שתף קטע נבחר

גנץ ולפיד בגבול סוריה: "לעולם לא נרד מהגולן"

בהצהרה משותפת מול קוניטרה עקצו ראשי מפלגת כחול לבן את נתניהו, לאחר הסרת העמימות אחרי התקיפות האחרונות. גנץ: "חשוב להנחות את צה"ל, לא צריך לדבר על זה בתקשורת". יעלון: "לעשות בלי לפטפט". אשכנזי: "מעשים ולא דיבורים"

 

 

כשהם מביטים לעבר קוניטרה, הבטיחו ראשי מפלגת כחול לבן : לעולם לא נפנה את רמת הגולן. בהצהרה משותפת היום (א') בתום סיור בצפון, אמרו ראשי הרשימה בני גנץ ויאיר לפיד כי "לעולם לא נרד מרמת הגולן". גנץ עקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ההסרה החלקית של העמימות אחרי התקיפות האחרונות בסוריה, ואמר כי "לא נהיה סלחנים כלפי תוקפנות כלפי ישראל, ואת הדברים נעשה בערוצי העבודה מול צה"ל וארגוני הביטחון - ולא בערוצי התקשורת".

 

 

גנץ הוסיף: "כשנמצאים ברמת הגולן זה הזמן לדבר ולעמוד על האתגרים הביטחוניים. ישראל ידעה לאורך השנים בכל אחת מהזירות מגוון איומים רחב ומשתנה. היום יש פה חזית איראנית. איומי טרור, איומי טילים, אפשרות לאיומים ופוטנציאל איומים צבאיים. כל זה במעטפת של אי יציבות בטחונית שמאפיינת את כלל המזרח התיכון. נמצאים לפניכם שלושה רמטכ"לים ושר לשעבר עם ניסיון מדיני - 117 שנות ניסיון ביטחוני".

 

הנהגת מפלגת כחול-לבן, היום בצפון:

מפלגה כחול לבן סיור רמת הגולן (צילום: אפי שריר)
(צילום: אפי שריר)

מפלגה כחול לבן סיור רמת הגולן (צילום: אפי שריר)
(צילום: אפי שריר)

מפלגה כחול לבן סיור רמת הגולן (צילום: אפי שריר)
(צילום: אפי שריר)

מפלגה כחול לבן סיור רמת הגולן (צילום: אביהו שפירא)
(צילום: אביהו שפירא)

 

 

"אנחנו נדע לטפל בכל איום בכל אחת מהזירות ככל שיידרש", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "נבנה קבינט מאוזן, אחראי ותקיף. לא נהיה סלחנים כלפי תוקפנות כלפי ישראל בשום אופן ובאף אחת מהזירות. ואת הדברים האלה נעשה מול צה"ל וארגוני הביטחון בצורה אחראית נחרצת- ונעשה את זה בערוצי העבודה ולא בערוצי התקשורת. העניין של להנחות ביטחונית את צה"ל והארגונים האחרים חשוב, ולא צריך לדבר על זה בתקשורת יותר מדי פעמים כמו שראינו בתקיפות האחרונות".

 

גנץ הוסיף: "אי אפשר לתת לכל הציר האיראני לשעוט מאיראן דרך עיראק וסוריה ולכאן. לכן, לעולם לא נרד מרמת הגולן. נמשיך לפתח את ההתיישבות, התשתיות וכל שנדרש. זה נושא חשוב לנו. יש ציבור חזק שיושב ברמת הגולן - שותפות מצוינת בין היהודים והדרוזים בצורה טובה אחראית ושקולה. נעשה את זה בצפון, ביהודה ושומרון, לכל אורך הגבול המזרחי, ברצועת עזה ובכל מקום שיידרש לעשות".

 

מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, הוסיף: "חלק מהעובדה שאנחנו פה זה להזכיר לעולם כולו שאנחנו את הגולן לא נחזיר לעולם. לישראל יש ריבונות על הגולן. בשנתיים האחרונות אנחנו פעלנו ברציפות יחד עם צבי האוזר כדי לגייס הכרה אמריקנית בריבונותנו על רמת הגולן. בשנה שעברה, כשהייתי בקונגרס, הבאתי מטבע שנמצא פה בחפירות הארכיאולוגיות, מימי מרד הרומאים שנת 66 לפנה"ס. כתוב עליו 'לגאולת ירושלים'. זו עוצמת ההיסטוריה שיש לנו פה. הצורך האסטרטגי שיש לנו במקום הזה מתחיל כבר מההיסטוריה".

 

משה (בוגי) יעלון הוסיף: "כשעומדים כאן על הגבול מבינים שעומדים על גבול בין ציביליזציות - תקווה וייאוש, חיים ומוות. בשמונה השנים האחרונות עש מלחמת אזרחים עקובה מדם בסוריה. פעלנו בתבונה. מצד אחד קבענו שלא מכניסים את הראש למיטה חולה ולא מתערבים בסכסוך הפנימי, אבל היינו תקיפים בנושא קווים אדומים, וזו המדיניות שמאחדת את כולנו. עושים זאת בלי לפטפט, אבל עושים. כשהאיראנים ניסו לפתוח חזית ב-2015 על ידי שליחים - ירי רקטות, מטענים וכו' - תוך זמן קצר הם לא היו בין החיים ואף אחד לא פטפט. מדיניות ביטחון זה קודם כל עשייה עם עמידה על האינטרסים שלנו, ללא פטפוטים ועשיית הון פוליטי".

 

גבי אשכנזי סיכם את היום: "עשינו יום מאוד מפרה ומעמיק. פגשנו התיישבות, חקלאים, תושבי קריית שמונה, ראשי רשויות. באשר לאיומים - כפי שעשינו בעבר, כנגד כל איום קיומי על מדינת ישראל אנחנו נפעל ולא נכיל. מעשים ולא דיבורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
גנץ ולפיד, היום
צילום: אפי שריר
מומלצים