שתף קטע נבחר

רוחמה נהרגה בדרך להוסטל, רחל הייתה "קדושה"

אבל במודיעין עילית: בתאונת האוטובוס נספו רוחמה רוזן (27) ורחל גוטמן (29), תושבות העיר. "לרוחמה הייתה תסמונת דאון, העובדה שחזרה מבית המשפחה לבד באוטובוס מעידה כמה התקדמה", אמרה מנהלת ההוסטל. רב העיר ספד גם לגוטמן: "אישה קדושה שנתנה מעצמה לאחרים"

 

 

אחת מהן חזרה משבת בבית המשפחה בחזרה להוסטל שבו גרה, השנייה "הייתה אישה קדושה". בתאונת האוטובוס במודיעין עילית נהרגו שתי נשים ממודיעין עילית - רוחמה רוזן, בת 27, ורחל גוטמן, בת 29. אלף איש נכחו בתחילת מסע הלווייה במודיעין עילית, ולאחר מכן נטמנו השתיים בירושלים.

 

"רוחמה הייתה בחורה מקסימה עם תסמונת דאון שהתקדמה המון בתקופה שהייתה אצלנו", אמרה אסתי ברוק, מנהלת ההוסטל "עלי שיח" בירושלים, שבו התגוררה רוזן בעשור האחרון. "היא הגיעה ברמת תפקוד מסוימת והתקדמה המון".

 

רוזן הייתה בדרכה להוסטל, כשאוטובוס קו 304 של חברת "קווים" שבו נסעה התנגש בכביש 443 ברכב טרנזיט של כונן רפואת חירום. היא וגוטמן נהרגו, ו-51 איש נפצעו. "עצם זה שהיא חזרה משבת בבית המשפחה חזרה להוסטל לבד באוטובוס מעיד על היכולות שלה", סיפרה מנהלת ההוסטל. "אתמול בצהריים קיבלנו עדכון שהיא לא הגיעה למרכז התעסוקה והתקשרנו אליה המון פעמים. היא לא ענתה, עד שקצין משטרה ענה והסביר שהיא הייתה מעורבת בתאונה".

 

 
הלוויתן של רחל גוטמן ורוחמה רוזן, ההרוגות בתאונה בכביש 443 (צילום: אלישע בן קימון)
אלף איש במסע הלוויה של הרוגות תאונת האוטובוס(צילום: אלישע בן קימון)
צילום אוויר של האוטובוס שהתהפך הבוקר על כביש 443 בבית חורון ליד מודיעין  (צילום: דני שכטמן)
האוטובוס שהתהפך, במבט מלמעלה(צילום: דני שכטמן)

מסוק בזירה אוטובוס התהפך על כביש 443 בבית חורון, סמוך למודיעין (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)
 

"רוחמה הייתה בחורה שמחה, תמיד עם חיוך", הוסיפה המנהלת ברוק. "הבנות האחרות אמרו 'תמיד רצינו להיות שותפות איתה בחדר'. היא תמיד עשתה את כל התורנויות בלי למצמץ ובשמחה. אני זוכרת שכאשר אבא שלה הגיע אמר לנו 'אולי יום אחד היא תתחתן'. אז אמרתי לאבא - 'וואי, מי יודע, אולי יום אחד'. היא כל כך התקדמה שזה פשוט היה מטורף".

 

מנהלת ההוסטל אמרה כי "כשהבנו שהיא נהרגה בדיוק קיימנו ישיבת צוות ולכולם היה מאוד קשה. לא רצינו שהדיירות ייתקלו בצוות ברגעים הקשים, אז הן בילו את מהלך היום בבית של אחת המדריכות, בליווי אנשי מקצוע ועובדת סוציאלית".

 

בנימין רוזן, אחיה של רוחמה, אמר: "עברנו הרבה ימים קשים יחד. לפעמים כעסנו ולא הצלחנו להבין את מה שהיא עוברת. הייתה לה נשמה מיוחדת וגבוהה. אני מבקש ממך מחילה על כך שלא מספיק הרגשנו אותך. זו ההלוויה השנייה שאנחנו נמצאים בה השנה,ואני מקווה שאנחנו כמשפחה נזכה להתחזק".

 

הרב מאיר כסלר, רבה של מודיעין עילית, ספד לשתיים: "קריאות הלב הומות בהתרגשות. הלב לא נרגע מקולות שופר שאנחנו שומעים. מהשמיים תובעים מאיתנו לתקן את דרכנו ולפשפש במעשינו. תתארו לכם את האוטובוס הזה שהוא מתהפך, איזה צווחות ובכי היו שם באותם רגעים. איבדנו שתי נשמות יקרות. זה אסון של כל העיר שלנו. האוטובוס הזה נוסע מתחילת העיר ועד סופה. כל החוגים מכל העדות היו באסון הגדול הזה".

 

 
אוטובוס התהפך על כביש 443 בבית חורון, סמוך למודיעין (צילום: דוברות המשטרה )
רכב הטרנזיט שהיה מעורב בתאונה. גם נהגו ייחקר באזהרה(צילום: דוברות המשטרה )
זירה אוטובוס התהפך על כביש 443 בבית חורון, סמוך למודיעין ()
 

על רוזן אמר הרב כסלר: "כמה מסירות צריך לגדל את הילדה, הנערה הזו. לדאוג לכל הצרכים שלה. ללוות אותה לאוטובוס. הכול ברגע אחד נחרב. רק כמה דקות לפני כן אבא שלה דיבר איתה בטלפון".

 

על גוטמן נאמר: "האישה הקדושה עסקה בחסדים נתנה מעצמה לאחרים. בעלה אברך מוכר ומתמיד בעיר. זו אבידה גדולה לקהילה ולעיר"

  

נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה זומן אתמול בצהריים יחד עם נהג הרכב השני שהיה מעורב בה לחקירה תחת אזהרה, שתיערך

היום(שני). מכריו של נהג האוטובוס בן ה-54 סיפרו כי מדובר בנהג מנוסה שעובד בחברת "קווים" מאז 2014.

 

לפי המשטרה, נהג הטרנזיט עצר בשטח הפרדה מצד שמאל כדי לסייע למעורבים בתאונת דרכים קלה בנתיב הנגדי - והאוטובוס שהגיע אחריו התנגש בו, התהפך על צדו, גלש לתעלה ופגע במעקה הבטיחות.


פורסם לראשונה 10/02/2019 22:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלישע בן קימון
ההלוויה במודיעין עילית
צילום: אלישע בן קימון
מומלצים