מורה תקף תלמיד שכינה אותו "היטלר" - ופוטר
מורה בישיבה תיכונית בחדרה תקף תלמיד שכינה אותו "נאצי" ו"היטלר". בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר עליו פיטורים לאלתר והרחקה של שלושה חודשים ממערכת החינוך. התובעת: "יש לגנות הפעלת כוח בכל לשון, למען יראו וייראו". הסנגור: "זו מעידה חד פעמית ורגעית"
בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה גזר פיטורים לאלתר על מורה בישיבה תיכונית בחדרה שהורשע בתקיפת תלמיד בית הספר. בין היתר, המורה תקף את התלמיד לאחר שזה קרא לעברו בשמות גנאי. הוא הורחק ממערכת החינוך לתקופה של שלושה חודשים.
על פי הכרעת הדין, באפריל 2018 התגלע ויכוח בין המורה לתלמיד בן 15 לאחר שהאחרון לא הביא ספר לשון לשיעור. השניים יצאו מהכיתה למזכירות בית הספר, שם כינה התלמיד את המורה בשמות גנאי כמו "נאצי" ו"היטלר". חמתו של המורה בערה בו והוא דחף את התלמיד לעבר המסדרון וסטר לו שלוש פעמים בפניו, תוך שהתלמיד מנסה להתגונן באמצעות ידיו.
במקביל להליך המשמעתי נפתח הליך פלילי נגד המורה, שמלמד כבר 31 שנים, אלא שהתיק הפלילי נסגר לאחר שהמדינה והמורה הגיעו להסדר מותנה שלפיו הוא יודה בעבירות והתיק ייסגר בעילה של "סגירת תיק בהסדר".
בדיון שהתקיים לפני כמה ימים בבית הדין למשמעת הודה המורה באישום ובעיברות המשמעת שיוחסו לו - והורשע על פיהן. התובעת, עו"ד חנאן חסן-יחיא דרשה לפיטורים מידיים וכן לנזיפה חמורה, פסילה של חמש שנים מעבודה במשרד החינוך ופסילה של שנתיים מעבודה בשירות המדינה.
התביעה טענה בדיון כי "הפעלת כוח אינה פתרון לגיטימי או חינוכי בכל מקרה ויש לגנותה בכל לשון למען יראו וייראו. מהנאשם מצופה סטנדרט התנהגות גבוה מתוקף תפקידו כמורה. גם הוא מקונטר – עליו לגלות איפוק".
פרקליטו של המורה, עו"ד יעקב מור יוסף, אמר בדיון שהנאשם לקח אחריות על מעשיו ברגעים הראשונים של ההתרחשות. הוא הסביר כי הוריו של המורה הם ניצולי שואה שעלו ארצה לאחר אובדן משפחתם וכי האירוע התרחש בסמוך ליום השואה, בעת ההכנות לטקס הבית-ספרי.
לטענת הסנגור, המורה מעד באופן חד פעמי ורגעי. הוא הוסיף כי אמו של התלמיד, ואף התלמיד עצמו, הצרו על התנהגות הילד, סלחו לנאשם והביעו את הוקרתם לפועלו.
בית הדין הגיע לבסוף למסקנה כי אין מנוס מפיטוריו של המורה, שהושעה ממערכת החינוך מאז המקרה. עם זאת הוא החליט שאין מקום לפסול אותו מעבודה בשירות המדינה וכן קיצר את תקופת הרחקתו ממשרד החינוך לשלושה חודשים, כך שתינתן לו האפשרות לשוב ולהיקלט במערכת החינוך, זאת בעקבות עברו החינוכי העשיר והפורה.