שתף קטע נבחר

בשם MeToo: הושחת פסל המלח המנשק ממלה"ע ה-2

גרפיטי באדום עם שם התנועה נגד תקיפות מיניות רוסס על הפסל בפלורידה יום לאחר מותו של המלח, ג'ורג' מנדונסה. הנזק: 1,000 דולר

פסל שבו שוחזרה תמונת המלח המנשק המפורסמת מסוף מלחמת העולם השנייה הושחת בפלורידה – יום אחד בלבד לאחר מותו של המלח מהתמונה, ג'ורג' מנדונסה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

הושחת פסל המלח המנשק של סוף מלחמת העולם השנייה פלורידה (צילום: רויטרס)
משמאל: תמונת המלח המנשק. מימין: הפסל שהושחת(צילום: רויטרס)

אלמונים השאירו על הפסל את כתובת הגרפיטי האדומה #MeToo – שמה של תנועת המחאה שקוראת בשנתיים האחרונות לנשים ברחבי העולם שלא לשתוק על הטרדות ותקיפות מיניות.

 

משטרת סרסוטה, שם ניצב הפסל, מסרה כי להערכתה שווי הנזק שנגרם הוא 1,000 דולר, בשל העובדה שמדובר בכתובת שכיסתה חלק גדול מהפסל. כתובת הגרפיטי נמחקה, אבל המשטרה אינה יודעת מי אחראי לה. במקום אין מצלמות אבטחה.

 

תמונת המלח המנשק – מהתמונות המפורסמות ביותר של המאה ה-20 – צולמה בכיכר טיימס בניו יורק ב-14 באוגוסט 1945, יום הניצחון על יפן שהביא לקצה את מלחמת העולם השנייה.

 

בתמונה נראה מנדונסה מנשק את גרטה צימר-פרידמן בת ה-21, שיננית במדי אחות. השניים לא הכירו לפני כן. בריאיון שהעניקה ב-2005 טענה כי לא בחרה לנשק את מנדונסה וכי הוא תפס אותה בכוח, אולם היא הבהירה שמבחינתה היה זה רק ביטוי לתחושת האושר על סוף המלחמה ושהיא אינה רואה בכך מעשה שלילי.

 

במשך שנים טענו אנשים רבים שהם הזוג מהתמונה המפורסמת, ורק בשנות ה-2000 אושר סופית כי מנדונסה וצימר-פרידמן הם הזוג שבתמונה. צימר-פרידמן הלכה לעולמה בשנת 2016, בגיל 92, ומנדונסה מת ביום ראשון השבוע, יומיים לפני יום הולדתו ה-96.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
התמונה מ-1945 והפסל שהושחת
צילום: רויטרס
מומלצים