שתף קטע נבחר

שקית סטימצקי וחולצת דלתא: אותרו חפצי הרוג ישראלי בהתרסקות

משלחת של זק"א שהגיעה לאתר התרסקות המטוס באתיופיה מצאה כמה חפצים שהיו שייכים לשמעון ראם. בני המשפחה שהגיעו למקום ערכו טקס זיכרון קצר ושרו "התקוה" ליד ההריסות

מתנדבי זק"א שפועלים בזירת התרסקות המטוס באתיופיה איתרו חפצים ששייכים לשמעון ראם ז"ל, אחד הישראלים שהיו על הטיסה ונהרגו בהתרסקות. בין חפציו שאותרו על ידי המתנדבים: שקית ממותגת של חנות סטימצקי, כרטיס חניה ממעבר הגבול לירדן וחולצה שחורה של דלתא שהייתה שייכת לו. בהתרסקות נהרג גם אברהם מצליח.

 

המתנדבים ממשיכים גם הבוקר (ד') במאמצים לאיתור הגופות או הממצאים של שני הישראלים שהיו במטוס כדי להביאם לקבורה בישראל. במקביל הם מצאו בזירת ההתרסקות דרכון של אזרח זר, בגדי ילדים, נעלי תינוקות ועוד. במהלך העבודה ביקשו המקומיים מהמתנדבים הישראלים להפסיק את עבודתם ולעזוב את המקום.

 

אתיופיה התרסקות מטוס אתיופיין איירליינס  (צילום: AP)
זירת ההתרסקות. זק"א מצאו דרכון זר, בגדי ילדים ונעליים(צילום: AP)

התרסקות מטוס Ethiopian Airlines (צילום: AP)
(צילום: AP)

לזירת ההתרסקות הגיעו גם קרובי משפחתם של ראם ומצליח. הם קיימו טקס זכרון מאולתר שבמהלכו שרו את התקווה ליד החור שנפער באדמה. אנשי זק"א ניסו להגיע לזירה נוספת באתר ההתרסקות, אך הרשויות לא אפשרו להם לגשת למקום, מכיוון שככל הנראה יש שם ריכוז של גופות ההרוגים.

 

אחד המתנדבים, אלעזר סמט, סיפר: "לא נותנים לנו להמשיך את החיפושים בזירה. יש כאן בלאגן מול המשטרה הפדרלית וחברת התעופה. הם לא נתנו לנו אישור להמשיך, ואנחנו עושים מאמץ לשכנע את הממשלה לאפשר לנו לעבוד".

התרסקות מטוס Ethiopian Airlines (צילום: EPA)
זירת התרסקות המטוס(צילום: EPA)
 

משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי, וקונסול ישראל באתיופיה, עופר זך, עושים מאמצים להשיג מהרשויות באתיופיה את האישורים הנדרשים כדי לאפשר למתנדבי זק"א להמשיך ולבצע את עבודתם בזירת ההתרסקות ובמקום ריכוז החללים.

 

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, אמר: "מדובר בזירה קשה מאד המפוזרת ברדיוס של מעל קילומטר ברכס הרים. בגלל מצב הגופות יש סבירות שהזיהוי ייעשה רק באמצעים פורנזיים וייקח זמן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
שמעון ראם ז"ל
באדיבות המשפחה
מומלצים