שתף קטע נבחר

גנץ דיבר על ההתנתקות, בליכוד ובימין החדש הגיבו

במפלגות הימין תקפו את יו"ר חוסן לישראל בעקבות הריאיון ל"ידיעות אחרונות". הליכוד: "יישען על טיבי והרשימה המשותפת". הימין החדש: "עוקף את גבאי משמאל". במפלגתו של גנץ הבהירו: "לא יהיה פינוי חד צדדי" ויעלון תקף מנגד: "בנט ושקד מעבירים פרוטקשן לחמאס"

 

איילת שקד בנימין נתניהו נפתלי בנט (צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי, AP)
נפתלי בנט, בנימין נתניהו ואיילת שקד(צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי, AP)

אחרי שיו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ ענה לראשונה מאז שהצטרף למרוץ הפוליטי על שאלות בריאיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" - שיפורסם במלואו ביום שישי במוסף "7 ימים" - התגובות מימין לא איחרו הבוקר (יום ד') לבוא.

 

במפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד תקפו את גנץ בחריפות על התייחסותו להתנתקות: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד-צדדי מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".

 

גם בליכוד התייחסו לדברי גנץ - ומסרו: "אמרנו לכם - גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

 

ממפלגת חוסן לישראל נמסר בתגובה כי "נתניהו שהצביע בעד ההתנתקות ורגב שדיבררה אותה עם חיוך על הפנים לא יטיפו לנו על אחריות מדינית ובטחונית. בממשלת גנץ לא יהיו פעולות חד צדדיות שקשורות לפינוי יישובים". הם אף פרסמו סרטון קצרצר ובו נראה נתניהו בעת ההצבעה על תוכנית ההתנתקות בכנסת.

 

 

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) התייחסה גם היא לדברי גנץ, שלא השיב האם ישב עם נתניהו לפני השימוע בעניינו ומסרה: "בפעם השנייה, והפעם אפילו באופן ברור יותר, הוא מאשר כי תקין בעיניו להמליץ בפני נשיא המדינה על מי ששקוע עד צוואר בפלילים לעמוד שוב בראש המערכת. על מי ששוקלים להצביע לגנץ להיזהר שלא ללכת שולל ולהצביע עבורו בתקווה שיחליף את השלטון, משום שבדיעבד הם עשויים לגלות שנתנו את קולם להמשך שלטון נתניהו".

 

משה יעלון, יו"ר מפלגת תל"ם שהתאחדה עם חוסן לישראל, תקף את מנהיגי הימין החדש ומסר בתגובה: "לבנט ושקד אין בעיה לשבת בממשלה עם נתניהו ורגב שהובילו את ההתנתקות ואת הסכם פינוי חברון, אבל יש להם בעיה עם גנץ שהודיע שבממשלתו לא יהיו מהלכים חד צדדיים. בנט ושקד הם אלה שמאשרים מדי כמה שבועות העברת כספי פרוטקשן במזומן לחמאס. זה לא ימין חדש, זה ימין מטושטש".

 

בני גנץ בראיון עם שלמה ארצי וחנוך דאום (צילום: תומריקו)
גנץ בריאיון עם שלמה ארצי וחנוך דאום(צילום: תומריקו)

"ההתנתקות הייתה מהלך חוקי שהתקבל על ידי הממשלה"

כאמור, בריאיון שיתפרסם במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" ביום שישי הקרוב, מתייחס גנץ בפעם הראשונה לכל הסוגיות הבוערות שעל הפרק וענה לכל השאלות הקשות - בנוגע לכשלים בצוק איתן, האמירה השנויה במחלוקת על סיכון החיילים כדי לא לפגוע באוכלוסייה אזרחית בעזה ועל ההחלטה אם לשבת בממשלת נתניהו לפני או אחרי שימוע.

 

"השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית", השיב גנץ לשאלה על עמדתו של בוגי יעלון ולפיה "הסכם אוסלו היה אסון נוראי". גנץ הוסיף כי "אנחנו לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה לא נשלוט על אנשים אחרים". עוד אמר גנץ ש"ההתנתקות הייתה מהלך חוקי שהתקבל על ידי ממשלת ישראל. צריכים לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

 

בהתייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו, "הגיעה עתו לסיים את תפקידו בצורה מכובדת", טען גנץ, אך הוסיף: "אני לא שונא אותו. אני מחזיק ממנו פטריוט, הוא לקח על עצמו את התפקיד הכי קשה במדינה". עם זאת, ציין גנץ "לא אשב עם נתניהו במידה ויוגש נגדו כתב אישום, אך אני מתכוון לנצח את הבחירות ולפתור את עניין הישיבה עמו דרך הניצחון. זה ייגמר שם".

 

גנץ התייחס בראיון גם לטענות על הכשלים במבצע "צוק איתן", ואמר כי "צה"ל היה מוכן למבצע. זה לא שלא הכנו מודיעין או תוכניות הגנתיות. הפעלנו את שיקול הדעת שלנו בנוגע להפעלת הכוח ההתקפי, ופנינו למהלכים ההתקפיים כי חשבנו שצריך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי, AP
בנט, נתניהו ושקד
צילום: ירון ברנר, אלכס קולומויסקי, AP
מומלצים