משרד התחבורה יצא נגד עיריית רעננה בשל פרויקט. כץ: "לא ידעתי"
בכיר במשרד דרש שיקודם פרויקט להפיכת הרחוב הראשי בעיר, אחוזה, לנתיב תחבורה ציבורית בשעות מסוימות - ואיים להקפיא כספים לפרויקט אחר. ראש העיר: "ניסיון להלך אימים". שר התחבורה ישראל כץ: "המכתב נשלח ללא ידיעתי, הוריתי לבטלו"
מכתב שנשלח אתמול (ה') מטעם בכיר במשרד התחבורה לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע לו כי בשל "גרירת רגליים" של העירייה - בפרויקט להפיכת הרחוב הראשי בעיר לנתיב תחבורה ציבורית בלבד בשעות מסוימות - המשרד יקפיא כספים שהיו אמורים להגיע לעירייה לטובת פרויקט אחר.
בעקבות פניית ynet למשרד התחבורה, נודע כי המכתב, שאותו הוציא המשנה למנכ"לית המשרד, יעקב בליטשטיין, נשלח ללא ידיעתו של שר התחבורה ישראל כץ - והאחרון כעת מבקש לבטלו לאלתר.
תחילת הסיפור לפני כשנתיים וחצי, אז נחתם הסכם בין העירייה, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, לפיו המסלול הימני של רחוב אחוזה, הרחוב הראשי בעיר, יופקע בכל יום למספר שעות לטובת תחבורה ציבורית בלבד ויהפוך לנת"צ (נתיב תחבורה ציבורי). זאת, כחלק מאחד מפרויקטי הדגל של משרד התחבורה, "מהיר לעיר".
לפני כמה שבועות הגיע השר כץ לפגישת עבודה עם ראש העירייה ברוידא, שבו, לטענת גורמים בעירייה, הם דנו בנושא. במהלך הפגישה הביע ראש העירייה חשש מהפרויקט, ומכך שיפגע באופייה של העיר. בהודעת שהוציאה דוברות העירייה לאחר הפגישה נטען כי הוחלט שהצדדים ירכיבו "קבוצות חשיבה" בנושא וייפגשו כדי לבדוק את התוכנית שכבר נחתמה כאמור ב-2016.
לטענת גורם בכיר בעיריית רעננה, פגישות אלו היו מתוכננות לשבועות הקרובים - אולם אתמול הודיע משרד התחבורה כי הוא עוצר את מימונו של כביש אחר בפאתי העיר, כביש שאמור לעקוף את רעננה מצפון ולחבר בין כביש 4 לכביש 531 ובעתיד אף להגיע לכביש החוף. כל זאת, בשל מה שמוגדר במכתב כ"גרירת רגליים" של העירייה בנוגע לפרויקט הנת"צ. במכתב נטען עוד כי דבר זה אינו מקובל ועומד בניגוד להסכמים בין הצדדים. "בנסיבות אלו", נכתב בשורתו האחרונה, "הנני להודיעך על הקפאת תקצוב מטעם משרד התחבורה לפרויקט העוקף הצפוני".
ראש עיריית רעננה התייחס אמש בבוטות למכתב וטען כי המשרד מתנהל מול עירו בסחטנות. "זהו ניסיון להלך אימים עליי כמי שרואה את טובת תושביו לנגד עיניו", אמר ברוידא ל-ynet. "ניסיון שלא יכול להיעשות על ידי ניצול כספי מדינה של משלמי המיסים. אני, בשם תושבי רעננה, רואה בחומרה התנהלות מהסוג הזה, שכן המאבק הוא על עתיד פניה של העיר ואיכות החיים בה. המתכונת הנוכחית שמדברת על סגירתן לאלתר של 20 כניסות לרחובות הראשיים ברעננה מרחוב אחוזה יכולה להיות בכייה לדורות ולא אתן ידי לכך. אני בעד תחבורה ציבורית ומבין את החשיבות והצורך, אך מהפכות לא עושים בחטף ובסחטנות. תושבי רעננה לא יוכלו לעמוד בגזריה כזאת".
השר כץ אמר ל-ynet בעקבות הדברים: "המכתב הנ"ל לא היה צריך להיכתב והוריתי לבטל אותו. הוא מנוגד לרוח סיכומי ישיבת העבודה שניהלתי בעיר. בכוונתי להוביל להמשך הליך ההידברות בין המשרד וחברת נתיבי איילון המבצעת לבין עיריית רעננה, כדי להביא לפתרון שיאפשר תחבורה ציבורית מתקדמת לעיר רעננה, תוך שמירת איכות החיים של תושבי העיר".