שתף קטע נבחר

בניגוד לחוק: איש מד"א בסרטון בחירות של ש"ס

בסרטון שמציג תומכים שונים של המפלגה משתתף איש הארגון עם אמבולנס ברקע, למרות האיסור בחוק על אנשיו לקחת חלק בתעמולה פוליטית. מד"א: "המתנדב יזומן לבירור". ש"ס: "לא שיתפנו פעולה עם אף אחד"

 

 

ש"ס עדיין לא פתחה באופן רשמי את הקמפיין - וכבר מסתבכת עם כללי הבחירות: המפלגה החרדית, שמדשדשת בסקרים, פרסמה היום (חמישי) סרטון ראשון לקראת השקת קמפיין המפלגה לבחירות בעוד כשבוע וחצי.

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בסרטון מוצגים גברים ונשים מרקעים שונים כתומכי ש"ס - אך אחד מהם הוא איש צוות מגן דוד אדום, שהצטלם במדים ועם אמבונלס ברקע - בניגוד מוחלט להנחיות ארגון ההצלה וכן בניגוד לחוק. בסרטון נשמע האיש אומר "ניפגש כולנו, ביום ראשון ה' באדר א', בבת-ים". 

 

השימוש של ש"ס באדם הלובש מדים של ארגון הצלה ממלכתי עשוי להוות עילה לוועדת הבחירות המרכזית לפתוח בבדיקה בנושא. עורכי הדין ניר ושגיב רוטנברג, מומחים למשפט פלילי, אמרו ל-ynet כי מד"א הוא ארגון פרטי עם זיקה ציבורית ותקציבים ציבוריים שכפוף לתקנות ולחוקים החלים על עובדי ציבור - ולכן חל על אנשי הארגון איסור פלילי הקבוע בחוק מלקחת חלק בתעמולה פוליטית.

 

איש מד
מתוך הסרטון של ש"ס

עו
עורכי הדין ניר ושגיב רוטנברג(צילום: אלון גרגו)

"הכלל הוא שעובד ציבור צריך לשמור על תדמית נייטרלית שאינה כפופה להשקפה פוליטית ובכך לבצר את המבנה הא-פוליטי של השירות הציבורי ואמון כלל הציבור בו", אמרו עורכי הדין. "לעובד מדינה קיים איסור פלילי של שימוש בכוח המשרה לקידום מטרות שאינן המטרות לשמן הוא מועסק ובהן גם קידום מטרות פוליטיות".

 

לפי חוק מגן דוד אדום, "לא ישתמש אדם שימוש כל שהוא בסמל האגודה או בסמל הכולל את המלים 'מגן דוד אדום', בין לשם עסק או משלח יד ובין למטרה אחרת, אלא בהיתר האגודה". החוק אף מתיר עד חודשיים מאסר בפועל לאדם העובר על חוק זה.

 

ממד"א נמסר בתגובה: "בהתאם לתקנון המשמעת של מד"א, חל איסור על כל עובד או מתנדב בארגון הלבוש במדי מד"א או בתחנות מד"א או על רקע סמלי מד"א ליטול חלק בכל פעילות פוליטית. מד"א רואה את המקרה בחומרה והמתנדב יזומן לבירור. עם זאת במד"א תומכים כמובן בחופש הביטוי וכל אדם רשאי לעשות זאת בזמנו החופשי ובמסגרתו הפרטית".

 

מקמפיין ש"ס נמסר בתגובה: "בסרטון צולם פסיפס של אנשים ונשים מכל השכבות בכל הארץ המשקפים את גווני האוכלוסיה הרחבה התומכת בש"ס. צוותי הצילום הסריטו וצילמו אנשים אקראיים רבים, תומכי וידידי ש"ס בכל הארץ: ברחובות, בשווקים, בדוכנים, בחנויות ועוד. אין בסרטון שיתוף פעולה עם אף גוף, גורם רשמי, גוף כזה או אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים