שביתת הרופאים בהדסה: "התוצאות יהיו הרסניות"
בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים עובדים במתכונת שבת, ורק ניתוחים מצילי חיים מתקיימים. חולים רבים נאלצו לחזור לבתיהם לאחר שבוטלו התורים. אחת המטופלות: "הגעתי אחרי המתנה של חצי שנה, לא ידעתי שיש שביתה". מנכ"ל הדסה מזהיר מפני המשך השביתה: "ההשלכות ישאירו חותם למשך זמן רב"
הרופאים שובתים - והחולים נפגעים: מסדרונות בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים נותרו הבוקר (שלישי) ריקים מרופאים ואנשי צוות, אך גם ממטופלים שתוריהם בוטלו והם נאלצו לחזור הביתה כלעומת שבאו. זאת, בעקבות השביתה של רופאי הדסה ברקע ההחלטה לעצור את קליטת המתמחים.
נתנאל, שהגיע הבוקר לבדיקה עם בנו לאחר ניתוח, סיפר ל-ynet: "התקשרנו לבית החולים אתמול כדי לברר לגבי הבדיקה ואמרו לנו שאנחנו חייבים להגיע היום. רק כשהגענו גילינו שיש שביתה והתור בוטל. זה מבאס, פיניתי יום של פגישות, הילד לא הלך למעון, נסענו במיוחד ונשרף לנו היום. זה מקומם שלא מודיעים כמו שצריך. אני לא יודע אם הסיבות לשביתה מוצדקות, אבל חבל על הבריאות של הילדים שלנו".
בבתי החולים של הדסה, "עין כרם" ו"הר הצופים", עבדו היום במתכונת שבת - מרבית הרופאים והאחיות מכל המחלקות לא הגיעו לבית החולים, אך טיפולים וניתוחים דחופים ומצילי חיים התקיימו כרגיל.
משה (שם בדוי) שעובד בבית החולים אמר: "הכול מושבת מהבוקר. קרוב משפחה שלי היה צריך להגיע לטיפול בשירות הרפואה הפרטי והודיעו לו שהכול מבוטל עד להודעה חדשה. מדובר במצב דחוף והוא חייב לראות רופא. אנחנו חוששים שהשביתה תימשך עוד זמן רב ואנחנו, האנשים הקטנים, נשלם את המחיר".
חדרי המיון והמחלקות הפנימיות של הדסה, שבדרך כלל מלאים עד אפס מקום, עמדו הבוקר ריקים באופן יחסי לכמות החולים שממלאים אותם בתקופה האחרונה.
יעל (שם בדוי) שהגיעה הבוקר עבור תור לרופא עיניים סיפרה: "הגעתי אחרי המתנה של חצי שנה, לא ידעתי שיש שביתה כי הטלפון שלי לא עובד מאתמול. אין כמעט תורים וצריך להמתין המון זמן, אני חוששת שאצטרך עכשיו לחכות עוד חצי שנה עד לתור הבא. אני מקווה שיתחשבו בנו ויקבעו לנו תור חלופי לחודש הקרוב".
מנכ"ל הדסה: "תוצאות השביתה יהיו הרסניות"
נפגעים נוספים מהשביתה הם בעלי העסקים בבתי החולים של הדסה. רמי פרחי, בעל דוכן ב'עין כרם' סיפר: "בדרך כלל בשעה הזו יש כפול אנשים ממה שיש כאן כרגע, זה יום חלש מאוד במכירות. השביתה הזו פוגעת גם בנו בעלי העסקים, שנסמכים על ציבור הקונים שמורכב בעיקר מהצוות הרפואי, המטופלים והמשפחות שמדירים את רגליהם בגלל השביתה".
"אנו עובדים ימים כלילות, דואגים לכם גם לאחר שעות העבודה ועמלים בהוראת סטודנטים שיהוו את דור העתיד של רופאי המדינה", אמרו רפואים מתמחים, "אנו מכירים היטב את התסכול ממערכת הבריאות במחלקות השונות, ומכירים באירועים שבהם לצערנו מטופל נפגע מטיב הטיפול ואף מהתנהלות חסרת רגישות מצד הצוות המטפל. אך במסגרת האמצעים הניתנים לנו אנו עושים ככל שביכולתנו לצמצם אירועים אלו עד כמה שניתן".
מנכ"ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, קרא הבוקר לרופאי בית החולים "לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולסיים את השביתה שתוצאותיה תהיינה הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב". לטענת רוטשטיין השביתה "מיותרת" לאור ההבטחה של ליצמן לקלוט את המתמחים עד לחודש מרץ.