שתף קטע נבחר

קרוביו הגאים של נציג הליכוד שתקף את מצעדי הגאווה: "דברי בורות ופחד"

שלמה קרעי, מקום 27 ברשימת הליכוד לכנסת, טען שמצעדי הגאווה הם "נגד הטבע". דודתו שושנה, אם לשני צעירים הומואים, סיפרה בריאיון ראשון ל-ynet: "מאתגר אותי להמשיך במאבק נגד אנשים כמוהו". בנה ליאור: "עושה נזק לקהילה שלמה - שחלקה מצביע לליכוד"

"אני לא מופתעת מהאמירות, אבל הן מאתגרות אותי להמשיך ולהיאבק נגד אנשים כמוהו שמדברים כך". כך אמרה בריאיון ראשון ל-ynet שושנה טוכפלד, אם לשני צעירים הומואים מחוץ לארון, שהיא גם דודתו של ד"ר שלמה קרעי, מקום 27 ברשימת הליכוד לכנסת. קרעי התבטא אתמול (א') נגד מצעדי הגאווה ואמר כי הם "דבר פסול לגמרי ונגד הטבע".

 

שושנה, בת 59 ממושב מאור שבשרון, מתנדבת בפרויקט מג"ן (מענה גאה אונליין), שהוא חלק מהמרכז על שם ניר כץ ז"ל באגודה למען הלהט"ב בישראל ומטרתו להיאבק בלהט"בופוביה ברשתות החברתיות. היא אף משתתפת בעצמה באופן קבוע במצעדי הגאווה.

שושנה טוכפלד ובנה ליאור במצעד הגאווה  ()
"אמשיך להיאבק". שושנה טוכפלד במצעד הגאוה

 

 

 

שלמה קרעי  מתמודד הליכוד ליכוד ()
שלמה קרעי, מועמד הליכוד לכנסת

"התשובה שלי לשלמה היא שהמצעד הוא הפגנת מחאה", היא אומרת. "זה מאבק להשגת זכויות ללהט"בים, להפחית את כל הבריונות שקיימת כלפי הקהילה, ההשפלות, השיימינג. גם אצל הדתיים יש להט"בים והמצב שלהם הרבה יותר גרוע בגלל כל מיני תגובות כאלה ובגלל כל מיני אנשים שמסתירים ורוצים לטאטא את הכל מתחת לשטיח".

 

קרעי, הבכור במשפחה חרדית של 17 אחים, תושב זמרת שבעוטף עזה, ניצח בהתמודדות על המשבצת של מחוז נגב בפריימריז של הליכוד. דודתו שושנה יצאה בשאלה, ושני ילדיה, היום בני 29 ו-23, יצאו מהארון. "שלמה יודע על זה", היא מספרת. "פעם בווטסאפ המשפחתי שלחו קישור לסרטון של הרב מאיר מאזוז שבו הוא דיבר נגד הומואים ומצעדי גאווה - אז אני הגבתי; אבל אנחנו לא משפחה בה יושבים ומשוחחים על כאלה דברים. עכשיו אני כן מתכוונת לדבר איתו וגם הבן שלי".

שושנה טוכפלד ובנה ליאור במצעד הגאווה  ()
שושנה טוכפלד ובנה ליאור במצעד הגאווה

שושנה טוכפלד ובנה ליאור במצעד הגאווה  ()
ליאור טוכפלד

הבן שעליו שושנה מדברת הוא ליאור טוכפלד (29), שיצא מהארון כבר בגיל 14. "אין לי בעיה שאדם יחזיק בדעה, גם אם היא חשוכה", הוא אומר. "אבל ברגע שאתה חבר כנסת, אתה נבחר ציבור שצריך להבין שאתה מייצג ציבור נרחב ויש לך גם אחריות ומחויבות להיזהר בדברים שאתה אומר. כששלמה מתבטא בצורה כזו נגד קהילה שלמה, עם טיעונים של 'נגד הטבע' שהם פשוט לא נכונים, הוא צריך להבין את הנזק שהוא עושה לקהילה שלמה - שחלקה מצביע לליכוד".

 

"די אכזב אותי לשמוע את הריאיון", מוסיף ליאור. "לצערי הוא מייצג דעות שלא מתאימות ל-2019. הרבה אנשים כמוהו באים מתוך מקום של בורות או של פחד והשאלה היא איפה זה יפגע בנו כשהוא יצטרך להצביע על כל מיני חוקים שפוגעים בי ובקהילת הלהט"ב.

שושנה טוכפלד ובנה ליאור במצעד הגאווה  ()
טוכפלד ואמו

"המצעד הזה בא לשפר את המצב וזה מה שאנחנו רוצים", מסכמת שושנה. "הם לא באים לרקוד עם חוטיני, זה לא העניין. המצעד יהיה על אפם ועל חמתם".

 

בריאיון לעיתונאי מנדי ריזל ברדיו דרום אמר אתמול קרעי כי מצעדי הגאווה הם "דבר לא ראוי שנותן לגיטימציה למשהו שמנוגד לתא המשפחתי הטבעי. כל אדם יכול לעשות את מה שהוא רוצה, יש לו זכות בחירה. אבל לבוא ולעשות את זה קבל עם ועדה בצורה כזאת, אני לא חושב שזה ראוי".

 

כשנשאל על תגובה אפשרית של כלי התקשורת ביחס לדברים, ענה: "זה בסדר גמור, אני מוכן להיות באור הזרקורים". קרעי הוא דוקטור לתעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, מרצה באוניברסיטת בר אילן, נשוי ואב לחמישה ילדים.

 

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, חן אריאלי, הגיבה על דבריו של קרעי ואמרה כי "בושה לליכוד שעוד בטרם נבחר לכנסת, כבר הופך שלמה קרעי לבדיחה העצובה של הקדנציה הבאה. מעניין שמי שמתהדר בתפקיד של יועץ לחבר הכנסת יואב קיש לא הביע את עמדתו בפניו כשהצטרף לשדולה הגאה בכנסת.

 

"מעניין אם את דעותיו החשוכות והאפלות הוא חלק עם מי שממוקם מעליו ברשימה, ח"כ אמיר אוחנה. ביום שבו מגישים לנשיא המדינה את דו"ח הלהט"בופוביה ובו גם התבטאויותיהם האומללות של נבחרי ציבור נגד הקהילה הגאה בשנה החולפת, יש מי שממהר להירשם לגנאי בדו"ח של 2019. יידעו נא חברות וחברי הקהילה הלהט"בית שמתכוונים לתת את קולם לליכוד שזה האיש שהם יכניסו לכנסת, ויעשו את החשבון בעצמם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים