שתף קטע נבחר

מרתון ת"א נפתח - ואיתו הפקקים: מפת החסימות

לב העיר משותק כמעט לחלוטין עד שעות הצהריים: 40 אלף איש משתתפים באחד מאירועי הספורט הגדולים בישראל, אלו הכבישים והרחובות החסומים

 

 

 

מרתון תל אביב יצא לדרך - ואיתו הפקקים: כ-40 אלף איש משתתפים במרתון, מאירועי הספורט הגדולים בישראל, שמתקיים זה השנה ה-11 ביוזמת עיריית תל אביב- יפו ובחסות "סמסונג". עקב המרתון נחסמו רחובות וכבישים רבים ברחבי העיר משעות הבוקר המוקדמות, חלקם ייפתחו לתנועה רק בשעות הצהריים. לארץ הגיע גם מספר שיא של כ-2,500 רצים מרחבי העולם שינסו לשבור את שיא המרתון, 2:10:30 שעות שנקבע על ידי רץ מקניה בשנת 2015.   

 

כלל המקצים הוזנקו משדרות רוקח. משם המשיכו הרצים למסלולים השונים ברחבי העיר: שדרות רוטשילד, נמל תל אביב וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזנגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. לאורך המסלולים הוצבו בימות מוזיקה ועמדות מים. המרתון יסתיים בחניון גני יהושע (מול גני התערוכה), שם יתקיים הפנינג חגיגי. השנה החליטו המארגנים להקדיש את אירוע הספורט לתרומת מזון למשפחות נזקקות לפני חג הפסח.

מרתון תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
פתיחת מרתון תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

אלון רוט, משתתף במרתון, אמר: "אני מרגיש מצוין. התחלתי לרוץ בשש ורבע, נשארו לי עוד שעתיים של ריצה. התכוננתי למרוץ הזה שנה".

 

שחר מיאון ממודיעין אמר: "אני מרגיש מצוין והגעתי לפה עם המתאמנת שלי. אנחנו באנרגיות מטורפות, זה מרוץ אדיר. התכוננתי למרתון 18 שבועות. עשיתי חצי מרתון ואולי אצטרף גם למרתון באמסטרדם".

 

יעל מכפר סבא אמרה: "זה מרתון מדהים, אווירה מדהימה. זו שגרת אימונים עבורנו. זה כיף גדול. לא קשה לנו, זה הכול סטייט אוף מיינד".

 

  ()

מפה מרתון תל אביב  ()
מפה מרתון תל אביב

מהצד השני של המתרס נשמעו כבכל שנה גם קולות של זעם מצד תושבי העיר. אחת מהם, ליל, אמרה: "בניגוד לימי שישי אחרים, הייתי צריכה לעשות סיבוב כדי לשים את הילדים בגנים ואני תוהה איך זה יהיה לקחת אותם בצהריים. במקום לנסוע בדרך קצרה אני צריכה לעשות סיבוב ארוך. הווייז הציע לי לנסוע דרך איילון כדי להגיע למקום קרוב. אני בעד מרוצים בתל אביב, העניין הוא שיש לנו המון כאלו בשנה. כמות הפעמים שנחסמים כבישים בתל אביב היא מאוד גדולה, אז אם אפשר לצמצם את כמות המרוצים או להעביר אותם למקומות אחרים ולא לערוך אותם באותו מקום זה עדיף".

 

תושבת נוספת: "כל הכבישים סגורים והכול במרכז העיר. אנשים לא יכולים לצאת מהעיר. צריכים לסיים עם הדברים האלו כמה שיותר מהר, וכל פעם זה נהיה עוד מרתון ועוד אחד. זה כבר לא פעם בשנה. זה נורא. אני רציתי כמו בן אדם לעשות את התוכניות ועכשיו חוץ מזה שהשתבשו לי כל התוכניות אני נדפקת מבחינת הכסף, כי אני צריכה לשלם הרבה כסף למוניות ולא בטוח שבכלל אצליח להגיע".

מרתון תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
הרצים בתל אביב(צילום: אורן אהרוני)

מרתון תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
מרתון תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

ברכה (ביטי) דויטש במרתון תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
הרצה החרדית ברכה (ביטי) דויטש במרתון תל אביב(צילום: אורן אהרוני)

מרוץ אופני היד לנכים (צילום: אורן אהרוני)
מרוץ אופני היד לנכים(צילום: אורן אהרוני)

החל מ-4:00 לפנות בוקר ועד השעה 13:00 נחסמו לתנועה הירידות למחלף רוקח, מצפון ומדרום, כולל הירידה מרכז הירידים בנתיבי איילון.

 

הרחובות הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב: בני אפרים, שדרות רוקח, אבן גבירול, שי עגנון, לוי אשכול, צבי פרופס, הירקון, הרברט סמואל, קויפמן, נחום גולדמן, העלייה השנייה, אלנבי, שדרות רוטשילד, מרמורק, קפלן, דיזינגוף, שדרות תרס"ט ושדרות בן גוריון.

 

ב-7:00 הזניק ראש העיר רון חולדאי את המרתון המלא (42.195 ק"מ), כשמלבד זה מתקיימים גם מקצי חצי מרתון, 10 ק"מ, 5 ק"מ, ומרוץ אופני יד לנכים (21.5 ק"מ). בנוסף, מתקיים מקצה "מיני מרתון" לילדים (500 מטר וקילומטר). מזג האוויר האיר פנים למשתתפים כשהבוקר הטמפרטורה בתל אביב היא כ-10 מעלות, בניגוד לשנים קודמות שבהן עומס חום השפיע על האירוע.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
הרצים בתל אביב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים