שתף קטע נבחר

סניגוריו של נתניהו למנדלבליט: זמן לחקירה את יועמ"שית משרד התקשורת

תיק 4000: בניסיון אחרון למנוע כתב אישום לפני הבחירות, דרשו סניגוריו של ראש הממשלה מהיועמ"ש לזמן להשלמת חקירה את עו"ד דנה נויפלד, מי שהמליצה לנתניהו לבצע את המיזוג בין "בזק" ו"יס". עו"ד של נתניהו: מדובר בהוכחה שההחלטה הייתה נכונה

אביחי מנדלבליט (צילום: אוהד צויגנברג  )
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט. הטענה - לא זומנו כל העדים בתיק 4000(צילום: אוהד צויגנברג )

סניגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לזמן להשלמת חקירה את דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, שכיהנה בתפקיד גם בתקופת המיזוג של "בזק" ו"יס". נויפלד הייתה זאת שהמליצה לראש הממשלה לבצע את המיזוג בין החברות, אבל היא למרבה הפלא לא מסרה עדות, בין היתר בשל העובדה שהייתה בחופשת לידה.

 

לפני הבחירות: מנדלבליט צפוי לנתניהו שהעבודה על התיקים נמשכת כרגיל

 

לטענת ראש הממשלה וסניגוריו, עו"ד נויפלד היא עדה מרכזית, שעדותה חיונית לפני הכרעתו של מנדלבליט בסיכומי תיק 4000. זאת לא הפעם הראשונה שנתניהו וסניגוריו מעלים את הטענה שלא כל העדים הנדרשים מסרו עדות בפרשת 4000. טענה זו הועלתה פעם אחר פעם גם על ידי נתניהו עצמו, שטען כי ביקש לעשות עימות עם עדים, וגם על ידי סניגוריו ששלחו מכתב ובו רשימה של עדים שלטענתם היו צריכים לגבות מהם עדות חדשה או נוספת.

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה (Photo: AP)
נתניהו. טען שביקש לעשות עימות עם העדים(Photo: AP)

במכתב, שכולל 12 עמודים, עליו חתום פרקליטו של נתניהו עורך הדין נבות תל־צור, כתוב כי ביוני 2015, רגע לפני מיזוג "בזק" ו"יס", שלחה עו"ד נויפלד מכתב שבו היא בדקה את בקשת המיזוג של החברות. לדבריה, "לאחר שבחנו את הבקשה, לדרג המקצועי במשרד התקשורת לא היו הערות".

 

לטענת עו"ד תל־צור, קביעה זו של היועצת המשפטית של משרד התקשורת, בזמן אמת, מוכיחה כי לא הופעלו לחצים וכי המיזוג הייתה החלטה נכונה. עוד טוען תל־צור כי מדובר בהוכחה שגורמי המקצוע במשרד התקשורת למדו ובחנו את משמעויות המיזוג, ולא הייתה להם כל בעיה עם כך.

 

"מדובר בהמלצה פוזיטיבית חד־משמעית, לא רק של הדרג המקצועי אלא של הסמכות המשפטית העליונה במשרד התקשורת, שהיא שומרת סף וזרועו הארוכה של היועמ"ש", טוען פרקליטו של נתניהו. עוד נכתב במכתב כי "המלצה זו הונחה על שולחנו של נתניהו והיא עמדה לנגד עיניו כאשר הפעיל את סמכותו ובהסתמך על המלצת כל גורמי המקצוע ושומרי הסף".

 

במשרד המשפטים בחרו שלא להגיב על הידיעה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי
נתניהו ומנדלבליט
צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי
מומלצים