אדם בחשד לרצח של אישה וארבעת ילדיה. הרוצחים האמינה שהאם היא "מכשפה" שמטילה קללות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הגופות של האם, מנגרי מונדה, וארבעת ילדיה נמצאו בבאר ליד ביתם ביום שבת. לפי BBC החשוד המרכזי בפרשה טען שמונדה, שחיה בקהילה שבטית בכפר במחוז סונדרגרה, הטילה קללות על משפחה אחרת בכפר. הוא הגדיר את עצמו כרופא שמסוגל לבטל כשפים.

גופות של נשים שהואשמו בכישוף בהודו (צילום: AP)
גופות של נשים שנרצחו אחרי שהואשמו בכישוף(צילום: AP)

ביום שישי בלילה פרצו החשודים לבית של מונדה וארבעת ילדיה – בני שנה, ארבע, שבע ו-12. כולם ישנו בזמן הפריצה. הם הותקפו במקלות ובגרזן. גופותיהם הושלכו לבאר.

 

בכיר במשטרה המקומית העריך שיהיו מעצרים נוספים של מעורבים בפרשה. "חשוב לעורר מודעות בקרב אנשי הכפר לגבי אמונות טפלות כאלה", אמר אחרי טרגדיה נוספת של תופעת ציד המכשפות.

ציד מכשפות ב הודו  ()
העצורים שחשודים ברצח
  

לפי BBC במדינת אוריסה יש עלייה במקרי רצח כתוצאה מציד מכשפות. בשנה שעברה נידונו באוריסה תשעה בני אדם לעונש מוות על רצח של שלושה בני משפחה. הם חשדו שיש למשפחה יכולות כישוף.

 

אוריסה היא כלל לא המדינה היחידה בהודו שבה רודפים אזרחים - לרוב נשים - בטענה ליכולות כישוף. שתי מדינות נוספות שבהן מתרחשת התופעה הן אסאם וג'הרקאנד, גם הן במזרח הודו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
גופות נשים שנרצחו אחרי שהואשמו בכישוף
צילום: AP
מומלצים