שתף קטע נבחר

כמחווה לחמאס: מצרים שחררה ארבעה פלסטינים שחטפה ב-2015

על פי ההערכות, הרקע לחטיפה היה הסיוע שחמאס העניק אז לשלוחות דאעש שנלחמו בצבא המצרי. השחרור לעזה - זמן קצר לאחר שמנהיג חמאס שב מביקור בן חודש וחצי בקהיר. טרם ידוע מה קיבלה מצרים בתמורה

מצרים שחררה והשיבה הערב (חמישי) לרצועת עזה ארבעה פלסטינים שנחטפו על ידי כוחות הביטחון המצריים לפני שלוש שנים וחצי. זאת, כמחווה למנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, ששב לרצועת עזה מוקדם יותר השבוע מביקור של חודש וחצי בקהיר.

ארבעת החטופים הפלסטינים ששוחררו ()
ארבעת החטופים הפלסטינים ששוחררו

עמדות צבא מצרים סמוך למעבר רפיח (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עמדות צבא מצרים סמוך למעבר רפיח(צילום: EPA)

 

הארבעה נחטפו באוגוסט 2015, זמן קצר לאחר שחצו באוטובוס את מעבר רפיח לכיוון קהיר. מצרים לא קיבלה אחריות לחטיפה, שעל פי ההערכות הייתה על רקע הסיוע שחמאס העניק באותם ימים לשלוחות דאעש בסיני בזמן מאבקן עם הצבא המצרי. חמאס ניהל במשך השנים קמפיין ציבורי נרחב לשחרור החטופים.

 

אחד הפלסטינים שהיו נוכחים בזירת החטיפה סיפר אז: "בזמן שהיינו בדרכנו לנמל התעופה הבינלאומי בקהיר, במרחק של 2 ק"מ ממעבר רפיח, נפתחה באופן פתאומי אש לעבר האוטובוס מצד קבוצה של חמושים.

כתוצאה מכך הנהג נאלץ לעצור את כלי הרכב. אחרי שהרכב נעצר עלו החמושים אליו ובחרו ארבעה נוסעים. הם ביקשו מהם לקחת את התיקים שלהם ולהתלוות אליהם כשהם מכוונים אליהם נשק".

 

זמן קצר לאחר החטיפה, דיווחים לא מבוססים טענו כי ישראל היא זו שחטפה את הארבעה. לפי הדיווחים, הארבעה היו חלק מכוחות יחידת העילית של חמאס, ונסעו למצרים כדי להגיע בסופו של דבר להדרכות באיראן. חמאס מעולם לא אישר כי הארבעה חברים בזרוע הצבאית וכינה אותם "סטודנטים".

 

הארבעה התקבלו הערב ברצועת עזה בטקס רשמי על ידי מנהיג חמאס הנייה ובהשתתפות בני משפחותיהם. טרם ידוע מה קיבלה מצרים בתמורה לשחרורם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים