שתף קטע נבחר

היום: הפריימריז במרצ יוצאים לדרך

ברקע הסקרים הלא מעודדים שלפיהם נאבקת המפלגה באחוז החסימה, 21 אלף מתפקדי המפלגה יצביעו עבור נציגיהם בכנסת הבאה. שלושה מתמודדים סיפרו בריאיון לאולפן ynet על תפיסת הציבור אותם ("כן, מרצ מתנשאת"), על המאבק להשגת כל קול ועל איחוד אפשרי בגוש השמאל

 

 

21 אלף מתפקדי מפלגת מרצ יבחרו היום (ה') את נציגיהם לכנסת הבאה. ברקע הסקרים הלא מעודדים, לפיהם נאבקת המפלגה באחוז החסימה וזוכה לארבעה עד חמישה מנדטים, שלושה מתמודדים סיפרו אתמול בריאיון לאולפן ynet על מיתוג המפלגה ("כן, מרצ מתנשאת"), על המאבק להשגת כל קול ועל איחודים אפשריים. צפו בריאיון.

תמר זנדברג ישיבת סיעה (צילום: עמית שאבי)
יו"ר מרצ תמר זנדברג(צילום: עמית שאבי)

רשימת המפלגה שתיסגר היום תכלול 23 מועמדים, ארבעה מהם חברי כנסת מכהנים. בעוד שהמקום הראשון שמור ליו"ר המפלגה תמר זנדברג, על מקומות 2-4 ייאבקו ארבעת חברי הכנסת המכהנים. המקום החמישי משוריין למתמודד חדש. המקום השישי, אם תזכה בו המפלגה בבחירות, מיועד לייצוג נשי - כמו גם המקום הרביעי ברשימה.

 

הבחירות ייערכו ב-131 מוקדי הצבעה ברחבי הארץ, הקלפיות ייפתחו בשעה 14:00 וייסגרו בשעה 22:00. התוצאות צפויות להתקבל כשעה לאחר סגירת הקלפיות.

 

לאולפן ynet הגיעו אתמול שלושת מהמתמודדים בפריימריז: סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר מהרטה ברוך רון, ראש מטה הפריפריות במרצ אבי דבוש, ונציג הקיבוצים - יניב שגיא.

 

רון התייחסה למצבה של המפלגה בסקרים ואמרה כי "זה לא קשור לסיכויים אלא לאמונה בערכים. בחודשיים הקרובים נחרוש את הארץ ונשכנע אלפי מצביעים להצביע למרצ, כי היא סם החיים של הדמוקרטיה. אנחנו ניאבק על כל קול". לדעתה של רון, מרצ תזכה בסופו של דבר לשמונה מנדטים לכל הפחות.

מהרטה ברוך רון מרצ (בן אומנסקי)
מהרטה ברוך רון: "ניאבק על כל קול"(בן אומנסקי)

אבי דבוש (צילום: נעם ריבקין פנטון ) (צילום: נעם ריבקין פנטון )
אבי דבוש(צילום: נעם ריבקין פנטון )

מה קרה למרצ? פעם הייתם ההבטחה הגדולה של הליברליזם הישראלי

"לא קרה דבר", אמר דבוש. "מרצ, להבדיל מהרבה מפלגות אחרות כמו האחות הגדולה שלנו - העבודה - לא זגזגה, לא עמעמה מסרים, לא התמרכזה. היא הלכה בכיוון שלה וזה הדבר הנכון בחיים ובפוליטיקה. בסופו של דבר זה ישתלם, בבחירות הקרובות וגם אחר כך".

 

לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות שקוראים לאיחוד בין מרצ לעבודה. אתם תומכים באיחוד?

"מרצ, אחרי 26 שנה צריכה לעבור שינוי, שותפות יהודית-ערבית", אמר שגיא. "הפוטנציאל לזה הוא שמאל חדש שמתחיל אי שם מתוך מפלגת העבודה ונגמר עמוק בתוך מפלגה משותפת זה לא יקרה בקרוב, מה שכן יקרה עכשיו זה איחוד רק אם הדבר הזה יבטיח שמאל אמיתי. לא נראה לי שאבי גבאי הולך על שמאל אמיתי ולכן לא נראה לי שמרצ צריכה להתאחד. אנחנו שוויון - יהודים וערבים יחד, פריפריה ומרכז יחד". בתגובה לדברים הוסיף דבוש כי "גבאי ימני באופן מובהק, גם מבחינה כלכלית וגם מדינית".

 

למה תושבי שדרות לא מצביעים למרצ?

"מרצ לא הייתה בית לאנשים האלה ולא התוותה דרך שמביאה חלופה", אמר דבוש, "האחרון שהביא מנדטים מהימין לשמאל זה עמיר פרץ - שמונה מנדטים שעברו מהימין לשמאל. למה זה קרה? הרי גם אבי גבאי מזרחי, אבל עמיר פרץ הציע דרך - שכר מינימום ועוד".

 

מרצ מפלגה מתנשאת?

לדעתה של רון, התשובה חיובית: "כן, מרצ נתפסת כמפלגה מתנשאת וכמפלגה שהציבור הזה לא רואה אותה כבית שלהם. השינוי שנעשה ברשימה והעובדה ששלושתנו נצא ונילחם על כל קול - תעשה את ההבדל".

 

"מרצ יותר עממית מהליכוד", אמר דבוש. "תסתכלו מחר על הרשימה - בירוחם הצביעו 50 אנשים, באירוע שהתקיים עם תמר זנדברג לפני כשבועיים הגיעו 100 אנשים. אז לא נגיע שם ל-90 אחוזי הצבעה, אבל אנחנו בגרף של עלייה. בסופו של דבר יהיה מהפך".

 

"אנחנו לא מתנשאים", אמר שגיא, "אנחנו מכוונים לציבור הישראלי הרחב. אנחנו בטח הכתובת ל-20 אחוז מהחברה".

 

"אני חושבת שזה גם עניין של נחישות ואמונה בדרך", הוסיפה רון. "הלכתי 800 ק"מ ברגל כדי להגיע לישראל ולהגשים את החלום הציוני. אני מאמינה שמרצ היא המקום שממנו אני יכולה להביא את השינוי, זו מפלגה דמוקרטית שהערכים שלה הם ערכים אמיתיים של שוויון וכל מי שרוצה שוויון צריך לבחור במרצ.

 

"הדברים ששמענו מאלי ישי על הקהילה הלהט"בית - אין להם מקום בחברה הישראלית. צריך להוקיע מפלגות כאלה מהחברה ומכנסת ישראל".


פורסם לראשונה 13/02/2019 23:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים