שתף קטע נבחר

בנט לנתניהו בעקבות סערת רותם סלע: "טפל בחמאס במקום להתנפל על שדרנית"

יו"ר הימין החדש התייחס לפוסט של רותם סלע על ערביי ישראל ולתגובה של ראש הממשלה: "לא מבין את ההיגיון בלהתנפל עליה במקום לטפל באיום האמיתי". סמוטריץ': "כשאהיה שר החינוך נבטל את ההדתה בלימודי האזרחות"

 

נפתלי בנט רותם סלע (צילום: יאיר שגיא, דנה קופל)
נפתלי בנט ורותם סלע(צילום: יאיר שגיא, דנה קופל)

נמשכת הסערה הפוליטית והציבורית סביב הפוסט שפרסמה מגישת הטלוויזיה רותם סלע, שבו מתחה ביקורת על שרת התרבות מירי רגב ועל המסרים של הליכוד בעניין הקמת גוש חוסם עם המפלגות הערביות. סלע זכתה לביקורת מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואחר הצהריים (יום א') השיב לו יו"ר הימין החדש נפתלי בנט: "אנחנו בימים שבהם נופלים טילים על יישובי הדרום, ואני לא מבין את ההיגיון בלהתנפל על שדרנית טלוויזיה במקום לטפל באיום האמיתי - שזה חמאס שיורה על הילדים שלנו".

 

בנט, שדיבר בכנס בוחרים צעירים 2019 של המרכז להעצמת האזרח, משרד החינוך ומועצת התלמידים והנוער הארצית, והתקיים באוניברסיטת תל אביב, הוסיף: "כשאהיה שר הביטחון נילחם במחבלים ולא במנחת הכוכב הבא לאירוויזיון. לעצם עניין האזרחים הערבים: כל אזרח במדינת ישראל זכאי לזכויות אזרחיות שוות. יש מפלגות ויש חברי כנסת מסוימים שמביעים התנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זה אני לא מקבל. הרבה מאוד אנשים בציבור הערבי רוצים עתיד והם לא מבינים למה חברי הכנסת שלהם מתעקשים להילחם נגד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

 

 

הפוסטים של רותם סלע והתשובה של נתניהו: 

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
הפוסט של רותם סלע שחולל סערה(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
תשובת נתניהו לרותם סלע(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

אתמול תקפה סלע בפוסט את העיתונאית רינה מצליח: "מירי רגב יושבת ומסבירה לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר כי במידה ובני גנץ ייבחר הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים. רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי, למה רינה לא שואלת אותה בתדהמה - ומה הבעיה עם הערבים? "מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם"

 

נתניהו ענה לה בפוסט משלו: "רותם סלע היקרה, קראתי את מה שכתבת. קודם כל, תיקון חשוב - ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד".

 

בכנס באוניברסיטת תל אביב השתתף גם יו"ר הבית היהודי בצלאל סמוטריץ', שאמר: "אם אני אהיה שר החינוך אני אבטל את ההדתה בתחום לימודי האזרחות. אנחנו נהיה הרבה יותר פלורליסטים והרבה יותר פתוחים לגישות שונות, לעמדות שונות של דמוקרטיה, של חוקה, של משפט. במקביל נדאג שכל ילד וילדה במערכת החינוך יכירו את הזהות, המורשת והערכים של העם היהודי. יכירו את התנ"ך, את אברהם יצחק ויעקב, ידעו מה זה שבת וחגים ומסורת וכותל מערבי ומערת המכפלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא, דנה קופל
נפתלי בנט ורותם סלע
צילום: יאיר שגיא, דנה קופל
מומלצים