כבר 5 ימים: 60 משפחות בירושלים מנותקות ממים
"זו פשוט קטסטרופה, אנחנו חיים בתת-תנאים": תושבים בשכונת גילה בבירה מנותקים ממים מסוף השבוע, ונתונים במחלוקת מול חברת המים "הגיחון" בנוגע למקור התקלה
60 משפחות המתגוררות ברחוב הנופך בשכונת גילה שבירושלים מנותקות ממים כבר חמישה ימים. עם גילוי התקלה פנו הדיירים לחברת "הגיחון", ממנה נמסר כי מקור התקלה בקו המים הפרטי, ושעליהם להיעזר באיש מקצוע.
שלושה אינסטלטורים פעלו להחלפת קו המים הפרטי של הדיירים, אך התקלה לא נפתרה והמחלוקת בינם לבין החברה נותרה בעינה. ממלא מקום מנכ"ל חברת "הגיחון", אלי כהן, ביקר בזירת העבודות פעמיים מאז החלה התקלה - אבל היא טרם תוקנה.
אורלי, תושבת הרחוב שביתה מנותק ממים מאז יום שבת, סיפרה ל-ynet: "חמישה ימים שאנחנו בלי מים, לא מתקלחים. זו פשוט קטסטרופה, אנחנו חיים בתת-תנאים ונמאס לנו, נמאס לי לקחת את המים בדליים כמו בימי הביניים. אני הולכת להורים שלי כדי לעשות צרכים. אין פתרונות ואין צפי לתיקון הבעיה".
איריס בן חמו (54), תושבת השכונה, סיפרה: "כבר חמישה ימים שאני ממלאת מים בקומקומים ומרתיחה אותם בשביל להתרחץ. יש כאן צוותים שלמים של הגיחון אבל לא נמצא פיתרון. יש לנו שכנה שמטופלת בדיאליזה, יש פה ילדים קטנים ואנחנו מרגישים שמפקירים אותנו. למה לא דואגים לנו? כל אחד מגלגל את האחריות מאחד לשני ולא ברור לנו מה קורה".
עמוס בראשי, תושב נוסף שסובל מהתקלה, ציין את הייאוש שחשים הדיירים: "התאגדנו ושילמנו 24 אלף שקלים לאיש מקצוע כדי להחליף את התשתית הפרטית שלנו, אבל הבעיה לא נפתרה לכן אנחנו חושבים שהתקלה שייכת לחברת 'הגיחון', והם כבר חמישה ימים לא יודעים מה קורה".
הבוקר כינס מ"מ מנכ"ל החברה את המהנדסים ואנשי המקצוע לישיבה במקום, תוך שהוא מבהיר כי אין מדובר באחריותה של החברה לתקלה.
מהחברה נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה סבוכה שהטיפול בה, בשל תנאי השטח ומזג האוויר, הצריך כמה שלבים. תהליך הטיפול החל מבעיה של אספקת מים והתפתח עד להחלפת קו להולכת מים לרצף בניינים.
לאחר החלפת קו המים המוביל מים לרצף הבניינים והזרמת המים בצינורות, הסתבר כי בניין אחד מקבל מים, בעוד לבניין אחר אין אספקה סדירה, מסיבה שאינה קשורה לחברה. למרות זאת, ניסו אנשי 'הגיחון' לסייע במתן פיתרון לדיירים, חרף התקלה שמקורה במערכת המים הפרטית".