שתף קטע נבחר

העבודה בעוטף: "להילחם בחמאס, לשפר את מצב תושבי עזה"

גבאי ובכירים ממפלגתו סיירו בדרום, הציגו תוכנית ביטחון ותקפו את נתניהו על "פחדנות שבונה את החמאס". רוסו לפרץ: "אוכל את הכובע שלא תמכתי בכיפת ברזל"

בשעה שראש הממשלה בנימין נתניהו ערך סיור ביטחוני בדרום, ועל רקע המתיחות בגבול רצועת עזה, ביקרו היום (ה') בכירי מפלגת העבודה בעוטף עזה. יו"ר המפלגה אבי גבאי האשים כי ילדי הדרום משלמים את מחיר "הפחדנות הפוליטית" של נתניהו. הוא הציג את התוכנית שכינה "ביטחון לדרום".

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בסיור השתתפו חברי הכנסת מרב מיכאלי, עמיר פרץ, עמר בר לב וחיים ילין (שעבר מיש עתיד), וכן אלוף במיל' טל רוסו, השני ברשימת מועמדי העבודה לכנסת ה-21. במפגש עם תושבים נמתחה ביקורת על מדיניות הממשלה ש"מטפלת באירועים לטווח קצר וללא מדיניות מגובשת".

אבי גבאי בעוטף העזה ()
מפלגת העבודה בעוטף עזה

חברי מפלגת העבודה בסיור בעוטף עזה  (צילום: הרצל יוסף)
גבאי ורוסו(צילום: הרצל יוסף)

חברי מפלגת העבודה בסיור בעוטף עזה  (צילום: הרצל יוסף)
מרב מיכאלי על הטרקטור(צילום: הרצל יוסף)
 

"התפישה שלנו - להילחם בחמאס ובג'יהאד ביד אחת ובשנייה להילחם על מנת לשפר את מצבם הכלכלי של תושבי הרצועה", אמר גבאי. "ראש הממשלה נמנע מיוזמה ומחפש לרצות את הכהניסטים והקיצוניים שלו.

 

"ראש הממשלה מפחד ממה שיכתבו עליו בפייסבוק גם במחיר העתיד של תושבי העוטף. ראש ממשלה שמעדיף לרצות את בנט והקיצוניים גם במחיר של בניית החמאס, במחיר של העברת מזוודות דולרים לחמאס שמתחזק בעזה ויתחזק לאחר מכן גם ביהודה ושומרון", תקף יו"ר העבודה.

 

רוסו, לשעבר אלוף פיקוד דרום, אמר: "זאת ההזדמנות שלי להתנצל בפני חברי עמיר פרץ, על כך שאמרתי בעבר שיש להשקיע את הכסף שהלך לכיפת ברזל ביכולות התקפיות. אחרי שראיתי איך המערכת הזאת עוזרת למצביא ולמנהל המערכה, אני אוכל את הכובע".

 

רוסו הוסיף כי "המטרה שלנו היא ליצור הכרעה מדינית מול החמאס, לפרז את עזה ולהבטיח שקט וחוסן לישובי הדרום".

 

התוכנית שהוצגה בנויה מארבעה מרכיבים בתהליך ארוך טווח. מטרת התוכנית, אומרים במפלגת העבודה, אינה להביא להכרעה צבאית של החמאס או להחזרת השליטה הישראלית בעזה, אלא ליצירת מתווה בר-קיימא אשר יביא בסיומו ל"הכרעה מדינית מול החמאס, לפירוז עזה ולהבטחת שקט וחוסן ליישובי הדרום".

 

בין מרכיבי התוכנית - "בלימת הטרור והחלשה צבאית שיטתית של החמאס, חיזוק האוכלוסייה האזרחית ברצועה בציר בינלאומי עוקף חמאס, מעטפת מדינית – פיתוח כלכלי תמורת פירוז, וקפיצת מדרגה כלכלית ואזרחית ליישובי עוטף עזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
גבאי ורוסו, היום בסיור
צילום: הרצל יוסף
מומלצים