שתף קטע נבחר

מלחמת הסרטונים האנונימיים בימין: "זה לא אנחנו"

בליכוד ובימין החדש התנערו מסרטונים שפורסמו נגד נתניהו ואחר כך נגד בנט ושקד. הקרב נגד בני גנץ פינה את מקומו ליריות בתוך הנגמ"ש עם פרסום חלקים מתוכנית השלום של טראמפ

בימים האחרונים ולמרות שבאופן פומבי הצהירו לא אחת ראשי הימין בישראל כי אין לירות בתוך הנגמ"ש במערכת בחירות ויש לכוון את החיצים כלפי מועמד המרכז בני גנץ - בכל מפלגות הימין כבר חושבים על היום שאחרי הבחירות. בדרך לשם, ועם פרסום חלקים מ"עסקת המאה" של דונלד טראמפ, נשלפו סרטונים אנונימיים שבליכוד ובימין החדש התנערו מהם.

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

 

 

בהנחה שנתניהו יסיים את המערכה כמפלגה הגדולה וירכיב ממשלה, הוא יעדיף את שותפיו הטבעיים בדומה לקדנציה החולפת - בשינוי אחד מרכזי: הקטנת כוחם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שאיתם הוא מנהל מזה זמן מערכת יחסים עכורה. למרות הדם הרע שזרם בינוהם, אולץ נתניהו לתת להם בקדנציה הקודמת תיקים בכירים - דבר שינסה להימנע ממנו בסיבוב הנוכחי.

 

בנט ושקד, לעומת זאת, מכירים את הבעיה עם נתניהו ומסרבים לאפשר לו לצמק את מפלגות הימין כפי שעשה ב-2015 ונוקטים קמפיין בוטה במגרש המדיני ומייחסים לנתניהו חולשה.

נפתלי בנט בנימין נתניהו איילת שקד (צילום: רויטרס, עמית שאבי)
סיסמת הליכוד נגד שמעון פרס קיבלה חיים חדשים בבחירות 2019(צילום: רויטרס, עמית שאבי)
 

אלונה ברקת בסרטון התגובה ()
מנגד: מתקפה נגד אלונה ברקת בסרטון על הימין החדש

הריאיונות האחרונים בתקשורת תוגברו אמש בקרב סרטונים שהופצו ברשת. הראשון תחת זיהוי כללי ("צעירי הימין") שכלל קטעים שנתניהו ודאי יעדיף לשכוח מנאום בר אילן המפורסם שבו הביע נכונות למהלך מדיני שבסופו תקום מדינה פלסטינית מפורזת לצדה של ישראל. בסוף הסרטון הוטבע הכיתוב: "בלי ימין חזק נתניהו יחלק את ירושלים". אמירה שבעבר הוכיחה את עצמה כשנתניהו ייחס אותה לשמעון פרס במערכת הבחירות של 1996.

 

בתגובה לסרטון מיהרו בבית היהודי לפרסם הבהרה ולפיה הסרטון לא הופץ מטעמם ואין להם כל קשר אליו.

 

דקות ספורות לאחר מכן, הגיעה תגובה מטעם מי שנראים כתומכי הליכוד. בסרטון נראים שלושה מועמדים מרשימתו של בנט ולהם מייחסים מפיצי הסרטון עמדות שמאל. ראשונה הוצגה מספר שלוש בימין החדש, אלונה ברקת, לגביה נטען כי תרמה כספים לטובת פינוי גוש קטיף. לאחר מכן הוצגה שיר פינטו לגביה נאמר שהיא פעילת יש עתיד התומכת בברית הזוגיות.

 

עוד נטען כי בנט ושקד ניהלו מגעים להצטרפות לרשימה של גנץ. זמן קצר לאחר מכן, פורסמה הבהרה מהליכוד שבה נאמר כי הם אינם אחראים לסרטון והוא לא יצא מטעמם. בליכוד טענו אף כי הם יודעים מי מפיץ אותו. נראה כי הקרב הזה הוא רק המנה הראשונה, ואם יגברו האיתותים מצד וושינגטון על נכונות למהלך מדיני משמעותי - יגברו הלחצים על נתניהו מצד מפלגות הימין.


פורסם לראשונה 25/02/2019 23:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלחמת הסרטונים: מתקפה מימין על נתניהו
מומלצים