שתף קטע נבחר

הגבר ששרף למוות את האחות טובה קררו הורשע ברצח

אשר פרג' (79), שלפני כשנתיים הגיע למרפאה בחולון והצית את האחות טובה קררו, הורשע ברציחתה. בתה של המנוחה: "חיכינו הרבה ליום הזה, אבל צדק כבר לא יהיה כאן כי היא לא תחזור". הפרקליטות תבקש לגזור על פרג' מאסר עולם: "מאבק בתופעה בזויה של תקיפת צוותים רפואיים"

 

 

טובה קררו ז"ל ואשר פרג' (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
טובה קררו ז"ל ואשר פרג'(צילום: מוטי קמחי)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע היום (ג') את דינו של אשר פרג' ששרף למוות לפני כשנתיים את האחות טובה קררו במרפאה בה עבדה בחולון - והרשיע אותו ברצח. השופט אברהם הימן שנמנה עם הרכב השופטים קבע: "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית".

 

השופט ציין עוד כי "בבוקר הרצח פקד הנאשם את בית הכנסת, שב לביתו ושב לקופת חולים. הוא מילא דלק. התנהגותו הייתה סדורה לאחר הרצח. הוא ניסה להגן על עצמו ולהפחית מאשמתו. תמונה זו מלמדת כי בוחן המציאות שלו לא היה לקוי לפני הרצח ולאחריו".

אשר פרג' (צילום: מוטי קמחי)
פרג' בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

נופר, אחת מבנותיה של המנוחה, אמרה לאחר הכרעת הדין: "חיכינו ליום הזה הרבה זמן, כמעט שנתיים שהן שנתיים ארוכות מדי עבורנו. אנחנו מרגישים שצדק כבר לא יהיה בסיפור הזה, כי שום דבר, שום עונש, לא יחזיר לנו את אימא שלנו אבל המינימום שיכול לעשות זה קבלה של עונש מקסימלי.

 

"אנחנו מרגישים שמעבר לסיפור האישי שלנו, הענישה כאן שולחת איזשהו מסר גם לכל עובדי ועובדות מערכת הבריאות שיודעים שאין סלחנות כלפי אלימות כלפיהם וגם לכל הציבור בעצם שמטופל בקופות חולים, בבתי חולים - לא הכול מותר, יש גבולות שלא חוצים. אין מקום לאלימות".

משפחת קררו (צילום: מוטי קמחי)
משפחתה של קררו בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

התובעת, עו"ד כנרת מור מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה: "בית המשפט קיבל היום את עמדתנו וקבע כי הנאשם היה אחראי לביצוע מעשיו כאשר רצח את אחות קופת החולים טובה קררו ז"ל. הרצח בוצע באכזריות רבה כאשר במהלך בדיקה רפואית הצית הנאשם את המנוחה למוות בעודה בחיים.

 

"מערכת אכיפת החוק רואה בחומרה רבה עבירות של אלימות המופנות כלפי צוותים רפואיים ואנחנו עושים ככל יכולתנו כדי להילחם ולהיאבק בתופעה בזויה זו. אנו נבקש מבית המשפט הנכבד להשית על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק, עונש מאסר עולם, אשר הולם את הנסיבות המחמירות של התיק הזה".

 

סנגורו של הנאשם, עו"ד דוד מועלם, אמר: "מדובר במקרה של אדם שהגיע לגיל מבוגר, קרוב ל-80. בגיל הזה התפתחה והתפרצה לטענתו מחלת נפש מאוד קשה. הוא סבל מכאבים מאוד מאוד קשים שאותם הוא שייך במחשבותיו ובדמיונו למנוחה. הוא היה בטוח שהמנוחה היא שגרמה לו לכל הכאבים האלה ולכן הוא פעל כפי שפעל.

 

"האדם הזה היה בביקורת רפואית תמידית, ביקר במרפאות ובבתי חולים שלוש עד חמש פעמים בשבוע, נבדק על ידי רופאים שאמרו לו והסבירו לו שמדובר בטענות שווא, אבל בגלל שהיה כל כך חולה ובגלל שהמצב הנפשי שלו היה רעוע הוא לא הצליח להפנים ולהבין ולכן עשה את מה שעשה. בית המשפט לא קיבל את העמדה שלנו שמדובר באדם שאינו כשיר לעמוד לדין ולא אחראי למאסר, אבל השאיר פתח לטיעון לענישה מופחתת בגלל הנסיבות של המקרה שהן בהחלט יוצאות דופן ואולי בנסיבות האלה העונש שיקבל לא יהיה מאסר עולם".

 

"שפכתי עליה בנזין"

באפריל 2017 הוגש כתב אישום בגין רצח נגד פרג' (79), שכאמור שרף למוות את קררו (55) בחולון ב-14 במרס. בכתב האישום שהוגש נגדו בבית המשפט המחוזי תל אביב, תוארה השתלשלות האירועים הנוראה: "ב-3 בינואר הגיע למרפאה בה עבדה לצורך קבלת חיסון נגד שפעת, אותו נתנה לו המנוחה. בהמשך, משסבר הנאשם שהחיסון גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים, פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי המנוחה, בין במישרין ובין בעקיפין, באמצעות מכריה. על רקע זה גמלה בלבו ההחלטה לגרום למותה של המנוחה".

 

פרג', כך לפי כתב האישום, הצטייד בבקבוק ובו חומר דליק ובשני מציתים. ב-13 במרס התקשר למרפאה וקבע תור לביצוע בדיקת דם אצל המנוחה. למחרת הגיע למרפאה כשהוא מצויד במצית ובבקבוק המכיל חומר דליק, והמתין לתורו בסמוך לחדר המנוחה, עד שנקרא על ידה לביצוע בדיקת הדם.

 

פרג'. "הטריד, איים ואז רצח" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
פרג'. "הטריד, איים ואז רצח"(צילום: מוטי קמחי)

כששהו הנאשם והמנוחה בחדרה, שפך הנאשם על המנוחה את החומר הדליק והצית אותה, בכוונה לגרום למותה. מיד לאחר מכן, עזב הנאשם את חדרה של המנוחה, בעודה נשרפת חיים, ויצא למסדרון המרפאה כשהוא אוחז בידו האחת בבקבוק בו בערו שאריות החומר הדליק ובמצת בוער בידו השנייה. הוא השליך את הבקבוק והמצת מידיו ועזב את המקום. מותה של המנוחה נקבע במקום.

 

אשתו של פרג' העידה בחקירה: "כל יום הוא היה מקלל אותה ואומר שהיא גרמה לכאבים ברגליים ולשיתוק, אבל הוא לא היה משותק". לאחר הרצח שוחח פרג' עם אשתו, היא העידה במשטרה "התקשרתי אליו לטלפון שלו ואז דיברתי איתו והוא אמר לי שהוא שרף את טובה. הוא נשמע רגיל. אז השוטרים עצרו אותו, והוא ישר אמר, 'אני עשיתי את זה'. השוטר שמע. 'שפכתי בנזין על טובה'".

 

מקרה שהפך לסמל באלימות נגד הצוותים הרפואיים

ביולי האחרון ילדה נופר קררו את בנה הבכור שאמה כבר לא הספיקה לראות: "בשעה טובה נולד לי בן בבית החולים איכילוב בתל אביב. זה מרגש ומשמח. זה אושר גדול באמת", סיפרה קררו "אבל עם כל האושר יש משהו שצובט בלב ושמעכיר על השמחה הזו – העובדה שאמא שלי לא יכולה לראות את הילד שלי – הנכד שהם כל כך חיכו לו".

  

 

 

קררו התייחסה אז למקרה אלימות נוסף שהתרחש במערכת הבריאות והוביל לשביתת אחיות: "אמא שלי נרצחה לפני שנה שנה ושלושה חודשים בקופת חולים כללית בחולון. ביום שני שמענו על עוד אחות שנדקרה בבית חולים שמואל הרופא וזה מזעזע וזה לא צריך לקרות וזה כל כך מיותר והגיע הזמן שייקחו את ההמלצות של הוועדה למיגור אלימות שאני הייתי חלק ממנה ויישמו אותה".

  

קררו קראה לראשי המדינה להתערב ולטפל בבעיית האלימות כלפי הצוותים הרפואיים: "הגיע הזמן שראש הממשלה וסגן שר הבריאות ומנכ"ל משרד יתייחסו לנושא הזה בשיא החומרה בתקווה שאמא שלי תהיה האחרונה שתשלם בחייה". חודש לאחר מכן הושגו הסכמות בין האחיות למשרד הבריאות. שכללו הוספת 100 תקנים נוספים לאחיות במערך הפסיכיאטרי, מרפאות טיפת חלב ומחלקות המטו-אונקולוגיה ילדים. בנוסף סוכם על הוספת תקנים לאחיות חדרי מיון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
טובה קררו ואשר פרג'
צילום: טל שחר
מומלצים