רחל ורוחמה נהרגו בתאונת האוטובוס בכביש 443
רחל גוטמן (29) ורוחמה רוזן (27) ממודיעין עילית נהרגו בהתנגשות הקטלנית בכביש 443, שבה נפצעו גם 51 איש. האזינו לשיחה הראשונה למד"א מיד לאחר התאונה: "אוטובוס התהפך ויש כנראה גם לכודים". בשלוש השנים האחרונות: 100 הרוגים בתאונות במעורבות אוטובוסים
הותרו לפרסום כי שתי הנוסעות שנהרגו, לאחר שאוטובוס התהפך הבוקר (ראשון) בכביש 443 סמוך ליישוב בית חורון בבנימין, הן רחל גוטמן (29) ורוחמה רוזן (27) ממודיעין עילית. רוזן התגוררה בשנים האחרונות בירושלים. מסע הלוויה של השתיים יחל הערב ב-20:00 במודיעין עילית, והן ייטמנו בירושלים.
בשיחה הראשונה למד"א, מיד לאחר ההתנגשות של אוטובוס קווים ברכב טרנזיט של כונן רפואת חירום, אמר המתקשר למד"א: "אני נמצא בתאונה לפני מחסום מכבים. יש פה אוטובוס שעשה תאונה. האוטובוס התהפך ויש כנראה גם לכודים". הוא ציין כי "יש פה 30-40 פצועים, בערך 10 שוכבים והשאר מתהלכים".
תוך זמן קצר התבררו הממדים הקשים של התאונה - שתי נשים נהרגו ו-51 איש נפצעו. נכון לשעה 16:00, מאושפזים בבתי החולים השונים 32 פצועים מהתאונה. מצבם של שלושה מהם קשה, שבעה במצב בינוני והיתר - 25 - במצב קל. בסרטון שצולם מיד לאחר התאונה ניתן לראות אנשים יוצאים מהשמשה הקדמית של האוטובוס ההפוך.
נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה זומן בצהריים יחד עם נהג הרכב השני שהיה מעורב בה לחקירה תחת אזהרה, שתיערך מחר. מכריו של נהג האוטובוס בן ה-54 סיפרו ל-ynet כי מדובר בנהג מנוסה אשר עובד בחברת "קווים" מאז 2014, כחמש שנים. הנהג החל לעבוד הבוקר בקו 304 ממודיעין לכיוון ירושלים בשעה 07:00, כשלוש שעות לפני שהתרחשה התאונה.
חקירה ראשונית של משטרת מחוז ש"י העלתה כי התאונה הקטלנית התרחשה לאחר שהאוטובוס התנגש ברכב טרנזיט של כונן רפואת חירום. לפי המשטרה, נהג הטרנזיט עצר בשטח הפרדה מצד שמאל כדי לסייע למעורבים בתאונת דרכים קלה בנתיב הנגדי - והאוטובוס שהגיע אחריו התנגש בו, התהפך על צדו, גלש לתעלה ופגע במעקה הבטיחות.
עדי ראייה סיפרו כי האוטובוס התהפך לאחר שכונן רפואת חירום, שביקש כאמור לסייע בתאונה אחרת, עצר בפתאומיות לפני האוטובוס שסטה ממסלולו. במשטרה גורסים מנגד כי הכונן השלים עצירה באופן בטיחותי וכי לא ברור מדוע נהג האוטובוס איבד שליטה על רכבו. כונן רפואת החירום שהיה ברכב הטרנזיט נפצע באורח קל.
משה עטיה, בן 16 שנסע באוטובוס, נפצע קל ושוחרר בצהריים מבית-החולים הדסה עין כרם: "הרגשתי שיצאתי משם בנס. עליתי על האוטובוס יחד עם חבר מהישיבה. הייתי מנומנם ופתאום האוטובוס נכנס במשהו, סטה לצד, פגע בגדר והתהפך לצד השני".
"נאחזתי בכיסאות ויצאתי דרך השמשה"
הנער סיפר כי מיד לאחר ההתהפכות "נאחזתי בכיסאות, יצאתי דרך השמשה שהתנפצה והלכתי לחפש את חבר שלי. כל הפנים שלו היו חבולות והוא שאל אותי מה קרה. כל הגוף שלי היה זכוכיות, קיבלתי שריטות בידיים. עכשיו אני בסדר".
התאונה הבוקר היא התאונה הקטלנית השנייה השנה שבה היה מעורב אוטובוס. בתאונה הקודמת, בחודש שעבר, נהרג אדם אחד. בשנה שעברה התרחשו 29 תאונות דרכים קטלניות שבהן היו מעורבים אוטובוסים, ובהן נהרגו 33 בני אדם.
השנה: עלייה במספר ההרוגים בכבישים
מבט מעמיק יותר על תאונות מהסוג הזה מעלה תמונה קשה: בין 2016 ל-2018 נהרגו 100 בני אדם בתאונות במעורבות אוטובוסים, כאשר ב-2016 המספר עמד על 34 הרוגים ובשנתיים האחרונות הוא ירד ל-33. מספר הפצועים באורח קשה בתאונות כאלו בשלוש השנים האחרונות עומד על 383, ומספר הפצועים קל, חוצה את ה-4,000.
עד כה בשנת 2019, למרות הירידה שנרשמה בסוף השנה הקודמת במספר הנפגעים בתאונות דרכים, אנו כרגע במסלול עלייה - כש-36 בני אדם נהרגו בסך הכל מתחילת השנה, תשעה מהם בחודש פברואר בלבד. זאת, לאחר שינואר הסתיים עם 27 הרוגים בכבישי ישראל - מספר זהה לכמות האנשים שמצאו את מותם בחודש המקביל אשתקד.