שתף קטע נבחר

אם המחבל מברקן עשויה להשתחרר ממעצר

אמו של אשרף נעאלווה הואשמה שידעה על כוונותיו - אבל מעצרה הוארך בשבוע שעבר בעשרה ימים בלבד. רפי לבנבגרונד, אביה של קים שנרצחה: "ברור שאם תשוחרר לפני שייגזר דינה - היא תימלט"

 

קים יחזקאל וזיו חג'בי (צילום: יריב כץ)
הנרצחים, קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי(צילום: יריב כץ)

בנה רצח שניים, היא הואשמה כי ידעה על כוונותיו - אבל היום היא עשויה להשתחרר מהמעצר: בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בעניין הארכת מעצר אמו של המחבל אשרף נעאלווה, שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי באזור התעשייה ברקן, הוחלט כי מעצרה יוארך בעשרה ימים בלבד. הפרקליטות הצבאית הגישה ערר על ההחלטה, וההכרעה אמורה להינתן היום (א'), בבית המשפט הצבאי בעופר.

 

מעצרה של האם וופא נעאלווה הוארך מפעם לפעם לאחר מעצרה, זמן קצר אחרי הפיגוע. היא נאשמה באי מניעת עבירה ובכתב האישום צוין כי ידעה כל כוונותיו של בנה ועל כך שיש לו נשק ולא עשתה מספיק כדי לעצור אותו. בנובמבר אשתקד האריך בית המשפט את מעצרה בארבעה חודשים ונמנע מלהאריכו עד תום ההליכים נגדה, עקב גילה ומצבה הרפואי ובהתחשב בהערכה שעד אז משפטה יסתיים. חודש לאחר מכן חוסל בנה.

 

 

אלא שהמשפט טרם נגמר ובית המשפט נדרש שוב להחליט בעניין מעצרה. עורכי דינה של האם טענו כי יש לשחררה ואף העמידו חלופת מעצר בכפר שוויכה הסמוך לשכם. מנגד טענה הפרקליטות הצבאית כי יש לעצור את האם עד תום ההליכים נגדה.

 

בהחלטתו מהשבוע שעבר כתב השופט סא"ל יאיר צדוק כי הוא דוחה את טענות ההגנה, אך גם את הבקשה לעצור את האם עד תום ההליכים. הוא החליט כאמור להאריך את מעצרה בעשרה ימים, על מנת לוודא שלא תימלט מהדיון הצפוי ביום שלישי הקרוב, שבו יישמע עד התביעה האחרון.

תיעוד המחבל אשרף נעאלווה נמלט מזירת הפיגוע ()
המחבל בורח לאחר הפיגוע

הריסת בית מחבל אשרף נעאלווה פיגוע ברקן  (צילום: רויטרס)
הריסת בית המחבל(צילום: רויטרס)

השופט ציין בהכרעתו כי "בכל הקשור לעבירה של 'אי מניעת עבירה' הרי שככל שהקשר בין הנאשם לבין המפגע קרוב יותר אזי חומרת הענישה צריכה להיות פחותה יותר, ולהפך. הטעם לכך הוא שלמרות שחובת הדיווח לא מבדילה בין אדם לאדם הרי שדרישת הדיווח על עבירה צפויה מקרוב של המפגע קשה יותר מאשר דרישה מאדם הזר לו".

 

עו"ד חיים בלייכר מטעם ארגון "חננו", שמלווה את המשפחות, מסר בתגובה כי "כשנאבקים בטרור רצחני קרבת משפחה למחבל לא יכולה להוות שיקול להקלה בעונש, אלא שיקול בלעדי להחמרה בעונש. אמו של המחבל, שראתה בעיניה את בנה מתכנן פיגוע ולא עצרה בעדו - מקומה מאחורי סורג ובריח".

 

רפי לבנגרונד, אביה של קים, אמר לקראת הדיון היום: "הרי ברור שאם היא תשוחרר לפני שייגזר דינה היא תימלט. הבן שלה מחבל וכל המשפחה מחבלים".

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המחבל בורח עם הנשק, לאחר הפיגוע
מומלצים