שוב: קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג הושבת בשל תקלה
בעקבות התפרקות פנטוגרף - המכשיר שמעביר זרם חשמלי מקווי החשמל העיליים לצורך הנעת הרכבות - הופסקה תנועת הרכבות בין ירושלים לנתב"ג. הערכה ראשונית: הקו יחזור לפעילות תוך שעתיים
רכבת ישראל הודיעה היום בצהריים (רביעי) על סגירה של קו הרכבות בקו בין ירושלים לנתב"ג. זאת, לאחר שבבדיקות של אחד מהקטרים החשמליים, באזור צומת דניאל, התפרק רכיב של הפנטוגרף - המכשיר שמעביר זרם חשמלי מקווי החשמל העיליים לצורך הנעת הרכבות. בתחילה נמסר כי הקו "נסגר עד להודעה חדשה", ובהמשך נמסר צפי של חזרה לפעילות תוך שעתיים.
מהרכבת נמסר כי מדובר בקטר בודד, וכי לא היו מעורבים נוסעים באירוע. "לצורך טיפול בקטר ותיקון התקלה, הופסקה תנועת הרכבות בקו עד להודעה חדשה", נמסר. "הוזמנו היסעים לתחנות ירושלים ונתב"ג".
גורמים ברכבת אומרים כי לצורך הטיפול, הם נדרשים להוריד את החשמל בקו וכן להגיע לקטר כדי לפנות אותו. לדבריהם, רק לאחר שיפונה הקטר יוחזר החשמל לקו, ותנועת הרכבות תשוב לפעול.
מאז נפתח בקול תרועה רמה הקו בין ירושלים לנתב"ג, התקלות הבלתי פוסקות בו הפכו לעניין שבשגרה. לפני כשבועיים, לאחר עוד תקלה שאירעה ומנעה מרכבות לפעול בקו החדש שבו הושקע סכום עתק, רמז שר התחבורה ישראל כץ כי ייתכן שיש מי שעומד מאחורי התקלות.
"הודעתי להנהלת הרכבת, בעקבות ריבוי התקלות שאינן דבר שצריך לקרות, לבחון לעומק אם זה קשור לוויכוחים או סכסוכים בוועדים. האם מישהו כאן משבית בכוונה..." אמר כץ בריאיון לרשת ב׳.
פתיחת קו הרכבת הישיר והחשמלי מירושלים לתל אביב נתקלה בקשיים רבים. לא רק שהפרויקט הענק והיקר נדחה במשך שנים, אלא גם כאשר התחייב השר לפתוח את הקו בפסח האחרון, הוא נאץ לחזור בו ולדחות את האירוע ל-23 בספטמבר. עם זאת, הקו נפתח רק עד תחנת הרכבת בנתב"ג ולא עד תל אביב, למרות ההבטחות המפורשות.