שתף קטע נבחר

אורח הכבוד בנאום הנשיא: הילד טראמפ, שסובל בביה"ס בגלל השם

דונלד ומלניה טראמפ הזמינו לנאום מצב האומה הלילה את ג'ושוע טראמפ, שסובל מהתעללות בבית הספר בגלל שם המשפחה שלו: "מודה על התמיכה"

הנשיא דונלד טראמפ הזמין לנאום מצב האומה שלו הלילה את ג'ושוע טראמפ, תלמיד כיתה ו'. ג'ושוע הוא לא קרוב משפחה של הנשיא. בבית הלבן הכירו אותו אחרי שפורסם שהוא סובל מהתעללות ממושכת בבית הספר, בגלל שהוא והנשיא חולקים את אותו שם משפחה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"לרוע המזל ג'ושוע סבל מהצקות בבית הספר בגלל שם המשפחה שלו. הודה לנשיא, לגברת הראשונה ולמשפחת טראמפ על התמיכה", אמרו בבית הלבן על האורח המיוחד בנאום הלילה. "ג'ושוע אוהב מדעים, אמנות והיסטוריה. הוא גם אוהב בעלי חיים ומקווה לפתח בעתיד קריירה שקשורה לתחום". בבית הלבן אמרו שהגיבור של הילד טראמפ הוא הדוד קודי, שחבר בחיל האוויר האמריקני.

ג'ושוע טראמפ אורח הכבוד של הנשיא נאום מצב האומה ארה
ג'ושוע טראמפ (צילום: AFP)
 

בדצמבר פורסם שג'ושוע, שגר בדלאוור, יחליף את שם המשפחה בעקבות האלימות הפיזית והמילולית וההצקות הבלתי פוסקות בבית הספר. ג'ושוע, בנם של מייגן טראמפ ורוברט ברטו, אימץ את שם המשפחה של אמו, אך לאור המצב החליף אותו.

 

הוריו סיפרו שהאלימות שספג בנם הייתה קשה כל כך עד שהם הוציאו אותו מבית הספר, ובמשך שנה לימדו אותו בבית. אחרי אותה שנה חזר למערכת החינוך, לבית ספר אחר, וההצקות נמשכו. "ישבתי עם הילד שלי ושמעתי אותו אומר לי שהוא שונא את עצמו, ומרגיש עצוב כל הזמן", סיפרה האם. "קיללו אותו וקראו לו אידיוט וטיפש".

נשיא ארה
"מודה לזוג טראמפ על התמיכה"(צילום: EPA)
 

הנשיא, הגברת הראשונה ו-535 חברי הקונגרס רשאים להזמין אורחים מיוחדים לנאום השנתי – אירוע חשוב בלוח השנה של הפוליטיקה האמריקנית, שבו נוהג נשיא ארה"ב להציג את הישגיו ואת המטרות העתידיות.

 

בין 13 האורחים של הזוג טראמפ נמצאים קרובי המשפחה של ג'ראלד ושרון דיוויד, זוג מבוגר שנרצח בינואר על ידי מהגר לא חוקי. אורח כבוד אחר הוא יהודה סאמט. סאמט, ניצול שואה, עלה לישראל ושירת בצה"ל כלוחם. בשנות השישים עבר לגור בארה"ב. הוא חבר בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, ובאוקטובר האחרון שרד את הטבח בבית הכנסת שבו נרצחו 11 מתפללים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים