שתף קטע נבחר

כ-3,000 הפגינו באילת: "חונקים אותנו"

אלפים מחו במרכז העיר הדרומית במחאה על סגירת שדה דב שבתל אביב והניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "סוגרים את אילת" ו-"שדה דב - החמצן של אילת"

 

כ-3,000 מתושבי אילת הפגינו היום (ג') במחאה על סגירת שדה דב בתל אביב בחודש יולי - ציר התנועה האווירי העיקרי שמחבר את העיר הדרומית למרכז הארץ - זאת בהמשך לסגירת הכניסה והיציאה לעיר הבוקר.

 

סגירת העיר אילת כמחאה על סגירת שדה דב (צילום: מאיר אוחיון)
(צילום: מאיר אוחיון)
 ראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי בהפגנה על סגירת שדה דב (צילום: מאיר אוחיון)
ראש העיר מאיר יצחק הלוי(צילום: מאיר אוחיון)

סגירת העיר אילת כמחאה על סגירת שדה דב (צילום: מאיר אוחיון)
(צילום: מאיר אוחיון)

סגירת העיר אילת כמחאה על סגירת שדה דב (צילום: איתי שיקמן )
(צילום: איתי שיקמן )

סגירת העיר אילת כמחאה על סגירת שדה דב (צילום: איתי שיקמן )
(צילום: איתי שיקמן )

סגירת העיר אילת כמחאה על סגירת שדה דב (צילום: עמית הובר)
(צילום: עמית הובר)

התושבים התאספו במרכז העיר, הבעירו צמיגים חובשים מסכות חמצן ומניפים שלטי אבל, שעליהם נכתב, בין היתר: "שדה, אתה חסר", "סוגרים את אילת", "תנו לשדה עוד צ'אנס", "שדה דב - החמצן של אילת".

 

יו"ר סניף הליכוד באילת, ברוך קבלו, פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "ביבי, ראש התנועה שלנו, שלא יעבדו עליך. כל אלה שמסביבך מספרים לך סיפורים ושקרים. אנחנו מבקשים ממך כחברי ליכוד: כל אדם שני פה מצביע ליכוד, בבקשה אל תחנוק את אילת".

 

שירז קדם, ילידת העיר החולה במחלה כרונית נדירה, אמרה בהפגנה כי "עקב המחלה אני מטופלת בתל השומר על מנת שאוכל להמשיך ולחיות ולקיים חייפ נורמלים ככל שאפשר. ב-1 ביולי איכות החיים שלי תשתנה באופן מהותי, ואני יודעת שכך גם לחולים אילתים נוספים.

 

"שדה דב הוא העורק הראשי שמוביל בקלות ויעילות לבתי חולים. המלחמה שלי היא ערכית ומוסרית, המלחמה שלי היא על החיים שלי, לא על כסף ולא על קרקעות. אני קוראת לכל האחראים לדבר לשגת מסגירת שדה דב לאלתר. אל תהרגו אותי עוד פעם".

 

 

ד"ר אלדר ברקוביץ', מנהל בית החולים יוספטל, הוסיף: "רופאים ראשונים שמגיעים לאילת מדי שבוע-שבועיים הודיעו לי שהם לא יגיעו יותר לאילת. זו מכת מחץ לבריאות באילת.

 

אנחנו מוציאים מדי יום מטוס מלא במטופלים למרכז הארץ. המשמעות של סגירת שדה דב היא שחלק ניכר מהמטופלים לא יגיעו לשם והבריאות שלהם תיפגע. אני קורא לממשלת ישראל לחשוב חשיבה מחודשת ולעצור את סגירת שדה דב באופן מיידי".

 

בין השובתים מרכזי הקניות, חברת אגד, נהגי המוניות, ועדי עובדים של כל החברות והארגונים, עובדי בית החולים וחולים הטסים לטיפולים תכופים במרכז הארץ, עובדי העירייה ומשרדי הממשלה, עובדי כוחות הביטחון ועוד. גם תושבי חבל אילות יצטרפו להפגנת המחאה וינועו ברכבים לאורך כביש הערבה. קבלני העפר העובדים בשירות העירייה, יפעילו גם הם עשרות כלים כבדים באמצעותם ייסגרו הכניסות לעיר אילת.

 

הבוקר מיקמו קבלני העפר שעובדים בשירות העירייה עשרות כלים כבדים בכניסות לעיר, והרשויות יסגרו את מעברי הגבול למצרים וירדן ואת שערי הכניסה האוויריים והימיים לעיר.

 

ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, אמר לאולפן ynet כי "ראש העיר תל אביב הציע חלופה נכונה לשדה דב. לבנות 8,000 יחידות דיור בחלק המזרחי ולהשאיר את המסלול במיקומו הנוכחי. אי אפשר להרוג את העיר הזו בכך שסוגרים אותה.

אתה מדבר עם רה"מ נתניהו והליכוד גם תמך בך בבחירות האחרונות, איך יכול להיות שאתם לא מקבלים תמיכה בסוגיית השדה?

"כנראה שלא הכל פוליטיקה. נפגשתי עם רה"מ לפני שבועיים והיתה שיחה חשובה וטובה. היום אני מצפה לקבל תמיכה מכל הסיעות. אני חושב ששדה דב הוא קונצנזוס. הרבה ח"כים ושרים מבקרים אותנו וכולם, בלי יוצא מן הכלל, אומרים שלסגור את שדה דב מבלי לתת חלופות ראויות לתושבי אילת זו מכה אנושה לעיר.

 

"ההפגנה הזו היא אמירת מחאה", מוסיף יצחק הלוי. "הציבור פה כועס ומדמם מהמחשבה שהתושבים פה הפכו להיות תושבים שקופים. מתקבלת החלטה מבלי ששואלים את הלקוח העיקרי של שדה דב שזה תושבי העיר אילת, והצורך הביע מחאה הוא צורך של כל הקהילה - ואני שמח על כך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר אוחיון
ההפגנה באילת. היום
צילום: מאיר אוחיון
מומלצים