שתף קטע נבחר

אשכנזי על ניסנקורן: "לא תהיה אצלנו תרבות של ועדים"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לביקורת על שילוב יו"ר ההסתדרות היוצא: "לא ניישם מדיניות של הסתדרות בכחול לבן". על תמלילי החקירות שלו שפורסמו: "מביך, הוצא מהקשרו". על נתניהו: "מפלג, משניא ומשתלח"

חיכוכים בצמרת כחול-לבן? מספר 4 ברשימת המפלגה לכנסת, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מתח אתמול (יום ב') ביקורת על ארגון העובדים הגדול בישראל, ההסתדרות, ועל מספר 5 ברשימה - יו"ר ההסתדרות היוצא אבי ניסנקורן. אשכנזי אמר כי "תרבות הוועדים לא תהיה בממשלה שאותה יקימו גנץ ולפיד".

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

הבוקר פורסם בגל"צ כי בכנס פעילים בראשון לציון נשאל אשכנזי על ידי אשה מהקהל האם ניסנקרון יהיה שר האוצר הבא, והשיב: "לגבי ניסנקורן, אנחנו מודעים לזה. את לא הראשונה ששואלת. אנחנו לא מתכוונים ליישם מדיניות של הסתדרות בכחול לבן. אני מכיר את ניסנקורן ואני רוצה להזכיר לך שהוא גם עשה דברים חיוביים. אנחנו לא מתכוונים שבכחול לבן תהיה תרבות של ועדים".

גבי אשכנזי (צילום: מוטי קמחי)
"לא ניישם מדיניות של הסתדרות". גבי אשכנזי(צילום: מוטי קמחי)

אבי ניסנקורן בני גנץ (צילום: ישראל הדרי)
"עשה גם דברים טובים" ניסנקורן עם גנץ (צילום: ישראל הדרי)

במהלך הכנס תקף אשכנזי בחריפות גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הוא עסוק רק בעצמו. "בשנים האחרונות יש לנו ראש ממשלה שמעמיד את עצמו לפני טובת אזרחי ישראל", אמר אשכנזי. "הוא עסוק בחקירות שלו ובעדי מדינה במקום להיות עסוק בכם, בצרכים שלכם, בקשיים שלכם. תאמינו לי, מדינת ישראל היא מדינה מאתגרת, והיא חייבת ראש ממשלה במשרה מלאה".

 

 

 

אשכנזי האשים את נתניהו כי הוא מחולל הסתה, ואמר: "קולות ההסתה נשמעים שוב ושוב – גם ממנהיגי ציבור. מנהיג אחראי לא מצייץ, לא מפלג, לא משניא ולא משתלח. מציוצים לא בונים כיתות לתלמידים. פוסטים בפייסבוק לא מוסיפים מיטות בבתי החולים. חברים וחברות – אנחנו לא נצייץ. אנחנו נעשה. ואנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות".

ישיבת ממשלה (צילום: מארק ישראל סלם)
"מסית, משניא ומשתלח". נתניהו(צילום: מארק ישראל סלם)

 אשכנזי הגיב גם לפרסום תמלולי העדויות שלו במשטרה מפרשת הרפז, ואמר שמדובר במהלך שנועד לפגוע בו: "מלכלכים עלינו בזמן שעכשיו אני נותן הרצאה ומוציאים עוד כל מיני הקלטות מלפני עשר שנים. אצלי ההקלטות נשמרו, כשבצד השני אצל שר הביטחון אהוד ברק באופן מוזר אחת נשברה, אחת נשרפה, אחת רוסקה".

 

לדברי הרמטכ"ל לשעבר, "מוציאים את הדברים מהקשרם. זה מביך, זה לא נעים אבל אני יודע את האמת. אני פשוט יודע את האמת. כשאני במרחב הפרטי שלי, בלשכה שלי, כשאני מדבר עם חברים שלי - זה כמו האוהל שלי אז לפעמים אמרתי כל מיני דברים. אני מוכן עם כל אחד מכם לעשות עסק. שייתן לי את הטלפון שלו ואני אסתכל רק על החודשיים האחרונים. נראה מה נמצא שם. אני את המבחן הזה עברתי".

 

מכחול לבן נמסר: "אבי ניסנקורן הוא מנהיג חברתי חשוב שהוביל לעליית שכר המינימום, לשילוב עובדים עם מוגבלויות ולעיגון זכויות עובדי השמירה והניקיון. ניסנקורן הוא גם מנהיג אחראי, שבתקופתו לא היו שביתות גדולות במשק. כחול לבן דוגלת בכלכלת שוק חופשית אך כזו שבסופו של יום רואה את האזרח במרכז ואת השירותים הציבוריים הבסיסיים שהוא זכאי להם- חינוך, רפואה ורווחה.

 

"שיתוף הפעולה בכחול לבן מצוין וקיימת הערכה רבה בין אשכנזי לניסנוקרן. למרות הספינים של נתניהו הלחוץ - אנחנו לא עוסקים בשלב זה בתפירת תיקים אלא בניצחון בבחירות האלו שעוסקות בשאלה אחת: האם נתניהו לפני הכל או ישראל לפני הכל".

 

מהליכוד נמסר בתגובה: "ניסנקורן יהיה שר האוצר של לפיד וגנץ והוא יחזיר אחורה את מדינת ישראל לכלכלת הסתדרות שתשבית את המדינה ותפגע באזרחי ישראל".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
גבי אשכנזי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים