שתף קטע נבחר

מנדלבליט: אין לפסול את המפלגות הערביות

היועמ"ש הגיש את עמדתו לוועדת הבחירות וקבע כי אין לפסול מהתמודדות בבחירות את רשימות רע"ם-בל"ד וחד"ש-תע"ל. על סרטון עוצמה יהודית המציג את מערכת המשפט הצבאית ככובלת את חיילי צה"ל ציין כי "הדברים רחוקים מהאמת" - אך קבע כי אין מדובר בהפרה של חוקי התעמולה

 

אחמד טיבי, אימן עודה ועופר כסיף לאחר ההכרזה על רשימת מפלגות חד
אחמד טיבי, אימן עודה ועופר כסיף

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש אתמול (ב') ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, את עמדתו בנוגע לכמה עתירות שהוגשו נגד התמודדות מפלגות ומועמדים לכנסת ה-21.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בנוגע לעתירה שהגישו מפלגת הליכוד וחבר מפלגת עוצמה יהודית מיכאל בן ארי נגד רשימת רע"ם-בל"ד ציין מנדלבליט כי אין לקבלה: "חומר הראיות הכולל שהוצג במסגרת שתי הבקשות אינו מצדיק את קבלתן, שכן לא הצטברה 'מסה ראייתית קריטית' המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים".

 

 

 

מטאנס שחאדה ()
ראש מפלגת בל"ד מטאנס שחאדה

הטענות בגינן הוגשה העתירה היו כי "בל"ד דוגלת בחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית ומסייעת להתנגדות הפלסטינית האלימה ולחיזבאללה, וכן שמרבית חברי הרשימה הם תומכי טרור ואוהדי טרור".

 

עמדה דומה הציג היועמ"ש בנוגע לעתירה של מיכאל בן ארי נגד רשימת חד"ש-תע"ל, ולגבי עתירתו של יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד מועמד מפלגת חד"ש עופר כסיף.

 

לפי היועמ"ש, העתירה של אורי בכור נגד התמודדות רשימת איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) בשל "פגיעה בשוויון" צריכה להפסל על הסף, שכן "העותר לא הצביע על עילה שבדין המונעת ממפלגות להתאחד לרשימה אחת לצורך מעבר אחוז החסימה". יש לציין כי נגד "עוצמה יהודית" הוגשו שלוש עתירות נוספות.

איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי מפגינים (צילום: יואב דודקביץ)
איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי(צילום: יואב דודקביץ)

 

אלי בן דהן הפרדת הפרדה אוטובוסים ביטול (צילום: ערוץ הכנסת)
ח"כ אלי בן דהן(צילום: ערוץ הכנסת)

בנוגע לעתירה לפסול את מועמדותו של ח"כ אלי בן דהן, המשובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד, שהוגשה על ידי שחר בן מאיר, התנועה לאיכות השלטון וישי אזרד, עמדת היועמ"ש היא כי "אין כל עילה מבוררת בדין לפסילת מועמדותו של חבר הכנסת, עקב ההסכם בין מפלגת הליכוד למפלגת אח"י".

 

"הדברים רחוקים מהאמת, אך לא זו השאלה על הפרק"

בנוסף התייחס מנדלבליט גם לעתירה שהוגשה על ידי מפלגת רע"ם כנגד סרטון התעמולה שהפיצה מפלגת עוצמה לישראל, שלפי הטענה מהווה תעמולה אסורה ומעשה פלילי של הסתה לאלימות ולגזענות.

 

בפתח העמדה צוין, כי היועמ"ש ופרקליט המדינה מסתייגים בחריפות מתוכנו של הסרטון, אשר מציג את מערכת המשפט הצבאית כאילו זו כובלת כביכול את ידי החיילים במסגרת פעילות מבצעית ונוכח סכנת חיים. "הדברים אינם נכונים ורחוקים מן האמת, אולם זו אינה השאלה העומדת על הפרק במסגרת העתירה", כותב היועמ"ש.

 

לעמדת היועמ"ש, דין העתירה להידחות, שכן הסרטון אינו מפר את סעיף 2ב לחוק דרכי תעמולה, כיוון שאין חשש כי מצפייה בסרטון עלול להיווצר הרושם כי צה"ל וחייליו מזוהים עם מפלגת עוצמה לישראל המתמודדת בבחירות לכנסת ה-21, אלא להיפך. הסרטון מביע הסתייגות מדרך פעולתו של הצבא. לצד הדברים כותב היועמ"ש כי יש מקום להבהיר כי הדמויות המופיעות במדים בסרטון אינן חיילים.


פורסם לראשונה 04/03/2019 21:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
אביחי מנדלבליט
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים