שתף קטע נבחר

בן זוגה של הבריטית מדאעש: "רוצה לחזור איתה להולנד"

אחרי שבריטניה שללה את אזרחותה של שמימה בגום, אמר בן זוגה יאגו רידייק, ג'יהאדיסט הולנדי שנתפס, שהוא רוצה לשוב למולדתו עם רעייתו ובנם התינוק. על החתונה, כשהייתה בת 15, אמר: "זו הייתה בחירה שלה"

בן זוגה ההולנדי של שמימה בגום, שהתחתן איתה אחרי שברחה מבריטניה כשהייתה נערה והצטרפה לדאעש בסוריה, אמר שהוא רוצה לחזור למולדתו עם רעייתו ועם בנם התינוק.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בריאיון לרשת BBC, ממתקן המעצר של הכוחות הכורדים בצפון-מזרח סוריה שבו הוא מוחזק, סיפר יאגו רידייק, בן 27, שפגש לראשונה את בגום כמה ימים אחרי שהגיעה לסוריה, כשהייתה בת 15. לדבריו, החתונה הייתה "בחירה שלה".

 

 

רידייק נלחם לצד אנשי דאעש בסוריה ונכלא אחרי שנכנע לכוחות הכורדים. הוא אמר שלמרות שנלחם בשורותיו, כעת הוא מתנגד לארגון הג'יהאדיסטי ואף ניסה לעזוב אותו.

 

הוא נשאל אם הוא חושב שלהינשא לנערה בת 15 היה מעשה ראוי. "למען האמת, כשחבריי סיפרו לי שיש ילדה שרוצה להתחתן, לא הייתי מעוניין כל כך בגלל גילה", הוא אמר. "אבל קיבלתי את ההצעה בכל זאת. היא בחרה להתחתן, ואני בחרתי להתחתן איתה".

שמימה בגום נערה בריטית כיום בת 19 ברחה ל דאעש ילדה תינוק רוצה לחזור ()
"החתונה הייתה בחירה שלה". בגום

ב-2015, כשדאעש היה בשיאו אחרי ההכרזה על הקמת "חליפות איסלאמית" ברחה בגום מבריטניה עם שתי חברות – קאדיזה סולטנה ועמירה עבאס. לפי הדיווחים קאדיזה נהרגה אחרי ההצטרפות לדאעש.

  

בגום נחשפה בחודש שעבר במחנה פליטים בסוריה, וקראה לבריטניה לאפשר לה לחזור הביתה. היא אמנם לא הביעה חרטה על ההצטרפות שלה לארגון הטרור הג'יהאדיסטי, אך ציינה שמדובר במעשה הנכון עבורה ועבור בנה התינוק. "לאנשים רבים צריכה להיות סימפטיה אליי", אמר בריאיון לתקשורת הבריטית. היא אמרה שהיא מודעת לעובדה שהיא צפויה לעמוד לדין כשתשוב.

  (צילום: AFP, Metropolitan Police)
בגום (במרכז) עם שתי חברותיה, בורחות לסוריה ב-2015(צילום: AFP, Metropolitan Police)

אחרי שבריטניה שללה את אזרחותה, היא אמרה שהיא שוקלת לבקש אזרחות מהולנד. "זה לא הוגן", אמרה שמימה לאתר החדשות הבריטי ITV כשקראה את החלטת משרד הפנים לשלול את אזרחותה. "אני די בהלם", הוסיפה ואמרה שהיא מתקשה לעכל את הבשורה.

 

גורלה של בגום מעסיק את בריטניה ומעורר מחלוקת רבה בממלכה. כמו מדינות אחרות באירופה גם בבריטניה מתלבטים אם לאפשר לאזרחים שהצטרפו לדאעש לחזור למולדתם ולהעמיד אותם לדין או לאסור עליהם לשוב. שר הפנים סג'יד ג'אוויד אמר ששלילת אזרחות היא "כלי עוצמתי" שהשימוש בו לא נעשה בקלות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים