שתף קטע נבחר

ישראל כץ על הטענות נגד סער: "מאמין לנתניהו"

ברקע העימות בין רה"מ לשר לשעבר, שר התחבורה אמר באולפן ynet כי נתניהו "חושש שיביא ניצחון גדול, יקבל את אמון הציבור ובתווך ינסו לייתר אותו מתהליך הרכבת הממשלה". על היריב העיקרי גנץ: "הוא לא שמאל, הוא שמאל קיצוני"

 

 

המנצחים חגגו, המפסידים מבכים את מר גורלם - אבל נראה כי במפלגת השלטון נושאים עיניים לקרב הירושה: יום לאחר שנודעו תוצאות הפריימריז בליכוד, התייחס הבוקר (יום ה') שר התחבורה ישראל כץ לעימות המתוקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לשעבר גדעון סער שדורג במקום הרביעי: "אני מבין על מה הוא מדבר", אמר השר כץ בריאיון לאולפן ynet בהתייחסו לחשש של נתניהו שלפיו סער תכנן מזימה נגד ראש הממשלה בשיתוף נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

ישראל כץ (צילום: מוטי קמחי)
"היעד הוא 40 מנדטים". השר כץ(צילום: מוטי קמחי)

באוקטובר האחרון תקף ראש הממשלה נתניהו את השר לשעבר מבלי לנקוב בשמו. "זה כמה שבועות שאני יודע ששר לשעבר בליכוד מדבר עם גורמים בקואליציה", אמר אז נתניהו, "ורקח איזה תרגיל חתרני, שאני אביא את הליכוד לניצחון סוחף בבחירות ואחר כך ידאגו שאני לא אהיה ראש ממשלה, בניגוד לרצון בוחרי הליכוד, בניגוד לרצון הציבור, בניגוד לדמוקרטיה".

 

סער הגיב אז בחריפות, אולם ראש הממשלה המשיך במתקפה על סער, ורגע לפני שמתפקדי הליכוד בחרו את רשימת המפלגה לכנסת אמר: "שניים מחברי תנועת הליכוד פנו אליי וסיפרו לי שסער פנה אליהם ופרט על תכנוניו לאחר הבחירות וביקש את תמיכתם לכך שהנשיא ריבלין יטיל את הרכבת הממשלה עליו ולא עליי. לא המצאתי את זה, התרגיל שלו לא יצליח". סער הגיב: "ראש הממשלה החליט למחזר עלילת כזב".

בנימין נתניהו גדעון סער (צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי)
ראש הממשלה נתניהו והשר לשעבר סער(צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי)

 

השר כץ, שהקדים את סער בפריימריז והגיע למקום השני, אמר הבוקר בנוגע למאבק בין נתניהו לשר הפנים לשעבר: "יש כל כך הרבה שרוצים למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה שלא דרך הקלפי, וכשמידע כזה או אחר מובא לראש הממשלה - אני מאמין לו. הוא מאוד מוטרד מאפשרות של ואקום".

 

- אתה מאמין לראש הממשלה שהוא מייחס את אותה מזימה?

"אני מאמין לכל מה שראש הממשלה אומר".

 

- הכול, קנית את עניין המזימה?

"אני מאמין לו שהוא מוטרד, ושהוא חושש שהוא יביא ניצחון גדול, יקבל את אמון הציבור, ובתווך שבין זה לבין תהליך הרכבת הממשלה ינסו לייתר אותו מהתהליך. אני לא אאפשר לזה לקרות".

 

- אבל התסריט שהוא מעלה מופרך.

"אנחנו צריכים לוודא, זה לא אירוע קל כשראש הממשלה אומר דברים כאלה. הציבור רצה אחדות ואותו ציבור מגבה את ראש הממשלה שהוא הנציג שלו, ובעניין הזה אין שום אפשרות לדברים שיהיו בגדר מניפולציה".

רשימת הליכוד לכנסת  ()

על הפריימריז שאליהם הגיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למקום הראשון, אמר השר כץ: "היה מרוץ צמוד על המקום הראשון. יולי אדלשטיין חצה את הגמר לפניי ואני מברך אותו. אני משתדל לנהוג באופן ממלכתי ותנועתי. כמומחה לפריימריז אני רוצה לתת עצמה למתמודדים: תעשו תמיד את מה שנכון ממלכתית. כל ההתנגדויות בסוף מתגמדים מול הרגע שאתה לוחץ יד לאנשים שאומרים לך 'כל הכבוד על העשייה'".

 

- אנשים שהתבטאו בחריפות נגד שלטון החוק, כמו דודי אמסלם, נאוה בוקר, דוד ביטן ומיקי זוהר, נדחקו החוצה או לתחתית הרשימה.

"אני לא רוצה להתייחס באופן אישי. בסך הכול, הבסיס המשוער של רשימת הליכוד הוא 30 מנדטים והיעד הוא 40 מנדטים. כולם יכולים להיות בפנים ואז זה פחות חשוב".

 

- הרשימה הזאת מעבירה מסר?

"כן, המסר הוא פשוט: ממלכתיות, לאומיות ואחדות".

 

- למי עובר המסר הזה?

"זה מסר לבוחרים במדינה שזה הליכוד, נתניהו הוא כזה. הוא אדם ימני עם שיקול דעת מרכזי, הוא לא שש למלחמות אבל הוא מאוד תקיף במדיניות הביטחונית, הוא מקיים קשרים עם מדינות בעולם, הוא יודע לנווט בתוך החיים המורכבים הבינלאומיים, הכלכלה שלו מצטיינת. בניגוד לכל המשבצים, שלוקחים מהמדף ובוחרים בסופר, יש כאן ציבור שבא בחוכמת ההמון ובאופן דמוקרטי שיבץ את השיבוץ הכי אמיתי".

 

בני גנץ חוסן לישראל בחירות 2019 (צילום: EPA)
גנץ. "הוא היריב הפוליטי שלנו"(צילום: EPA)

על יו"ר חוסן לישראל בני גנץ אמר השר כץ: "אני לא מאלה שתוקפים אותו באופן אישי. הוא אומר חוזר ומנמק שהוא רוצה לפנות ולעקור מבתיהם 100 אלף איש מיהודה ושומרון במהלך חד-צדדי, אחרי הלקחים מגוש קטיף – דבר שנכשל ואפילו אלה שתמכו בו אמרו 'לעולם לא עוד'".

 

- הוא אמר שאתם משלמים פרוטקשן לחמאס.

"זה כמו להגיד 'אתה פויה'. אדם אמר דבר, לא הכריחו אותו להגיד, הדברים הם ברורים, הוא לא שמאל, הוא שמאל קיצוני. אפילו אבי גבאי אמר שהוא לא יפנה יישובים".

 

- אתם תוקפים בלי הרף את גנץ, אולי אתם מוטרדים ממנו?

"הוא מנהיג המחנה השני. הוא היריב הפוליטי שלנו. אתם הכתרתם אותו. לא במקרה אבו מאזן בירך על מה שהוא אמר. אבו מאזן לא מוכן לוותר על זכות השיבה, ירושלים ולא מוכן לנוכחות יהודית בכותל ובירושלים. בא מנהיג ואמר 'אני אתן לך את זה באופן חד-צדדי בלי שום תמורה'. זו לא מדיניות".

 

- לפיד כבר לא מטריד אתכם?

"אם היה בראשות מחנה השמאל מנהיג דומיננטי שמייצג את אותם עקרונות - תופעת בני גנץ לא הייתה נולדת בכלל. כל התופעה נוצרה מתופעת הוואקום, כל המאבק שלנו איתו יהיה על שניים-שלושה מנדטים. קיימנו בחירה, יש לנו רשימה מצוינת, יש לנו ראש ממשלה מצוין, אנחנו הולכים לבחירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
השר כץ באולפן ynet
צילום: מוטי קמחי
מומלצים