שתף קטע נבחר

פומפאו: תומך בעמדת פולין נגד הצהרות "לא ידידותיות" של ישראל

בשיחת טלפון עם שר החוץ הפולני, הביע מזכיר המדינה האמריקני תמיכה בעמדת פולין בעקבות דברים שאמר מ"מ שר החוץ ישראל כץ. שר החוץ הפולני יאצק צ'אפוטוביץ' הודה על התמיכה האמריקנית

 

מזכיר המדינה של ארה
מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: AFP)

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שוחח הערב (יום ה') בטלפון עם שר החוץ הפולני יאצק צ'אפוטוביץ' והביע תמיכה מלאה בעמדתה השלילית של פולין נגד הצהרות "לא ידידותיות שנשמעו על ידי הצד הישראלי".

 

הדברים נאמרו בעקבות המשבר שפרץ לאחר שממלא מקום שר החוץ ישראל כץ ציטט מדברי ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר שאמר כי "פולנים ינקו אנטישמיות מאמם".

 

המשבר החריף הוביל לביטול הגעתו של ראש ממשלת פולין לוועידת וישגראד (פולין, הונגריה, צ'כיה וסלובקיה) שהייתה אמורה להתקיים בישראל השבוע. פולין לא שלחה אף נציג והוועידה בוטלה.

  

שר החוץ הפולני הודה לפומפאו על תגובתה של שגרירת ארה"ב בפולין ג'ורג'ט מוסבאכר שדרשה מכץ להתנצל על האמירה שלו. "חשתי ששתי בעלות ברית חזקות כמו ישראל ופולין, מובן שהן בעלות ברית חזקות של ארצות הברית, לא צריכות להשתמש בסוג זה של רטוריקה", אמרה השגרירה. לדבריה, יש לפעול ליישור ההדורים בשל חשיבות היחסים בין המדינות.

 

שר החוץ הפולני ציין כי נשמעו קולות רבים שתמכו בפולין בנוגע להתפתחות האחרונה. פומפאו הודה לשר החוץ הפולני על הצלחתה של ועידת ורשה שנועדה לקדם עתיד של שלום וביטחון במזרח התיכון והתייצבות מול האיום האיראני. הם דנו גם ביישום ההחלטות שהתקבלו בוועידה בכל מה שנוגע להקמת קבוצות עבודה שיקדמו את הנושאים שנדונו בועידה, בהם מלחמה בטרור, סייבר, שיתופי פעולה ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים