שתף קטע נבחר

חיפה: הלימודים ביסודיים והגנים בעיר היום בוטלו

השביתה בעיר הצפונית נמשכת ומחריפה לאחר ששתי פגישות אצל מגשרת בין נציגי ועד עובדי העירייה להנהלה לא הניבו תוצאות. הוועד: "ראש העיר הפכה את זה למאבק אישי ודורשת את פיטורי היו"ר"

עיריית חיפה שביתה משאיות אשפה חסמו את הכניסה (צילום: אלעד גרשגורן)
שביתה בעיריית חיפה(צילום: אלעד גרשגורן)

עקב השביתה בעיריית חיפה: הלימודים בבתי הספר היסודיים וגני הילדים בעיר היום (ו') בוטלו. גם חטיבות הביניים העצמאיות "דגן" ו-"רעות" יושבתו. הסיבה: שביתת עובדי העירייה והיעדרם של עובדי הניקיון. בוועד העובדים טוענים כי ראש העירייה ד"ר עינת קליש-רותם הפכה את המאבק לאישי והיא דורשת את פיטורי יו"ר הוועד וחבר נוסף כתנאי לחתימה על הסכם עם העובדים. מלשכת קליש-רותם לא נמסרה תגובה.

 

בהודעת העירייה נאמר כי "בעקבות הודעת ועד העובדים והודעת הסתדרות המורים על איסור קיום לימודים בתנאים הקיימים: גני הילדים לא יפעלו היום, יום שישי, להוציא גני ילדים בחינוך המיוחד שיפעלו.

 

"בהתאם להנחיית הסתדרות המורים, בתי הספר היסודיים לא יקלטו תלמידים - כולל כיתות החינוך המיוחד המשולבות בבתי הספר היסודיים.

 

"גני ילדים של החינוך המיוחד, בתי הספר לחינוך מיוחד ובתי הספר התיכוניים יפעלו כסדרם. גן החיות והמוזיאונים יהיו פתוחים גם היום חינם לתושבי חיפה בהצגת תעודת זהות".

 

 

אתמול בשעות אחר הצהריים שלח יו"ר ועד העובדים, דוד וקנין, מכתב לעובדים ובו הודה להם על ההיענות להשתתף בשביתה. "ראש העיר מסרבת להכיר בוועד עובדים וביחסי עבודה קיבוציים, והעירייה עומדת על ביצוע שינויים ארגוניים שיש בהם כדי לפגוע בזכויות העובדים באופן חד צדדי", כתב.

 

"ועד העובדים לא ייתן ידו לפגיעה בעובדים ובזכויותיהם. הניסיון להפוך את הסכסוך לסכסוך אישי לא יצלח", הוסיף.

שביתה בעיריית חיפה זבל ברחובות (צילום: אביהו שפירא )
אשפה ברחובות חיפה(צילום: אביהו שפירא )

ד
לא מסרה תגובה. ראש העיר קליש רותם(צילום: גיל נחושתן)

בוועד אומרים כי הם זוכים לתמיכה מהתושבים, למרות אי הנוחות. "אנו נהיה החיילים הנאמנים ביותר של הנהלת העירייה אם היא תנהג בהגינות כלפי העובדים, ובעיקר כלפי אוכלוסיות מוחלשות שרואות את העבודה בעירייה כבית ושליחות. הסברנו להם שבסיסינו ערוכים למתקפה מפני אויבינו, אך גם למתקפה מפני מפקדינו", כתב וקנין באיגרת לעובדים.

 

ביומיים האחרונים התקיימו שתי פגישות אצל מגשרת, בין הוועד לנציגי הנהלת העירייה - סגן ראש העיר נחשון צוק ויועץ ראש העיר לענייני עובדים. בוועד טוענים כי לאחר שהגיעו להסכמות, קליש רותם דחתה אותן. פגישה נוספת אתמול לא הניבה תוצאות.

 

בניגוד למנהגה בימים האחרונים, ראש העיר גם לא פרסמה אתמול פוסט חדש נגד הוועד. היא גם לא הגיבה לשאלות ynet בנוגע לטענות על כוונתה להביא לפיטוריו של וקנין ושל חבר ועד נוסף.


פורסם לראשונה 07/02/2019 20:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
שביתה בחיפה
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים