שתף קטע נבחר

ריבלין דחה את בקשת בניזרי למחיקת רישומו הפלילי

בתגובת לבקשתו של השר לשעבר, שריצה מאסר בגין שוחד, כתב הנשיא: "מקום טענותיו של בניזרי בערכאות המשפטיות ולא במוסד החנינה". פרקליטו: "עוד שלב בעינוי הדין"

השר לשעבר שלמה בניזרי (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
השר לשעבר שלמה בניזרי(צילום: אלכס קולומויסקי)

נשיא המדינה ראובן ריבלין דחה הבוקר (יום ה') את בקשת החנינה של השר לשעבר שלמה בניזרי, במטרה למחוק את רישומו הפלילי ולבטל את אות הקלון שהוטל עליו במשפטו. מלשכת הנשיא נמסר כי "לאחר שנתן את דעתו לכל הטיעונים שהועלו בבקשתו של בניזרי, סבר הנשיא כי אין בהם כדי להצדיק סטייה מהוראות חוק המרשם הפלילי. בתשובתו הדגיש הנשיא כי בירור טענותיו של בניזרי באשר לאמינותו של עד המדינה אשר הפליל אותו ובחינת הראיות, מקומם בערכאות המשפטיות ולא במסגרת מוסד החנינה".

 

ביוני שעבר פנה בניזרי לנשיא בבקשת חנינה לקיצור תקופת הקלון שהוטלה עליו, בטענה שעד המדינה היחיד במשפט השוחד שלו, משה סלע, הודה ששיקר. ב-2008 הוא הורשע בקבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט, ונידון בתחילה ל-18 חודשי מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 80 אלף שקל. בית המשפט קבע כי מעשיו נושאים עמם קלון.

ראובן ריבלין (צילום: אוהד צויגנברג )
"מקום טענות בניזרי בערכאות המשפטיות ולא במוסד החנינה". ריבלין(צילום: אוהד צויגנברג )
 

השר לשעבר ערער על הכרעת הדין וחומרת העונש ואילו המדינה ערערה על קלות העונש, ולאחר מכן החליט בית המשפט העליון לשלש את עונשו בנימוק של קביעת "תיק מחיר", למען יראו וייראו. על בניזרי הוטלו לבסוף 48 חודשי מאסר בפועל.

 

פרקליטו של בניזרי, עו"ד יהורם מלכה, מסר היום כי "החלטתו של נשיא המדינה שלא להיעתר לבקשת החנינה של השר לשעבר שלמה בניזרי היא עוד שלב מצער בעינוי הדין שעבר מאז פרצה הפרשה לפני 18 שנים. בתיק תקדימי מסוג זה, שגזר הדין היה לשלש את עונשו של בניזרי היווה תקדים משפטי במדינת ישראל. בניזרי שילם את חובו בכניעה לחברה, למרות תחושת האי צדק שהוא חש כלפי הפרשה".

 

הוא הוסיף כי "תקדים שבו קם עד מדינה מרכזי שעליו הושתת כל התיק, ובתצהיר מודה כי הוא שיקר במתן האינפורמציה והעדויות שלו בבית המשפט, עוד לא היה במדינת ישראל. עד המדינה הפך את עובדות התיק. בנסיבות אלה הוגשה בקשה לנשיא, כדי שיוכל לתקן עוולות ולאזן את הצדק שיכול היה להתקיים אילו היה נעתר לבקשה". עוד ציין, כי "צר למרשי שאמונו נפגע במערכת שהייתה אמורה להתיר את הספק התקדימי שבו עד מדינה חוזר בו מעדותו, כי כשיש ספק אין ספק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שלמה בניזרי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים