שתף קטע נבחר

אסי עזר על רותם סלע: "פתחה את השער, הפסיקו לפחד לדבר"

לאחר סערת האמירות של המגישה והדוגמנית רותם סלע נגד אפליית ערבים ובעד שוויון, אומר המגיש אסי עזר: "יותר מדי שנים פוליטיקאים הכתיבו כאן את הטון האלים. כמה חסר בנוף שלנו מנהיג אמיתי"

המגיש אסי עזר, הקולגה והחבר של הדוגמנית והמגישה רותם סלע, מגבה אותה וקרא אמש (יום ב') לאחרים ללכת בעקבותיה. לאחר הסערה הפוליטית והציבורית סביב אמירותיה נגד השרה מירי רגב שגינתה גוש חוסם עם הערבים, אמר עזר: "אתמול רותם פתחה את השער ועכשיו אנחנו, כולנו, חייבים להצטרף אליה ולהפסיק לפחד לדבר".

 

סלע התרעמה בעקבות דברים שאמרה שרת התרבות והספורט רגב בגנות גוש חוסם עם המפלגות הערביות. "מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזו ישדר לציבור שישראל היא מדינת כל אזרחיה, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים רחמנא ליצלן הם בני אדם", כתבה סלע בעקבות דבריה של רגב בתוכנית "פגוש את העיתונות".

אסי עזר ורותם סלע (צילום: ראובן שניידר) (צילום: ראובן שניידר)
אסי עזר ורותם סלע(צילום: ראובן שניידר)

בפוסט באינסטגרם כתב עזר: "יותר מדי שנים פוליטיקאים מכל צבעי הקשת הפוליטית הכתיבו כאן את הטון האלים והשפה המתלהמת והשתלטו על השיח הישראלי. ואם העזת בטעות לנסות לענות להם - לדבר על שלום, תקווה ושוויון - היית חוטף שבעתיים מהם ומהטוקבקיסטים שלהם. ומיום ליום הגבנו פחות ופחות. האלימות עבדה. הקול השפוי הלך ודעך. וזה הלך והתעצם".

 

לדברי עזר, "ניסו לסכסך בינינו - קמפיינים שלמים של בחירות התבססו על 'תפחדו מ...' ו'תשנאו את...'. ודי. באמת שדי. הגיע הזמן שנגיד לפוליטיקאים שלנו ולקמפיינרים שלהם וליועצים שלהם: רוצים שנצביע לכם? תחזרו להיות מנהיגים: דברו איתנו על שיוויון, הגנו יותר על החלש, על הנזקק, ופחות על עצמכם! תחזירו את השיח על השלום, תפסיקו להפחיד אותנו שבלעדיכם אוי ואבוי לנו, תפסיקו להסית ותפסיקו לצעוק. תשנו גישה - כי הטקטיקה הנוכחית שלכם קורעת אותנו מבפנים כעם וכמדינה. השיטה שלכם הופכת אותנו לאלימים יותר וקשובים פחות זה לזה, וזה חייב להיפסק. די להדליק את האש, די לסכסך בינינו, עייפנו מזה".

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
הסטורי של רותם סלע שחולל סערה(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
נאלצה לחסום את העמוד לתגובות(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

עימות בסטורי באינסטגרם בין רותם סלע לבנימין נתניהו ומירי רגב  (צילום מסך מתוך אינסטגרם )
נתניהו נגד מדינת כל אזרחיה(צילום מסך מתוך אינסטגרם )

גל גדות תומכת ברותם סלע (מתוך עמוד האינסטגרם של גל גדות)
גל גדות הביעה תמיכה ברותם סלע(מתוך עמוד האינסטגרם של גל גדות)

"כמה חסר בנוף שלנו מנהיג אמיתי, מנהיג שיגרום לנו ללכת לישון בלילה עם חיוך ותחושת ביטחון שיהיה פה טוב. תאחדו בינינו, תחנכו אותנו להיות טובים יותר! חייבים לשנות פה את השיח, חייבים. רותם פתחה את השער, היא כתבה כל כך יפה טקסט על שוויון ועל אחדות, ואז כשפוליטיקאים ניסו לתקוף אותה ולהשתמש במילותיה שלה נגדה - הם נבלמו על ידי ההמון שכל כך חיכה שמישהו יגיד את מה שהיא אמרה, וזה היה מרגש לראות. זה נתן תקווה שאשכרה אפשר כאן אחרת.

 

"בואו נשנה פה את השיח, בואו נדרוש מהפוליטיקאים שלנו לקחת אחריות ולדבר עלינו ואיתנו ולכולנו, כל האזרחים (!!!) מכל דת, צבע ומין (!!) כמו שמגיע לנו. בכבוד".

 

העימותים ברשתות החברתיות

הפוסט של סלע הצית כאמור סערה ברשתות החברתיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בפוסט שפרסם לסלע באופן ישיר: "רותם סלע היקרה, קראתי את מה שכתבת. קודם כל, תיקון חשוב - ישראל היא לא מדינת כל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי - ושלו בלבד".

פוסט של אסי עזר ()
הפוסט של אסי עזר
  

נתניהו ציין בנוסף כי לממשלת הליכוד בראשותו אין כל בעיה עם הציבור הערבי ושדבריה של רגב לא נועדו להתריס נגדו. "הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה - זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. אין ללפיד וגנץ דרך אחרת להקים ממשלה וממשלה כזאת תערער את ביטחון המדינה והאזרחים", כתב.

 

שרת התרבות רגב הגיבה לאחר רה"מ ואמרה: "רותם, אין לנו בעיה עם הערבים. יש במפלגה שלנו לא מעט חברים ערבים, דרוזים ונוצרים. יש לנו בעיה עם צביעות ונשף המסיכות של לפיד וגנץ שמתאמצים בכל הכח להסתיר מהציבור את העובדה שהם שמאל שמתחפש למרכז.

 

"המפלגה שלהם מתנהלת כמו החוקר הטוב והחוקר הרע. גנץ שאומר שלא ישען על גוש חוסם של המפלגות הערביות. עופר שלח מנהל את לפיד שמנהל את גנץ שאומר שמה שהיה לגיטימי לרבין ב-1992 לגיטימי גם היום לגנץ, כלומר שימוש בגוש חוסם של המפלגות הערביות. גוש חוסם שהוא בחלקו לא מכיר במדינת ישראל ורוצה להוציא את המילה יהודי מהלקסיקון ולהשאיר את הדמוקרטי".

 

מנגד, השחקנית גל גדות התייצבה לצדה של סלע. "ואהבת לרעך כמוך", כתבה גדות. "זה לא עניין של ימין או שמאל, יהודי או ערבי. חילוני או דתי. זה עניין של דיאלוג, של הידברות לשלום ולשוויון ושל סובלנות שלנו אחד כלפי השני. האחריות לזרוע תקווה ואור לעתיד טוב יותר לילדים שלנו היא עלינו. רותם, אחות, את השראה לכולנו".


פורסם לראשונה 11/03/2019 22:51

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד רומנו
אסי עזר ורותם סלע
צילום: אוהד רומנו
מומלצים