שתף קטע נבחר

לראשונה זה חמש שנים: כמות המשקעים עברה את הממוצע הרב-שנתי

רשות המים פרסמה נתונים שלפיהם כמות המשקעים הכלל-ארצית בין ספטמבר לפברואר הסתכמה ב-130% ביחס לממוצע הרב-שנתי לתקופה הזו בחמש השנים שחלפו. "ניכרת התאוששות וצמצום חלק מהגרעונות שנוצרו בכינרת ובאקוויפרים"

רשות המים פרסמה הערב (שבת) נתונים שלפיהם כמות המשקעים המצטברת בשקלול כלל-ארצי לתקופה של בין החודשים ספטמבר-פברואר מסתכמת ב-130% ביחס לממוצע הרב-שנתי לתקופה זו בחמש השנים שחלפו, וב-114% ביחס לכל תקופת החורף.

 

הכינרת (צילום: אביהו שפירא )
ארכיון(צילום: אביהו שפירא )

עוד נמסר, כי בשונה מחמש השנים הקודמות, שבהן כמות הגשם המצטברת הייתה נמוכה מהממוצע הרב-שנתי, השנה גם כמות המשקעים הייתה גדולה מהממוצע וגם כמות המים שהגיעה למקורות המים היו טובות. "ניכרת התאוששות וצמצום חלק מהגרעונות המצטברים שנוצרו קודם לכן בכינרת ובאקוויפרים", נמסר.

 

ממדידות של אנשי השירות ההידרולוגי של רשות המים עולה כי במהלך חודש פברואר עלה מפלס הכינרת ב-71 ס"מ. (לכינרת מלאה חסרים נכון לתחילת מרץ 4.05 מטרים).

 

בנוסף, מפלס ים המלח ירד במהלך חודש פברואר בכ-7 ס"מ. בתקופה המקבילה אשתקד עלה מפלס ים-המלח ב-5 ס"מ. מתחילת השנה ההידרולוגית ירד מפלס ים המלח ב-40 ס"מ.

 

 

עוד נמסר מרשות המים, כי "לאחר בחינת תמונת המצב, החליט מנהל רשות המים להמליץ למועצת רשות המים בישיבתה האחרונה להקדים את הקצאות המים שנועדו לחקלאות ולצרכי שמירת הטבע. על פי הכללים נקבעות הקצאות אלו רק בסוף חודש מרץ. אך מכיוון שכבר היום ניתן לראות את תמונת החורף הטובה היה מקום לאפשר לחקלאים לתכנן, מבעוד זמן, את הערכותם לקראת הקיץ הקרב".

 

מנסים לדוג בכנרת (צילום: אביהו שפירא)
דייג בכינרת. ארכיון(צילום: אביהו שפירא)

ההקצאות הוגדלו באזור מעלה כינרת, סובב כינרת ובמערכת הארצית. ההקצאה לחקלאות במערכת הארצית תעמוד על 305 מיליון קוב – תוספת של 47 מיליון קוב. ההקצאה לחקלאות באזור מעלה הכינרת תעמוד על 85 מיליון קוב – תוספת של 17 מיליון קוב. ההקצאה לחקלאות באזור סובב כינרת תעמוד על 82 מיליון קוב – תוספת של 9 מיליון קוב.

 

בנוסף, החליטה מועצת הרשות להגדיל גם את ההזרמות לצרכי הטבע והנוף: תוספת של שלושה מיליון קוב באזור מעלה הכינרת - ותוספת של חמישה מיליון קוב להקצאה במערכת הארצית.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביהו שפירא
הכינרת
צילום: אביהו שפירא
מומלצים