שתף קטע נבחר

מרידור תוקף: "מנהיגות נתניהו - בלתי מוסרית"

בריאיון לאולפן ynet מתח השר לשעבר מהליכוד ביקורת חריפה על ראש הממשלה ("אינו מהווה מודל מוסרי; הוא וסביבתו זו לא המנהיגות שהייתי רוצה לראות") ועל שרת המשפטים איילת שקד: "תוקפת יחד עם נתניהו את בית המשפט. זה דבר שמסכן את שלטון החוק". לדבריו, "החברה שלנו נמצאת בסכנה"

 

 

השר לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור אמר הבוקר (ה') בריאיון לאולפן ynet כי הוא אינו פוסל חזרה לפוליטיקה. בדבריו הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "ההתנהגות שלו אינה מהווה מודל מוסרי, היא מסוכנת". 

 

מרידור הדגיש כי "ראש הממשלה חשוד. הוא צריך לתת דוגמה לאיך חשוד צריך להתנהג. אני רוצה מנהיגות עם מצפון מוסרי. לצערי הרב, הליכוד היא תנועה מפוארת; היא לאומית וליברלית, אך היום היא מובילה קו אחר לגמרי. ראש הממשלה וסביבתו זו לא המנהיגות שהייתי רוצה לראות - וחבל".

 

דן מרידור באולפן ynet הנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי, דולב ג'ולי)
נתניהו ומרידור(צילום: עמית שאבי, דולב ג'ולי)

נוסף על נתניהו, תקף מרידור גם את שרת המשפטים איילת שקד: "נתניהו ושקד תוקפים את בית המשפט. זה מסכן את שלטון החוק". הוא הביע חשש נוסף: "אם מישהו מדבר היום על דמוקרטיה ושלטון החוק - הוא שמאלני. החברה שלנו נמצאת בסכנה".

 

- אתה חוזר לפוליטיקה? אי אפשר שלא לשאול את זה.

"אני יכול שלא לענות".

 

- אבל אתה לא מוריד את זה מסדר היום.

"אני כבר חמש שנים לא בתוך המערכת הפוליטית. הייתי שם המון שנים בחיי. מצד אחד חיי טובים, מצד שני אני מוטרד. זה ביטוי עדין, מן הכיוון והמגמה והעוצמה שבה לוקחים את סיפור ההצלחה של הציונות ותוקעים אותו בסמטה אפלה.

 

"ההתקפות על המשטר הדמוקרטי, בעצם על הציונות שתמיד רצתה רוב יהודי - כי הערבים יודעים להצביע גם כן  - הן בבחינת טריקים של הסתה וחלוקה לשבטים, ואת הנושא הפלסטיני משאירים באוויר, כאילו אפשר לחיות כך -  מדינה אחת עם שני משטרים. זה נורא ואני מדבר על זה ולוחם נגד השיטה".

 

 כנס משפט ציבורי במלון דן חיפה (צילום: אלעד גרשגורן)
איילת שקד(צילום: אלעד גרשגורן)

- אתה בעצם מדבר על מנהיגות שמפלגת את המדינה ומחרבת את הציונות והדמוקרטיה?

"תמיד היו מחלוקות, אבל היו ערכים משותפים. זכויות אדם זה עניין של כולם; בית משפט הוא מוסד שאנחנו מכבדים. פעם לא היה דבר כזה שהימין קורא קריאות נגד בית המשפט. המגן הגדול של בית המשפט היה מנחם בגין. אני הצלחתי להעביר את המהפכה החוקתית, עשיתי את זה כשר המשפטים של הליכוד. מה שקרה הוא שהדברים היו בהסכמה. בלי בסיס משותף - החברה שלנו בסכנה".

 

- יש סיכוי שתחבור ללבני ותתנו הד למסרים האלה?

"זה תיאור שהוא כנראה נכון. יש עוד אנשים שאומרים את זה. מסרים שהיו פעם קונצנזואליים הפכו להיות מסרים שהופכים אותך ל'לא נבחר'. מה קרה לחברה הישראלית? זה לא קורה לבד. יש מנהיגות שמובילה לשם. זאת הסכנה. האם יהיו חיבורים? אני מקווה".

 

- לאיזה חיבור תתרום את תרומתך?

"אם תהיה לי אפשרות לתרום בכיוון הזה אני אהיה שם. אם לא תהיה אפשרות - אמשיך לדבר כפי שאני עושה היום".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי, דולב ג'ולי
דן מרידור ובנימין נתניהו
צילום: עמית שאבי, דולב ג'ולי
מומלצים